در این مطلب، ویدئو کار با اپراتورهای پایتون، انواع داده ها و متغیرها | دیتابایت | آموزش پایه پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:15
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:06,080 –> 00:00:07,759
سلام به همه، این جاستین از
2
00:00:07,759 –> 00:00:09,679
دیتاکمپ است و امروز ما
3
00:00:09,679 –> 00:00:11,759
اصول اولیه استفاده از پایتون را در یک محیط نوت بوک پوشش
4
00:00:11,759 –> 00:00:14,240
خواهیم داد و می خواهیم
5
00:00:14,240 –> 00:00:16,800
مهارت های کلیدی مانند اجرای یک سلول کد را برای
6
00:00:16,800 –> 00:00:19,279
چاپ عملگرهای ریاضی و
7
00:00:19,279 –> 00:00:20,720
8
00:00:20,720 –> 00:00:21,840
متغیرهایی که قرار است از آنها استفاده کنیم، بررسی کنیم.
9
00:00:21,840 –> 00:00:24,080
فضای کاری datacam که یک شناسه آنلاین است که در آن
10
00:00:24,080 –> 00:00:26,080
می توانید کد را به صورت مشترک تجزیه و تحلیل
11
00:00:26,080 –> 00:00:28,640
کنید و بینش خود را به اشتراک بگذارید،
12
00:00:28,640 –> 00:00:30,160
اگر می خواهید در این
13
00:00:30,160 –> 00:00:32,320
فضای کاری دقیق دنبال کنید، می توانید پیوند
14
00:00:32,320 –> 00:00:34,320
موجود در توضیحات زیر را دنبال کنید و
15
00:00:34,320 –> 00:00:36,239
برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید
16
00:00:36,239 –> 00:00:37,600
تا شروع به کار کنیم. ما قصد داریم
17
00:00:37,600 –> 00:00:40,160
مقداری کد پایتون بنویسیم و متنی
18
00:00:40,160 –> 00:00:41,280
را روی صفحه چاپ
19
00:00:41,280 –> 00:00:42,160
20
00:00:42,160 –> 00:00:44,239
کنیم، بنابراین از تابع چاپ پایتون استفاده می
21
00:00:44,239 –> 00:00:46,320
کنیم، اکنون یک
22
00:00:46,320 –> 00:00:49,280
تابع یک بلوک از کد است که
23
00:00:49,280 –> 00:00:51,520
معمولا ورودی را دریافت می کند و خروجی را برمی گرداند
24
00:00:51,520 –> 00:00:52,559
، بنابراین
25
00:00:52,559 –> 00:00:54,800
ما فقط آن را می نویسیم. با نام چاپ شده
26
00:00:54,800 –> 00:00:56,960
و به دنبال آن چند پرانتز و سپس
27
00:00:56,960 –> 00:00:59,359
در ورودی که به عنوان آرگومان نیز شناخته می شود
28
00:00:59,359 –> 00:01:01,039
، عبور می دهیم و در این مورد می خواهیم
29
00:01:01,039 –> 00:01:03,280
در متنی که در غیر این صورت به عنوان رشته شناخته می شود
30
00:01:03,280 –> 00:01:04,479
، عبور
31
00:01:04,479 –> 00:01:06,560
دهیم، بنابراین آن را در آن بنویسیم.
32
00:01:06,560 –> 00:01:08,240
متنی را که میخواهیم در گیومه چاپ
33
00:01:08,240 –> 00:01:10,840
کنیم و میخواهیم hello
34
00:01:10,840 –> 00:01:13,119
world را بنویسیم، راههایی وجود دارد
35
00:01:13,119 –> 00:01:15,360
که میتوانید یک سلول کد را
36
00:01:15,360 –> 00:01:18,000
اجرا کنید، میتوانید روی run کلیک کنید، همچنین میتوانید
37
00:01:18,000 –> 00:01:20,479
از میانبرهای صفحه کلید مانند کنترل
38
00:01:20,479 –> 00:01:21,920
بازگشت
39
00:01:21,920 –> 00:01:24,080
که اجرا میشود استفاده کنید. سلول به صورت مجزا یا
40
00:01:24,080 –> 00:01:25,759
میتوانید از shift return استفاده کنید که
41
00:01:25,759 –> 00:01:27,439
سلول را اجرا میکند و
42
00:01:27,439 –> 00:01:29,520
سلول بعدی را بهطور خودکار برجسته میکند، بنابراین اگر این را اجرا کنیم،
43
00:01:29,520 –> 00:01:32,560
خروجی مورد انتظار hello world را دریافت میکنیم
44
00:01:32,560 –> 00:01:34,479
اکنون میتوانید نظرات کد را نیز به
45
00:01:34,479 –> 00:01:36,880
اسکریپت خود اضافه کنید تا خواناتر شود.
46
00:01:36,880 –> 00:01:38,880
یادداشت هایی هستند که به عنوان اسکریپت پایتون اجرا نمی شوند
47
00:01:38,880 –> 00:01:41,119
اما به شما و دیگران این امکان را می دهد که
48
00:01:41,119 –> 00:01:43,439
بفهمید در مورد اسکریپت چه می گذرد
49
00:01:43,439 –> 00:01:46,000
و برای نوشتن یک
50
00:01:46,000 –> 00:01:49,119
نظر کد کافی است یک هشتگ قبل از
51
00:01:49,119 –> 00:01:50,159
52
00:01:50,159 –> 00:01:52,720
یادداشت خود و سپس یادداشتی که می خواهید اضافه کنید.
53
00:01:52,720 –> 00:01:55,439
اضافه کنید تا اینجا ما
54
00:01:55,439 –> 00:01:59,920
خط زیر را اضافه می کنیم.
55
00:01:59,920 –> 00:02:01,119
حالا
56
00:02:01,119 –> 00:02:02,830
اگر همان کد قبل از اجرای
57
00:02:02,830 –> 00:02:04,399
[Music]
58
00:02:04,399 –> 00:02:06,719
را بنویسیم، همان خروجی را دریافت می کنیم، اما
59
00:02:06,719 –> 00:02:08,959
اکنون یک نظر وجود دارد که می تواند به مردم کمک کند
60
00:02:08,959 –> 00:02:10,639
بفهمند چه خبر است و
61
00:02:10,639 –> 00:02:12,000
این به خصوص است زمانی که
62
00:02:12,000 –> 00:02:15,120
اسکریپتهای شما پیچیدهتر میشوند مهم است
63
00:02:15,120 –> 00:02:17,440
، نکته بعدی که میخواهم پوشش دهم استفاده از
64
00:02:17,440 –> 00:02:19,200
عملگرهای ریاضی در پایتون است، بنابراین
65
00:02:19,200 –> 00:02:20,800
پایتون میتواند
66
00:02:20,800 –> 00:02:23,280
مانند ماشینحساب رفتار کند، بنابراین اگر از
67
00:02:23,280 –> 00:02:25,120
تابع چاپ پایتون دوباره استفاده کنیم، میتوانیم
68
00:02:25,120 –> 00:02:27,040
با استفاده از نماد مثبت دو عدد اضافه کنیم. بنابراین پنج
69
00:02:27,040 –> 00:02:28,319
به علاوه پنج
70
00:02:28,319 –> 00:02:30,640
می توانیم تفریق را انجام دهیم بنابراین
71
00:02:30,640 –> 00:02:32,319
10
72
00:02:32,319 –> 00:02:34,239
منهای پنج
73
00:02:34,239 –> 00:02:36,560
با استفاده از نماد منهای
74
00:02:36,560 –> 00:02:38,560
می توانیم ضرب را با استفاده
75
00:02:38,560 –> 00:02:42,160
از علامت ستاره انجام دهیم بنابراین 2 ضربدر 3
76
00:02:42,160 –> 00:02:45,040
و همچنین می توانیم تقسیم را انجام دهیم بنابراین
77
00:02:45,040 –> 00:02:46,480
12
78
00:02:46,480 –> 00:02:51,400
تقسیم بر 6 با استفاده از اسلش رو به جلو
79
00:02:52,160 –> 00:02:53,360
80
00:02:53,360 –> 00:02:55,599
متغیرها اکنون یک روش هستند. برای اینکه پایتون
81
00:02:55,599 –> 00:02:59,040
مقادیر را با استفاده از یک نام خاص ذخیره کند،
82
00:02:59,040 –> 00:03:00,319
بنابراین
83
00:03:00,319 –> 00:03:01,680
در این مثال کاری که
84
00:03:01,680 –> 00:03:03,360
میخواهیم انجام