در این مطلب، ویدئو مقدمه ای بر اسکریپت پایتون 05 | یک کره ایجاد کنید با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,850
بیایید به تمرین بعدی
2
00:00:02,850 –> 00:00:05,730
برویم، بنابراین میخواهیم یک کره درست کنیم، بنابراین
3
00:00:05,730 –> 00:00:06,799
اکنون میخواهیم شروع به ایجاد
4
00:00:06,799 –> 00:00:10,830
اجسام هندسی در نمای کرگدن کنیم
5
00:00:10,830 –> 00:00:13,530
و برای انجام این کار در
6
00:00:13,530 –> 00:00:16,560
واقع باید روی دو مورد جدید تمرکز کنیم.
7
00:00:16,560 –> 00:00:18,449
مفاهیمی که انواع دادهها و
8
00:00:18,449 –> 00:00:22,199
متغیرها هستند بسیار خوب، بنابراین این چیزی است که
9
00:00:22,199 –> 00:00:25,410
ما به آن میرسیم که هنوز خیلی هیجانانگیز
10
00:00:25,410 –> 00:00:29,460
نیست، اما من را تحمل میکنیم و
11
00:00:29,460 –> 00:00:31,710
12
00:00:31,710 –> 00:00:37,380
بعداً در وبینار چیزهای بسیار هیجانانگیزی برای کار با آنها خواهیم داشت، بنابراین قبل از اینکه
13
00:00:37,380 –> 00:00:38,850
واقعاً کره را ایجاد کنیم. ما باید
14
00:00:38,850 –> 00:00:42,300
در مورد داده ها صحبت کنیم به طور کلی داده های
15
00:00:42,300 –> 00:00:44,430
درست فقط هر چیزی است که می خواهیم درست ذخیره
16
00:00:44,430 –> 00:00:47,850
کنیم، پس احتمالاً درک آن نسبتاً آسان است
17
00:00:47,850 –> 00:00:50,039
به طور کلی بنویسیم یک
18
00:00:50,039 –> 00:00:56,190
عدد یک بطری یک اسب هر چیزی
19
00:00:56,190 –> 00:01:00,239
بنویسم نام خود را بنویسم هر یک از آن چیزها
20
00:01:00,239 –> 00:01:06,060
داده هایی است که ما می توانیم درست ذخیره کنید، بنابراین یک اسب
21
00:01:06,060 –> 00:01:09,360
یک بطری و نام من بسیار متفاوت است،
22
00:01:09,360 –> 00:01:12,900
درست زمانی که یک حیوان، یک بار یک شی و
23
00:01:12,900 –> 00:01:17,340
یکی مجموعه ای از کاراکترها درست مانند GI
24
00:01:17,340 –> 00:01:22,320
l، بنابراین درک انواع dem مهم است،
25
00:01:22,320 –> 00:01:23,130
26
00:01:23,130 –> 00:01:26,070
اگرچه پایتون زمانی که من بسیار بخشنده است
27
00:01:26,070 –> 00:01:28,470
. t به انواع دادهها میرسد، در واقع مجبور نیستیم
28
00:01:28,470 –> 00:01:31,259
به پایتون بگوییم که وقتی
29
00:01:31,259 –> 00:01:34,890
آن بطری را ذخیره میکنیم، باید به
30
00:01:34,890 –> 00:01:38,310
عنوان یک نوع شی شناخته شود در مقابل مجموعهای از
31
00:01:38,310 –> 00:01:40,740
کاراکترها، اما باید
32
00:01:40,740 –> 00:01:42,689
بفهمیم که کدام
33
00:01:42,689 –> 00:01:45,140
نوع روشهای اسکریپت ranch
34
00:01:45,140 –> 00:01:48,630
ما را ملزم میکند که کاملاً مشخص باشیم، بنابراین
35
00:01:48,630 –> 00:01:51,030
فقط یک سری از
36
00:01:51,030 –> 00:01:55,110
انواع دادههای مفیدتر که درباره
37
00:01:55,110 –> 00:01:58,560
نام من صحبت کردیم، رشتهای است که
38
00:01:58,560 –> 00:02:02,759
مجموعهای از کاراکترها است که ما
39
00:02:02,759 –> 00:02:07,350
نیز شروع به صحبت در مورد آن کردهایم. نقطه ای که
40
00:02:07,350 –> 00:02:08,780
41
00:02:08,780 –> 00:02:14,690
x y&z یک آرایه است و ما نیز احتمالاً
42
00:02:14,690 –> 00:02:16,730
می خواهم به آن اشاره کنم که عدد صحیح و
43
00:02:16,730 –> 00:02:19,520
دو عدد صحیح فقط یک عدد کامل
44
00:02:19,520 –> 00:02:25,250
5 1723 است و دو برابر هر عددی با
45
00:02:25,250 –> 00:02:31,959
رقم اعشار است، بنابراین 5.5 یک نوع دوگانه است،
46
00:02:32,080 –> 00:02:36,530
درست است با دادهها و
47
00:02:36,530 –> 00:02:39,020
در واقع استفاده از آن، باید آگاه باشیم
48
00:02:39,020 –> 00:02:42,230
که یک متغیر چیست و یک
49
00:02:42,230 –> 00:02:44,300
متغیر فقط چیزی است که
50
00:02:44,300 –> 00:02:47,540
دادهها را به درستی ذخیره میکند و اسب را ذخیره میکند تا
51
00:02:47,540 –> 00:02:49,850
بعداً از آن استفاده کنیم یا نام من را ذخیره میکند تا بتوانم
52
00:02:49,850 –> 00:02:52,820
هنگام شام به یاد بیاورم و دادهها شامل
53
00:02:52,820 –> 00:02:55,130
همه d انواع مختلفی از چیزها را می
54
00:02:55,130 –> 00:02:57,380
توانید به عنوان ویژگی خاصی در نظر بگیرید،
55
00:02:57,380 –> 00:02:59,810
اندازه گیری مانند یک واحد مانند پنج نقطه
56
00:02:59,810 –> 00:03:03,080
پنج واحد یا یک حالت
57
00:03:03,080 –> 00:03:05,480
مشخصه خاص درست است که لامپ
58
00:03:05,480 –> 00:03:09,260
روشن یا خاموش است و قادر به
59
00:03:09,260 –> 00:03:10,970
دانستن وضعیت آن لامپ است.
60
00:03:10,970 –> 00:03:13,340
مهم است تا بتوانیم بعداً از آن
61
00:03:13,340 –> 00:03:17,299
لامپ به عنوان یک قیاس ساده استفاده کنیم، اکنون
62
00:03:17,299 –> 00:03:18,860
میتوانیم متغیرها را بهعنوان
63
00:03:18,860 –> 00:03:21,230
دستگاههای ذخیرهسازی در نظر بگیریم که میتوانند چیزها را نگه دارند
64
00:03:21,230 –> 00:03:24,470
تا بعداً آن را با نام صدا کنیم و سپس از آن استفاده کنیم، بنابراین
65
00:03:24,470 –> 00:03:28,070
در اینجا یک نمودار ساده وجود دارد، درست ما
66
00:03:28,070 –> 00:03:30,620
مقداری داده داریم. درست است این
67
00:03:30,620 –> 00:03:33,829
اسب بطری است که نام من است، ما
68
00:03:33,829 –> 00:03:37,940
آن را در یک متغیر ذخیره می کنیم، این را جعبه
69
00:03:37,940 –> 00:03:41,709
من یا متغیر
70
00:03:41,709 –> 00:03:44,780
71
00:03:44,780 –> 00:03:48,079
من می نامیم.
72
00:03:48,079 –> 00:03:51,019
اسب را خریدم و نام اسب درست شنی است،
73
00:03:51,019 –> 00:03:54,920
بنابراین هر زمان که میخواهم بروم سوار
74
00:03:54,920 –> 00:03:58,430
اسب شوم، باید بروم غرفه سندی را
75
00:03:58,430 –> 00:04:01,549
در اصطبل پیدا کنم و سپس سندی را بیرون بیاورم
76
00:04:01,549 –> 00:04:05,600
و درست سوار شوم تا متغیر
77
00:04:05,600 –> 00:04:07,430
را بتوان به عنوان یک نام یا ظرف
78
00:04:07,430 –> 00:04:09,829
با نامی که به ما امکان می دهد به
79
00:04:09,829 –> 00:04:14,209
آن بیت داده دسترسی پیدا کنیم و بعداً
80
00:04:14,209 –> 00:04:18,620
به نقطه شکست برگردیم اگر یک
81
00:04:18,620 –> 00:04:21,120
نقطه شکست در اسکریپت خود ایجاد
82
00:04:21,120 –> 00:04:23,520
کنیم واقعاً برای یافتن
83
00:04:23,520 –> 00:04:25,440
آنچه در هر یک از
84
00:04:25,440 –> 00:04:28,770
کانتینرها یا متغیرهای ما ذخیره شده است مفید است و این
85
00:04:28,770 –> 00:04:32,820
یک گزینه عالی برای اشکال زدایی اسکریپت ما
86
00:04:32,820 –> 00:04:34,800
اگر چیزی کار نمی کند زیرا ما انتظار
87
00:04:34,800 –> 00:04:36,780
داریم چیزی عجیب و غریب است، می توانیم
88
00:04:36,780 –> 00:04:38,580
از نقاط شکست استفاده کنیم تا ببینیم چه اتفاقی در
89
00:04:38,580 –> 00:04:41,070
زمان واقعی می افتد
90
00:04:41,070 –> 00:04:44,460
91
00:04:44,460 –> 00:04:47,970
.
92
00:04:47,970 –> 00:04:50,460
به همین الان برگردید و شما به
93
00:04:50,460 –> 00:04:53,580
این متن hello world نیازی ندارید و من می
94
00:04:53,580 –> 00:04:55,320
خواهم به یک نوع
95
00:04:55,320 –> 00:04:57,300
نمای صفحه تقسیم شده بروم که در یک طرف Rhino
96
00:04:57,300 –> 00:05:00,240
دارم و ویرایشگر اسکریپت خود
97
00:05:00,240 –> 00:05:11,270
ویرایشگر پایتون را روی آن دارم. سمت راست بسیار خوب،
98
00:05:11,270 –> 00:05:14,010
بنابراین ایده اینجا این است که ما
99
00:05:14,010 –> 00:05:17,280
میخواهیم یک کره بسازیم، بنابراین اگر میخواهیم همین الان این کار را انجام دهیم،
100
00:05:17,280 –> 00:05:20,220
اگر
101
00:05:20,220 –> 00:05:23,070
به منوی جامدات برویم و کره را
102
00:05:23,070 –> 00:05:26,400
بر اساس شعاع مرکز انتخاب کنیم، خط فرمان از
103
00:05:26,400 –> 00:05:27,990
ما میخواهد. مرکز را انتخاب کنید کره
104
00:05:27,990 –> 00:05:30,900
و سپس شعاع که
105
00:05:30,900 –> 00:05:33,110
میتوانیم با تایپ کردن در خط فرمان یا
106
00:05:33,110 –> 00:05:37,140
حرکت موس خود در امتداد صفحهای که
107
00:05:37,140 –> 00:05:39,500
در آن کشیده شده است انجام دهیم تا شعاع درست تعریف شود،
108
00:05:39,500 –> 00:05:44,010
بنابراین دو مورد کلیدی
109
00:05:44,010 –> 00:05:47,100
که برای ایجاد یک کره لازم است در
110
00:05:47,100 –> 00:05:49,370
این مورد هستند. مرکز و شعاع
111
00:05:49,370 –> 00:05:52,380
خوب است، بنابراین بیایید همان منطق را
112
00:05:52,380 –> 00:05:56,700
در یک اسکریپت به درستی تکرار کنیم، بنابراین اولین کاری
113
00:05:56,700 –> 00:05:58,500
که میخواهیم انجام دهیم این است که میخواهیم
114
00:05:58,500 –> 00:06:01,050
شبه کد خود را درست بسازیم، این
115
00:06:01,050 –> 00:06:02,880
توصیف زبان ساده ما از کاری است که میخواهیم
116
00:06:02,880 –> 00:06:07,230
انجام دهیم. می خواهیم
117
00:06:07,230 –> 00:06:11,400
این کار را انجام دهیم این است که کتابخانه نحو اسکریپت Rhino ما را به درستی وارد کنیم،
118
00:06:11,400 –> 00:06:15,780
بنابراین ما به خودمان یک
119
00:06:15,780 –> 00:06:19,050
یادداشت می دهیم اینجا وارد کردن نحو اسکریپت لاتین.
120
00:06:19,050 –> 00:06:21,750
121
00:06:21,750 –> 00:06:26,490
122
00:06:26,490 –> 00:06:31,910
123
00:06:31,910 –> 00:06:35,270
در حال حاضر دومین چیزی است که
124
00:06:35,270 –> 00:06:38,300
درخواست میکند،