در این مطلب، ویدئو تیک تاک پا با پایتون — MINIMAX توضیح داده شد! | #173 (تئوری بازی شماره 1) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:26
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:05,920 –> 00:00:07,359
سلام دنیا
2
00:00:07,359 –> 00:00:09,760
در این ویدیو من سه
3
00:00:09,760 –> 00:00:12,639
کد مختلف پایتون را برای
4
00:00:12,639 –> 00:00:15,360
tic-tac-toe کاوش می کنم که لینک های کد
5
00:00:15,360 –> 00:00:17,440
آنها در توضیح
6
00:00:17,440 –> 00:00:19,760
github یا وب سایت آنها از جایی که کدها را پیدا کردم وجود دارد
7
00:00:19,760 –> 00:00:22,400
، بنابراین ما با نگاه کردن به آن شروع خواهیم
8
00:00:22,400 –> 00:00:25,279
کرد. یک کد که از یک
9
00:00:25,279 –> 00:00:26,320
10
00:00:26,320 –> 00:00:28,400
انتخاب تصادفی برای رایانه استفاده می کند،
11
00:00:28,400 –> 00:00:31,679
سپس کد دیگری که در آن کد um
12
00:00:31,679 –> 00:00:34,079
که در آن برنامه نویس به صورت دستی
13
00:00:34,079 –> 00:00:35,840
منطق um را وارد کرده است،
14
00:00:35,840 –> 00:00:38,160
به صورت دستی منطق را برای رایانه برنامه ریزی می
15
00:00:38,160 –> 00:00:40,719
کند و سپس در آخر ما
16
00:00:40,719 –> 00:00:41,680
17
00:00:41,680 –> 00:00:44,960
یک یوتیوبر را بررسی خواهیم کرد که از الگوریتم min max
18
00:00:44,960 –> 00:00:47,680
استفاده کرده است. متداول ترین روشی است که برای
19
00:00:47,680 –> 00:00:50,160
انجام تیک تاک ای اوی انجام می شود و من توضیح می دهم که
20
00:00:50,160 –> 00:00:50,960
21
00:00:50,960 –> 00:00:52,800
بیشتر این یک
22
00:00:52,800 –> 00:00:54,960
ویدیوی کدنویسی نیست، این بیشتر یک
23
00:00:54,960 –> 00:00:57,680
بحث است، اما همانطور که گفتم،
24
00:00:57,680 –> 00:00:59,920
لینک ها را در
25
00:00:59,920 –> 00:01:02,079
توضیحات برای هر کدام از این کدها به
26
00:01:02,079 –> 00:01:03,799
27
00:01:03,799 –> 00:01:06,799
173مین ویدیوی کانال من خوش آمدید، جایی که
28
00:01:06,799 –> 00:01:08,799
من دستیار دیجیتالی خود را به نام
29
00:01:08,799 –> 00:01:11,200
شین مانند جارویس از
30
00:01:11,200 –> 00:01:13,200
فیلم ها و کمیک های مرد آهنی می سازم، این اولین
31
00:01:13,200 –> 00:01:15,840
ویدیو در لیست پخش تئوری بازی من است که
32
00:01:15,840 –> 00:01:18,640
در آن نگاه خواهم کرد. کدهایی که در
33
00:01:18,640 –> 00:01:21,119
آن ما هستند الگوریتمهای مختلف برای
34
00:01:21,119 –> 00:01:23,600
کشف بازیها و تئوری بازیها و همه آنها،
35
00:01:23,600 –> 00:01:24,400
36
00:01:24,400 –> 00:01:26,479
بنابراین
37
00:01:26,479 –> 00:01:28,159
اگر علاقهمند به
38
00:01:28,159 –> 00:01:30,720
تماشای ساخت دستیار دیجیتالی خودم هستید یا اگر
39
00:01:30,720 –> 00:01:32,880
به تئوری بازی یا
40
00:01:32,880 –> 00:01:34,960
به طور کلی به برنامهنویسی پایتون علاقه دارید، لطفاً در کانال من عضو شوید.
41
00:01:34,960 –> 00:01:37,520
ابتدا بیایید این
42
00:01:37,520 –> 00:01:39,600
کد پایتون را توسط مربی کد بررسی کنیم.
43
00:01:39,600 –> 00:01:43,439
فقط من یوتیوب را برای بسیاری از
44
00:01:43,439 –> 00:01:46,240
کدهای پایتون جستوجو کردم و این یکی را پیدا کردم و
45
00:01:46,240 –> 00:01:48,399
از یک انتخاب تصادفی استفاده میکند،
46
00:01:48,399 –> 00:01:51,360
بنابراین شکست دادن ai واقعا آسان است،
47
00:01:51,360 –> 00:01:54,720
بنابراین ما این
48
00:01:54,720 –> 00:01:56,960
um و شما را اجرا میکنیم. اینجا را ببینید اینها
49
00:01:56,960 –> 00:01:59,200
بازیهای کنسولی هستند، هیچ رابط کاربری
50
00:01:59,200 –> 00:02:00,960
مانند یک t kinter
51
00:02:00,960 –> 00:02:01,920
um وجود ندارد،
52
00:02:01,920 –> 00:02:04,240
بنابراین از ما میخواهد یک نقطه را انتخاب کنیم،
53
00:02:04,240 –> 00:02:04,960
بنابراین
54
00:02:04,960 –> 00:02:08,318
این عدد واقعی استفاده میشود، بنابراین یک دو سه
55
00:02:08,318 –> 00:02:11,200
چهار پنج شش هفت هشت نه، بنابراین
56
00:02:11,200 –> 00:02:13,920
با آن عدد شروع میکنیم. یک
57
00:02:13,920 –> 00:02:17,040
و به همین ترتیب یک x را در نقطه شماره یک قرار دهید
58
00:02:17,040 –> 00:02:18,800
و سپس کامپیوتر نقطه شماره هشت را انتخاب کرد،
59
00:02:18,800 –> 00:02:22,000
بنابراین من میخواهم این
60
00:02:22,000 –> 00:02:25,440
نقطه را دقیقاً در اینجا انتخاب کنم هفت
61
00:02:26,000 –> 00:02:29,360
خوب و حالا من را در آنجا مسدود کرد،
62
00:02:29,360 –> 00:02:33,920
بنابراین بیایید سعی کنیم اوه نه
63
00:02:34,640 –> 00:02:37,599
باشه تا بتوانی ببینید من
64
00:02:37,599 –> 00:02:38,879
65
00:02:38,879 –> 00:02:40,879
دو h x دارم پیش از این، حرکت درست میتوانست حرکت
66
00:02:40,879 –> 00:02:42,800
مرکزی باشد،
67
00:02:42,800 –> 00:02:45,360
اما او این را انتخاب نکرد که
68
00:02:45,360 –> 00:02:46,879
اینجا نشان داده شود، زیرا
69
00:02:46,879 –> 00:02:50,160
تصادفی است، بنابراین اگر شماره پنج را انتخاب کنیم
70
00:02:50,160 –> 00:02:53,040
، برنده x است که من هستم،
71
00:02:53,040 –> 00:02:55,519
پس بیایید به جایی که
72
00:02:55,519 –> 00:02:58,400
کد است برویم. در واقع در اینجا
73
00:02:58,400 –> 00:03:00,640
در خطوط 104 پیاده سازی شده است.
74
00:03:00,640 –> 00:03:02,400
بنابراین این همان رایانه است درست
75
00:03:02,400 –> 00:03:03,680
این تابع است
76
00:03:03,680 –> 00:03:05,440
بنابراین um
77
00:03:05,440 –> 00:03:08,800
و می توانید ببینید که وقتی
78
00:03:08,800 –> 00:03:11,680
انتخابی را انتخاب می کند از ریاضی um استفاده می کند
79
00:03:11,680 –> 00:03:13,599
یا متاسفم که
80
00:03:13,599 –> 00:03:14,959
تصادفی است
81
00:03:14,959 –> 00:03:17,680
بنابراین تصادفی را وارد کنید
82
00:03:17,680 –> 00:03:21,280
و تمام کاری که انجام می دهد این است یک
83
00:03:21,280 –> 00:03:24,799
عدد صحیح تصادفی بین صفر تا هشت انتخاب میکند،
84
00:03:24,799 –> 00:03:26,159
بنابراین
85
00:03:26,159 –> 00:03:28,799
این عدد تصادفی است، بنابراین تصادفی است تا جایی
86
00:03:28,799 –> 00:03:31,360
که میتواند به آن نزدیک شود، اما اگر بهخصوص
87
00:03:31,360 –> 00:03:34,159
فقط با هشت عدد صحیح
88
00:03:34,159 –> 00:03:36,560
استفاده کنید، نتایجی کمتر از تصادفی به دست میآید زیرا به
89
00:03:36,560 –> 00:03:39,840
صد برابر 150 بار میروید.
90
00:03:39,840 –> 00:03:41,840
بنابراین این اولین نوع تئوری بازی
91
00:03:41,840 –> 00:03:43,840
است که در آن شما فقط یک عدد صحیح تصادفی را انتخاب می کنید
92
00:03:43,840 –> 00:03:44,959
93
00:03:44,959 –> 00:03:48,480
و بنابراین این با شاخص است بنابراین 0 تا 8
94
00:03:48,480 –> 00:03:50,720
در واقع 1 تا 9 است.
95
00:03:50,720 –> 00:03:52,640
بنابراین این یکی از راه های انجام درست یک
96
00:03:52,640 –> 00:03:54,159
عدد صحیح تصادفی است
97
00:03:54,159 –> 00:03:56,799
که در ادامه به یکی نگاه خواهیم کرد. از یوتیوبرهای پیتون مورد علاقه من
98
00:03:56,799 –> 00:03:59,519
و او نام tech
99
00:03:59,519 –> 00:04:00,720
with tim است
100
00:04:00,720 –> 00:04:02,799
و این از وب سایت او است و اکنون
101
00:04:02,799 –> 00:04:05,840
فقط افشای کامل باید کد را تغییر
102
00:04:05,840 –> 00:04:08,239
دهم نمی دانم آیا مدتی
103
00:04:08,239 –> 00:04:10,319
گذشته است یا فقط اشتباه کپی و پیست شده
104
00:04:10,319 –> 00:04:13,599
است اما من تغییراتی ایجاد کردم بنابراین
105
00:04:13,599 –> 00:04:15,439
اوم توصیه می کنم خودش به وبسایت او میرود و
106
00:04:15,439 –> 00:04:17,519
تغییرات را پیدا میکند یا فقط
107
00:04:17,519 –> 00:04:19,358
نظر میدهد اگر میخواهید بدانید
108
00:04:19,358 –> 00:04:21,759
چه کار کردم تا دوباره آن را تغییر دهم، من
109
00:04:21,759 –> 00:04:23,520
110
00:04:23,520 –> 00:04:26,000
این پیوندها را در توضیحات میگذارم، بنابراین
111
00:04:26,000 –> 00:04:28,880
بیایید این فناوری را با tim one امتحان کنیم و اکنون او
112
00:04:28,880 –> 00:04:32,560
به صورت دستی حرکات مناسب را برای حرکت کامپیوتر برنامه ریزی کرده است،
113
00:04:32,560 –> 00:04:35,520
بنابراین در اینجا چند
114
00:04:35,520 –> 00:04:37,600
اعلان وجود دارد که اکنون به تیک تاک خوش آمدید آیا می
115
00:04:37,600 –> 00:04:39,120
خواهید دوباره بازی کنید
116
00:04:39,120 –> 00:04:40,960
بله اکنون می توانید کدی ایجاد کنید تا
117
00:04:40,960 –> 00:04:43,360
پیشنهاد کنید اگر بار اول است
118
00:04:43,360 –> 00:04:44,960
دوباره
119
00:04:44,960 –> 00:04:47,440
نپرسید. چیز
120
00:04:47,440 –> 00:04:50,000
یک تا نه یک دو سه چهار پنج
121
00:04:50,000 –> 00:04:52,080
شش هفت هشت نه بنابراین من با موقعیت شماره یک شروع می کنم
122
00:04:52,080 –> 00:04:54,320
123
00:04:54,320 –> 00:04:56,479
و اکنون اینجا پایین می آید که
124
00:04:56,479 –> 00:05:00,560
موقعیت خوبی است بنابراین من پنج را امتحان خواهم کرد بسیار
125
00:05:00,560 –> 00:05:02,880
126
00:05:03,120 –> 00:05:05,360
خوب حالا اینجا انتخاب شد و اکنون باید به اینجا بروم
127
00:05:05,360 –> 00:05:06,880
128
00:05:06,880 –> 00:05:09,600
پس بیایید هشت تا برویم
129
00:05:09,600 –> 00:05:11,680
او سعی کرد بلاک من درست
130
00:05:11,680 –> 00:05:14,400
است این حرکت درستی است که من از چند جهت بلاک شده ام
131
00:05:14,400 –> 00:05:15,919
132
00:05:15,919 –> 00:05:18,400
و به احتمال زیاد این یک تساوی خواهد بود،
133
00:05:18,400 –> 00:05:19,600
134
00:05:19,600 –> 00:05:22,080
پس بیایید چهار
135
00:05:22,080 –> 00:05:24,400
تا آنجا برویم او مرا بلاک کرد
136
00:05:24,400 –> 00:05:27,919
من می گویم او آنجا مرا بلاک کرد و سه
137
00:05:27,919 –> 00:05:30,080
تا پس این یک بازی مساوی است
138
00:05:30,080 –> 00:05:32,960
بنابراین روش
139
00:05:32,960 –> 00:05:35,600
صحیح um play
140
00:05:35,600 –> 00:05:40,720
و بنابراین بیایید به خطوط 53 تا 86
141
00:05:40,720 –> 00:05:41,759
142
00:05:41,759 –> 00:05:42,960
برویم. اوم اینجا می رویم،
143
00:05:42,960 –> 00:05:45,440
بنابراین ما باید کامپیوتر را در اینجا
144
00:05:45,440 –> 00:05:47,440
حرکت دهیم، بنابراین def comp حرکت می کند
145
00:05:47,440 –> 00:05:49,680
و ما می خواهیم
146
00:05:49,680 –> 00:05:52,960
تمام قطعات تخته um را برشماریم
147
00:05:52,960 –> 00:05:54,560
و سپس به به تمام
148
00:05:54,560 –> 00:05:56,560
حرکات ممکن به سمت راست نگاه کنید
149
00:05:56,560 –> 00:05:58,560
که امکان پذیر است
150
00:05:58,560 –> 00:06:00,560
و سپس خواهید دید که آیا
151
00:06:00,560 –> 00:06:02,160
گوشه ها باز هستند،
152
00:06:02,160 –> 00:06:04,160
بنابراین اگر آنها
153
00:06:04,160 –> 00:06:06,639
یکی هستند که بالا سمت چپ سه بالا
154
00:06:06,639 –> 00:06:09,039
سمت راست هفت پایین نه نه،
155
00:06:09,039 –> 00:06:12,000
بنابراین پایتون به سمت راست پایین می رود و هر
156
00:06:12,000 –> 00:06:15,360
خط به خط را می خواند. اولین کاری که او انجام میدهد این است که
157
00:06:15,360 –> 00:06:17,360
اگر گوشهها به سمت راست باز باشند، گوشه