در این مطلب، ویدئو با برنامه های Tkinter و GUI در پایتون شروع کنید با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:30
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,709 –> 00:00:03,780
در این ویدیو ما میخواهیم ایده ای در
2
00:00:03,780 –> 00:00:06,930
مورد نحوه کار با رابط کاربری گرافیکی داشته باشیم و این فقط
3
00:00:06,930 –> 00:00:08,880
مخفف رابط کاربری گرافیکی است،
4
00:00:08,880 –> 00:00:10,230
چیزی است که همه ما با آن بسیار آشنا
5
00:00:10,230 –> 00:00:13,290
هستیم،
6
00:00:13,290 –> 00:00:15,900
tkinter نام دارد و تعداد زیادی از آنها وجود دارد.
7
00:00:15,900 –> 00:00:17,940
کتابخانههای دیگری که میتوانید با
8
00:00:17,940 –> 00:00:21,029
آنها برای ساختن برنامههای رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید، اما
9
00:00:21,029 –> 00:00:23,580
tkinter بخشی از کتابخانه استاندارد پایتون است که
10
00:00:23,580 –> 00:00:26,640
استفاده از آن بسیار آسان است
11
00:00:26,640 –> 00:00:29,609
و به سرعت یاد میگیرید، بنابراین این چیزی است که
12
00:00:29,609 –> 00:00:33,260
ما در اینجا استفاده خواهیم کرد،
13
00:00:33,260 –> 00:00:36,750
بنابراین با tkinter شما میخواهید بسازید. یک
14
00:00:36,750 –> 00:00:38,850
برنامه و اولین چیزی که از آن
15
00:00:38,850 –> 00:00:42,570
تشکیل شده است یک پنجره است و به طور پیش فرض
16
00:00:42,570 –> 00:00:44,280
این پنجره فقط به اندازه
17
00:00:44,280 –> 00:00:47,370
ای است که برای مطابقت با برنامه شما لازم است،
18
00:00:47,370 –> 00:00:51,840
بنابراین کاری که ما انجام می دهیم این است که عناصری
19
00:00:51,840 –> 00:00:54,239
به نام ویجت می سازیم و آنها را در
20
00:00:54,239 –> 00:00:58,260
پنجره قرار می دهیم و پنجره
21
00:00:58,260 –> 00:01:00,600
بر اساس تعامل افراد
22
00:01:00,600 –> 00:01:04,379
با این ویجتها رفتار درستی ایجاد میکند و این
23
00:01:04,379 –> 00:01:06,270
تعاملات رویداد نامیده میشوند و
24
00:01:06,270 –> 00:01:08,189
گاهی اوقات اینها
25
00:01:08,189 –> 00:01:10,049
برنامههای رویداد محور یا برنامهنویسی رویداد محور نامیده میشوند،
26
00:01:10,049 –> 00:01:11,909
ما فقط تعدادی از آنها را مشاهده خواهیم کرد
27
00:01:11,909 –> 00:01:15,930
ویجتها دارای متن یک برچسب و یک
28
00:01:15,930 –> 00:01:18,509
ورودی و یک دکمه هستند، اما
29
00:01:18,509 –> 00:01:20,549
چیزهای دیگری وجود دارد که ما نمیبینیم که
30
00:01:20,549 –> 00:01:23,479
همراه با tkinter ارائه میشوند، مانند کادر انتخاب کادر بوم
31
00:01:23,479 –> 00:01:27,540
، آیتمهای منو، مواردی از این
32
00:01:27,540 –> 00:01:29,009
قبیل و اگر میخواهید بیشتر در مورد
33
00:01:29,009 –> 00:01:31,320
چگونگی آن بدانید. tkinter کار میکند و کارهایی
34
00:01:31,320 –> 00:01:32,549
که ممکن است بتوانید با آن انجام
35
00:01:32,549 –> 00:01:34,860
دهید، در حال حاضر پیوندی برای آن وجود دارد، ما
36
00:01:34,860 –> 00:01:37,590
آمادهایم که بلافاصله وارد آن شویم و
37
00:01:37,590 –> 00:01:39,900
با آن شروع کنیم، بنابراین ما میخواهیم Spyder را راهاندازی کنیم،
38
00:01:39,900 –> 00:01:42,840
بسیار خوب، پس با روشن شدن Spyder
39
00:01:42,840 –> 00:01:46,399
اولین کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که همه چیز را از
40
00:01:46,399 –> 00:01:49,649
tkinter وارد میکنیم و به نوعی
41
00:01:49,649 –> 00:01:51,899
از این میانبر تنبل استفاده میکنیم و فقط
42
00:01:51,899 –> 00:01:53,880
همه چیز را درست وارد
43
00:01:53,880 –> 00:01:55,770
میکنیم، بنابراین این به ما اجازه میدهد تا به
44
00:01:55,770 –> 00:01:59,939
ویجتها در tkinter بدون پیشوند
45
00:01:59,939 –> 00:02:02,850
هر یک مراجعه کنیم. با کلمه tkinter alright
46
00:02:02,850 –> 00:02:05,909
بعد، همانطور که قبل از آن گفتم، ما
47
00:02:05,909 –> 00:02:09,449
با یک پنجره شروع می کنیم و
48
00:02:09,449 –> 00:02:13,300
شی TK را می گذرانیم و سپس فقط
49
00:02:13,300 –> 00:02:15,970
یک برچسب درست می کنیم، به طوری که
50
00:02:15,970 –> 00:02:18,730
باید tkinter label خوب باشد، اما
51
00:02:18,730 –> 00:02:20,170
از آنجایی که ما همه چیزهایی را وارد کردهایم که فقط میتوانیم به آن مراجعه کنیم
52
00:02:20,170 –> 00:02:22,900
به عنوان برچسب به آن اشاره میکنم و سپس
53
00:02:22,900 –> 00:02:25,150
به رفتن آن در پنجره اشاره
54
00:02:25,150 –> 00:02:28,570
میکنم و سپس مقداری متن در
55
00:02:28,570 –> 00:02:31,840
آنجا مینویسیم، خوب بعد، دوباره یک کادر متنی ایجاد
56
00:02:31,840 –> 00:02:35,350
میکنم که در پنجره قرار میگیرد و
57
00:02:35,350 –> 00:02:37,480
سپس میتوانیم کارهایی را انجام دهیم. چیزهایی مانند
58
00:02:37,480 –> 00:02:39,850
پیکربندی آن و ما میتوانیم بگوییم که
59
00:02:39,850 –> 00:02:44,380
پسزمینه خوب خوانده شود، بنابراین میتوانید
60
00:02:44,380 –>