در این مطلب، ویدئو آموزش Blender Python: یک کادر گفتگوی بازشو ایجاد کنید [یادگیری پایتون برای مبتدیان] با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:16:47
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:01,589
سلام به همه و به
2
00:00:01,589 –> 00:00:03,529
یک آموزش اسکریپت نویسی پایتون دیگر در
3
00:00:03,529 –> 00:00:05,670
این ویدیو خوش آمدید، ما یک
4
00:00:05,670 –> 00:00:07,319
جعبه گفتگوی پاپ آپ ایجاد می کنیم همانطور که می توانید
5
00:00:07,319 –> 00:00:09,859
نمونه ای را در اینجا ببینید
6
00:00:20,880 –> 00:00:25,710
[Music]،
7
00:00:31,110 –> 00:00:33,190
بنابراین اولین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ادامه
8
00:00:33,190 –> 00:00:35,050
دهیم و اسکریپت خود را بارگذاری کنیم. اگر طرحی دارید
9
00:00:35,050 –> 00:00:36,820
، پیش بروید و آن را بارگذاری کنید،
10
00:00:36,820 –> 00:00:37,870
اگر ندارید، فقط
11
00:00:37,870 –> 00:00:41,100
در اینجا پیمایش کنید و فضای کاری اسکریپت نویسی را پیدا کنید،
12
00:00:41,100 –> 00:00:43,300
سپس میتوانیم اینجا را مرور کنیم و
13
00:00:43,300 –> 00:00:44,620
چند چیز را مرتب کنیم، ما به این پنجرهها نیاز نداریم.
14
00:00:44,620 –> 00:00:50,140
این را به حداقل
15
00:00:50,140 –> 00:00:51,610
میرسانیم زیرا کمی بعد از آن استفاده میکنیم
16
00:00:51,610 –> 00:00:53,590
و سپس از همان
17
00:00:53,590 –> 00:00:55,300
چیزی برای کنسول پایتون استفاده میکنیم، کمی بعد از آن استفاده میکنیم،
18
00:00:55,300 –> 00:00:56,710
اما بیایید فعلاً
19
00:00:56,710 –> 00:01:00,580
آن را به حداقل برسانیم تا اکنون بتوانیم ادامه دهیم
20
00:01:00,580 –> 00:01:01,960
و این اسکریپت را ایجاد کنید
21
00:01:01,960 –> 00:01:03,970
تا من روی new کلیک کنم و سپس میتوانیم نام آن را
22
00:01:03,970 –> 00:01:11,979
تغییر دهیم، مطمئن شوید که آن را به عنوان یک
23
00:01:11,979 –> 00:01:16,630
نقطه py ذخیره میکنیم و سپس به ذخیره متن میرویم، بنابراین
24
00:01:16,630 –> 00:01:18,400
من میخواهم یک کادر محاورهای پاپآپ ایجاد کنم،
25
00:01:18,400 –> 00:01:20,350
برای مثال ما
26
00:01:20,350 –> 00:01:22,659
اگر ویدیوهای قبلی را دنبال کرده
27
00:01:22,659 –> 00:01:23,740
اید که احتمالاً قبلاً
28
00:01:23,740 –> 00:01:25,780
در مورد آن می دانید، از این شی یک افزونه اضافه کنید بنابراین فکر کردم
29
00:01:25,780 –> 00:01:27,729
خوب است اگر بتوانیم این را تغییر دهیم و شاید
30
00:01:27,729 –> 00:01:29,740
وقتی روی این دکمه کلیک می کنیم یک
31
00:01:29,740 –> 00:01:31,870
کادر محاوره ای ظاهر می شود که می توانیم
32
00:01:31,870 –> 00:01:33,820
چند ویژگی مانند نام و
33
00:01:33,820 –> 00:01:35,800
مقیاس چیزهایی مانند آن را تغییر دهیم تا این چیزی باشد که
34
00:01:35,800 –> 00:01:38,080
ما می خواهیم در این ویدیو انجام
35
00:01:38,080 –> 00:01:39,640
دهید، پس بیایید جلو برویم و
36
00:01:39,640 –> 00:01:41,380
اولین کاری که باید انجام دهیم این است
37
00:01:41,380 –> 00:01:45,430
که مخلوط کن پایتون را وارد کنیم، بنابراین bpy را وارد کنیم، سپس
38
00:01:45,430 –> 00:01:48,520
بیایید یک کلاس ایجاد کنیم و من
39
00:01:48,520 –> 00:01:52,930
این WM را برای مدیریت پنجره زیر خط ot
40
00:01:52,930 –> 00:01:56,260
یا نوع اپراتور صدا می کنم. زیر خط بکشید و سپس
41
00:01:56,260 –> 00:01:58,000
در اینجا می توانید هر نامی که
42
00:01:58,000 –> 00:02:00,430
کادر محاوره ای پاپ آپ شما باشد تایپ کنید، بنابراین برای این
43
00:02:00,430 –> 00:02:03,970
تست من فقط تایپ می کنم، سپس
44
00:02:03,970 –> 00:02:06,420
پرانتزها و کولون داده را باز و بسته می کنم و
45
00:02:06,420 –> 00:02:08,800
سپس داخل اینجا درست مانند یک
46
00:02:08,800 –> 00:02:10,560
عملگر معمولی است، بنابراین
47
00:02:10,560 –> 00:02:18,370
عملگر bpy type و سپس باید به
48
00:02:18,370 –> 00:02:21,160
آن یک برچسب بدهیم و یک شناسه به نام BL در
49
00:02:21,160 –> 00:02:25,180
برچسب اسکرول برابر است و این
50
00:02:25,180 –> 00:02:26,920
نامی است که در بالای کادر محاورهای پاپآپ نمایش داده میشود،
51
00:02:26,920 –> 00:02:29,590
بنابراین میتوانید اکنون آن را
52
00:02:29,590 –> 00:02:32,400
هر کجا که
53
00:02:36,230 –> 00:02:39,540
میخواهید تماس بگیرید. بیایید نام شناسه VL زیرخط
54
00:02:39,540 –> 00:02:44,880
ID نام معادله را اضافه کنیم uals quotation quotation سپس
55
00:02:44,880 –> 00:02:47,730
در بین اینجا می خواهیم WM drop
56
00:02:47,730 –> 00:02:50,610
my up را تایپ کنیم، همچنین می توانیم به این یک راهنمای ابزار بدهیم،
57
00:02:50,610 –> 00:02:52,860
بنابراین در بالای اینجا فقط یک خط جدید اضافه کنید،
58
00:02:52,860 –> 00:02:55,290
سپس اگر سه بار نقل قول را تایپ کردیم،
59
00:02:55,290 –> 00:03:00,090
سپس یک نکته ابزار و سپس دوباره سه بار نقل قول اضافه
60
00:03:00,090 –> 00:03:01,890
کنید. وقتی ماوس
61
00:03:01,890 –> 00:03:03,480
را روی دکمه قرار میدهیم، فقط
62
00:03:03,480 –> 00:03:04,980
این متن را نشان میدهد، بنابراین میتوانید چیزی
63
00:03:04,980 –> 00:03:10,860
مانند باز کردن کادر محاورهای مکعب مکعب یا
64
00:03:10,860 –> 00:03:13,530
چیزی شبیه به آن را تایپ کنید، بنابراین اکنون اینها را
65
00:03:13,530 –> 00:03:15,420
داریم که میخواهیم آنچه را میخواهیم
66
00:03:15,420 –> 00:03:17,880
در آن کادر محاورهای نشان دهیم تعریف کنیم. این مثال
67
00:03:17,880 –> 00:03:19,680
را ابتدا با یک ویژگی رشته شروع می کنیم
68
00:03:19,680 –> 00:03:22,320
تا بتوانید این متن را فراخوانی کنید، اما
69
00:03:22,320 –> 00:03:23,790
احتمالاً
70
00:03:23,790 –> 00:03:25,470
بهتر است آن را نام بگذارید، اما کمی بعداً برمی گردیم و فعلاً آن را تغییر
71
00:03:25,470 –> 00:03:27,510
می دهیم
72
00:03:27,510 –> 00:03:28,740
تا به شما نشان دهیم چگونه این کار می کند من می خواهم
73
00:03:28,740 –> 00:03:31,410
متن برابر را تایپ کنم سپس می توانیم یک
74
00:03:31,410 –> 00:03:36,290
سلول ویژگی vpy dark crops ویژگی رشته تیره اضافه کنیم
75
00:03:36,290 –> 00:03:40,260
سپس پرانتزها را باز و بسته کنیم
76
00:03:40,260 –> 00:03:41,910
و در داخل اینجا می توانیم چند
77
00:03:41,910 –> 00:03:43,530
پارامتر تعریف کنیم بنابراین
78
00:03:43,530 –> 00:03:47,010
نام را در اینجا تعریف می کنم. چیزی
79
00:03:47,010 –> 00:03:51,870
مثل اینتر بگویید متن و همچنین میتوانیم
80
00:03:51,870 –> 00:03:54,750
مقدار پیشفرض یا
81
00:03:54,750 –> 00:04:01,530
ویژگی پیشفرض را با کاما کاما و تعریف کنیم و میتوانیم فعلاً این را خالی بگذاریم،
82
00:04:01,530 –> 00:04:04,200
بنابراین این ویژگی
83
00:04:04,200 –> 00:04:06,269
نام مکعبی را که اضافه میکنیم تغییر میدهد،
84
00:04:06,269 –> 00:04:08,010
سپس یکی دیگر را
85
00:04:08,010 –> 00:04:10,110
برای ممکن است اضافه کنم. مقیاس روی محور z و
86
00:04:10,110 –> 00:04:11,400
این ویژگی یک ویژگی عددی خواهد بود،
87
00:04:11,400 –> 00:04:13,110
بنابراین من عدد را تایپ
88
00:04:13,110 –> 00:04:14,190
میکنم و دوباره برمیگردم و
89
00:04:14,190 –> 00:04:15,540
آن را به چیزی که
90
00:04:15,540 –> 00:04:17,910
مناسبتر است تغییر میدهم، بنابراین اکنون میتوانیم عددی را اضافه کنیم
91
00:04:17,910 –> 00:04:20,399
که یک عدد صحیح یا یک شناور و اگر
92
00:04:20,399 –> 00:04:21,779
میخواهید بدانید چگونه میتوانید
93
00:04:21,779 –> 00:04:23,940
ویژگیهای بیشتری را برای افزودن به کادر محاورهای پیدا کنید،
94
00:04:23,940 –> 00:04:25,620
بسیار ساده است، میتوانیم به کنسول پایتون
95
00:04:25,620 –> 00:04:28,979
برویم و اگر شروع به تایپ کردن
96
00:04:28,979 –> 00:04:31,790
آن کنیم، VP y dot را تایپ میکنم.
97
00:04:31,790 –> 00:04:34,590
جدول props و سپس میتوانیم
98
00:04:34,590 –> 00:04:36,450
موارد بعدی را تکمیل کنیم، بنابراین اگر
99
00:04:36,450 –> 00:04:38,790
تکمیل خودکار را بزنیم میتوانیم ببینیم
100
00:04:38,790 –> 00:04:40,229
فهرستی از همه چیزهایی که میتوانیم اضافه
101
00:04:40,229 –> 00:04:42,960
کنیم به ما میدهد و میتوانیم ببینیم که از یک رشته استفاده کردهایم،
102
00:04:42,960 –> 00:04:45,680
میتوانیم از اعداد صحیح شناور میلیاردها
103
00:04:45,680 –> 00:04:47,280
شمارشگر
104
00:04:47,280 –> 00:04:48,540
دسته کامل استفاده کنیم. از چیزهایی که می توانیم استفاده
105
00:04:48,540 –> 00:04:49,830
کنیم و قطعا نگاهی خواهیم انداخت در چهار مورد
106
00:04:49,830 –> 00:04:51,480
دیگر در ویدیوهای آینده، به
107
00:04:51,480 –> 00:04:52,830
عنوان مثال در ویدیوی بعدی، میخواهم
108
00:04:52,830 –> 00:04:54,210
یک سواری دیگر ایجاد کنم که در آن
109
00:04:54,210 –> 00:04:56,760
قطعاً از boolean و متن
110
00:04:56,760 –> 00:04:58,590
و عدد استفاده خواهیم کرد، بنابراین قطعاً از
111
00:04:58,590 –> 00:05:01,340
چند مورد دیگر در ویدیوی بعدی استفاده خواهیم کرد.
112
00:05:01,340 –> 00:05:07,740
پس بیایید ادامه دهیم و این چسب را در
113
00:05:07,740 –> 00:05:12,560
اینجا کپی کنیم و دوباره من یک پارامتر float می خواهم،
114
00:05:14,600 –> 00:05:21,000
بیایید نام را همانطور که در این مثال ذکر کردم تعریف کنیم،
115
00:05:21,000 –> 00:05:22,290
فقط می خواهم
116
00:05:22,290 –> 00:05:27,419
مقیاس را برای محور z تغییر دهم و دوباره
117
00:05:27,419 –> 00:05:29,400
برمی گردیم و مطمئن می شویم ما XY و z را
118
00:05:29,400 –> 00:05:31,470
در یک ثانیه داریم، سپس میتوانیم پیشفرض را تعریف کنیم،
119
00:05:31,470 –> 00:05:34,620
اکنون مهم است که
120
00:05:34,620 –> 00:05:36,330
مقادیر پیشفرض را تعریف کنیم، 0 خواهد بود
121
00:05:36,330 –> 00:05:39,570
، مطمئن شوید که این را روی 1 تنظیم کردهایم، بنابراین
122
00:05:39,570 –> 00:05:43,440
اکنون این دو را در اینجا داریم، میتوانیم اکنون
123
00:05:43,440 –> 00:05:44,669
به ادامه کار نیاز داریم. برای تعریف آنچه که قرار است
124
00:05:44,669 –> 00:05:46,979
با فشار دادن دکمه اجرا شود، بنابراین
125
00:05:46,979 –> 00:05:52,050
d EF را تایپ کنید، پرانتزهای باز و بسته را
126
00:05:52,050 –> 00:05:54,479
در نقطه ای بین دو نقطه در اینجا اجرا کنید،
127
00:05:54,479 –> 00:05:58,669
ما می خواهیم زمینه خود با کاما را تایپ
128
00:05:58,669 –> 00:06:01,440
کنیم، اکنون فقط می خواهیم یک مکعب اضافه کنیم، بنابراین دوباره
129
00:06:01,440 –> 00:06:03,720
من فقط این شیفت را حذف کنید و
130
00:06:03,720 –> 00:06:07,400
به مش اضافه کنید یک مکعب اضافه کنید سپس به اینجا بروید
131
00:06:07,400 –> 00:06:11,940
این را انتخاب کنید و سپس آن را کپی
132
00:06:11,940 –> 00:06:14,400
کنید و به اینجا بروید و آن را بچسبانید، اکنون ما به همه اینها نیاز نداریم،
133
00:06:14,400 –> 00:06:15,750
بنابراین من فقط می خواهم همه اینها را انتخاب
134
00:06:15,750 –> 00:06:18,539
کنم و آن را حذف کنم و سپس
135
00:06:18,539 –> 00:06:21,060
پرانتزها را باز و بسته کنید، مکعب ما
136
00:06:21,060 –> 00:06:23,070
با فشار دادن دکمه اضافه می شود. بنابراین آنها
137
00:06:23,070 –> 00:06:25,890
به اینجا میروند و پرانتزهای بازگشت باز و
138
00:06:25,890 –> 00:06:29,370
بسته را تایپ میکنند، سپس دوبار آپوستروف میزنند، سپس
139
00:06:29,370 –> 00:06:30,960
در اینجا با حروف بزرگ تایپ میکنم،
140
00:06:30,960 –> 00:06:35,100
بنابراین هر چیزی که بین اینجا اضافه میکنیم،
141
00:06:35,100 –> 00:06:37,140
با
142
00:06:37,140 –> 00:06:39,270
فشردن دکمه اجرا میشود، کاری که باید
143
00:06:39,270 –> 00:06:42,500
انجام دهیم این است. فراخوانی را تعریف کنید که در آن نوع TEF
144
00:06:42,500 –> 00:06:46,830
فراخوانی پرانتز باز و بسته
145
00:06:46,830 –> 00:06:49,740
شود، سپس یک دونقطه اضافه کنید، سپس در اینجا و زمانی که من
146
00:06:49,740 –> 00:06:56,060
رویداد کاما زمینه زمینه کاما خود
147
00:06:57,750 –> 00:07:01,449
را تایپ می کنم، می توانیم بازگشت را تایپ کنیم و سپس باید
148
00:07:01,449 –> 00:07:03,009
زمینه را تعریف کنیم که
149
00:07:03,009 –> 00:07:03,909
مدیر پنجره است
150
00:07:03,909 –> 00:07:07,740
تا زمینه تاریک شود.
151
00:07:07,740 –> 00:07:11,740
مدیر خط زیر خط پنجره و سپس داخل آن
152
00:07:11,740 –> 00:07:13,900
میخواهیم کادر محاورهای را فراخوانی کنیم، بنابراین من تاریک میشوم.
153
00:07:13,900 –> 00:07:17,909
154
00:07:17,909 –> 00:07:21,129
155
00:07:21,129 –> 00:07:22,990
156
00:07:22,990 –> 00:07:25,389
157
00:07:25,389 –> 00:07:26,860
کاری که باید انجام دهیم این است که ثبت نام کرده و
158
00:07:26,860 –> 00:07:29,169
دوباره آن را لغو ثبت کنیم، میتوانیم همه آن را تایپ
159
00:07:29,169 –> 00:07:30,819
کنیم یا میتوانیم قالبها را مرور کنیم،
160
00:07:30,819 –> 00:07:36,849
به پایتون بروید، پنل UI را ساده کنید، بنابراین
161
00:07:36,849 –> 00:07:38,349
برای این تست، من فقط به
162
00:07:38,349 –> 00:07:42,610
اینجا میروم و این پیوند را کپی میکنم. در پیوند
163
00:07:42,610 –> 00:07:44,979
اینجا پایین در ابتدای یک خط جدید،
164
00:07:44,979 –> 00:07:47,860
فقط این را در آن قرار دهید، ما فقط باید
165
00:07:47,860 –> 00:07:52,659
نام کلاس را کپی کرده و آن را در اینجا جای گذاری کنیم، بنابراین
166
00:07:52,659 –> 00:07:54,159
اکنون این را دارم مطمئن شوید که آن را ذخیره کرده اید
167
00:07:54,159 –> 00:07:57,939
و سپس می توانیم ابتدا اسکریپت را اجرا
168
00:07:57,939 –> 00:07:59,680
کنیم. چیزی که متوجه شدیم این است که
169
00:07:59,680 –> 00:08:01,389
هیچ خطایی وجود ندارد که خوب است و
170
00:08:01,389 –> 00:08:03,460
چیز دیگری که می دانیم این است که کادر محاوره ای نشان داده نمی شود،
171
00:08:03,460 –> 00:08:05,110
بنابراین من یک خط کد اضافه می کنم
172
00:08:05,110 –> 00:08:07,719
و وقتی اسکریپت اجرا را فشار می دهیم،
173
00:08:07,719 –> 00:08:09,789
کادر محاوره ای ظاهر می شود بنابراین در اینجا من
174
00:08:09,789 –> 00:08:10,870
قصد دارم bpy ups را تایپ کنم
175
00:08:10,870 –> 00:08:13,990
و سپس اگر به بالا اسکرول کنیم،
176
00:08:13,990 –> 00:08:17,020
میتوانیم نام آن را اینجا w m dot my op تایپ
177
00:08:17,020 –> 00:08:23,949
کنیم، بنابراین میتوانیم این را کپی کنیم تا نقطه عملیات W
178
00:08:23,949 –> 00:08:26,199
m نقطه my up و سپس پرانتز را باز و بسته کنیم و
179
00:08:26,199 –> 00:08:30,610
سپس دو بار آپاستروف کنیم. سپس
180
00:08:30,610 –> 00:08:32,529
در داخل اینجا با حروف بزر