در این مطلب، ویدئو استفاده از Blockly برای تولید کد پایتون برای روباتهای VEX با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:50
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,610
در ویدیوی قبلی ما یک
2
00:00:02,610 –> 00:00:05,730
برنامه ساده برای چرخاندن موتور خود نوشتیم
3
00:00:05,730 –> 00:00:07,500
تا این برنامه کار کند،
4
00:00:07,500 –> 00:00:09,599
ابتدا باید از طریق intellisense
5
00:00:09,599 –> 00:00:11,309
به دستورات لیست شده نگاهی بیندازیم
6
00:00:11,309 –> 00:00:12,929
و سپس توضیحات پاپ آپ را بخوانیم
7
00:00:12,929 –> 00:00:15,120
تا اطلاعاتی آگاهانه ایجاد کنیم. انتخاب کنید اما
8
00:00:15,120 –> 00:00:16,949
اگر راه ساده تری برای تولید
9
00:00:16,949 –> 00:00:18,900
کد پایتون صحیح بدون تمام
10
00:00:18,900 –> 00:00:21,180
حدس و گمان وجود داشت در این
11
00:00:21,180 –> 00:00:23,279
درس نحوه استفاده از بلوک Li را به عنوان
12
00:00:23,279 –> 00:00:25,710
نوعی سیستم کمکی برای پایتون نشان خواهم داد، بیایید
13
00:00:25,710 –> 00:00:27,539
ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم هدف این
14
00:00:27,539 –> 00:00:29,820
ویدیو این است که بفهمیم بلوک Li چیست
15
00:00:29,820 –> 00:00:32,488
و رابطه آن با پایتون چیست، سپس
16
00:00:32,488 –> 00:00:34,410
ساختار یک بلوک معمولی
17
00:00:34,410 –> 00:00:36,690
برنامه لی را بررسی خواهد کرد که چگونه آن را بر روی
18
00:00:36,690 –> 00:00:39,360
یک ربات مزاحم اجرا کنیم و در نهایت چگونه می توانیم
19
00:00:39,360 –> 00:00:41,280
یک برنامه بلوک Li را به یک
20
00:00:41,280 –> 00:00:45,629
بلوک پروژه قابل ویرایش Python تبدیل کنیم. Li یک
21
00:00:45,629 –> 00:00:47,610
ابزار گرافیکی توسط گوگل است که می
22
00:00:47,610 –> 00:00:49,020
تواند توسط مبتدیان برای یادگیری
23
00:00:49,020 –> 00:00:52,110
زبان های برنامه نویسی استفاده شود و از بلوک های گرافیکی به هم پیوسته
24
00:00:52,110 –> 00:00:53,969
برای نمایش مفاهیم کد مانند
25
00:00:53,969 –> 00:00:56,250
متغیرها حلقه عبارات منطقی و
26
00:00:56,250 –> 00:00:58,559
غیره استفاده می کند و این اجازه می دهد تا کاربران برای اعمال
27
00:00:58,559 –> 00:01:00,539
اصول برنامه نویسی و
28
00:01:00,539 –> 00:01:02,579
زبانی شبیه به انگلیسی بدون نگرانی
29
00:01:02,579 –> 00:01:04,830
در مورد نحو یا ترساندن
30
00:01:04,830 –> 00:01:08,700
مکان نما چشمک زن در بلوک خط فرمان
31
00:01:08,700 –> 00:01:10,080
li می توانند برای تولید کد و
32
00:01:10,080 –> 00:01:11,549
سایر زبان های برنامه نویسی مانند
33
00:01:11,549 –> 00:01:13,799
پایتون استفاده شوند و به همین دلیل به تنهایی یک برنامه کاربردی است.
34
00:01:13,799 –> 00:01:18,060
ابزار عالی برای مبتدیان بلوک
35
00:01:18,060 –> 00:01:20,369
برنامه های Li همیشه با یک بلوک شروع شروع می شوند
36
00:01:20,369 –> 00:01:22,439
و سپس به صورت متوالی از بالا به پایین جریان می یابند
37
00:01:22,439 –> 00:01:24,270
تا زمانی که بلوک دیگری
38
00:01:24,270 –> 00:01:29,280
برای اجرا در برنامه بلوک Li بزرگتر
39
00:01:29,280 –> 00:01:31,680
با بلوک های تو در تو باقی نماند،
40
00:01:31,680 –> 00:01:33,689
اجرای برنامه همیشه از بالا به
41
00:01:33,689 –> 00:01:35,729
پایین خواهد بود. با اجرای بلوک های بیرونی
42
00:01:35,729 –> 00:01:38,970
قبل از بلوک های داخلی، بیایید
43
00:01:38,970 –> 00:01:40,860
یک برنامه بلوک Li ایجاد کنیم تا
44
00:01:40,860 –> 00:01:45,299
ربات خود را به حرکت درآورد، در فیلم قبلی،
45
00:01:45,299 –> 00:01:47,280
چند کد ساده پایتون نوشتیم تا
46
00:01:47,280 –> 00:01:50,790
موتور سمت راست ما با قدرت 50 درصد به جلو بچرخد
47
00:01:50,790 –> 00:01:53,670
و شاید به خاطر بیاورید که در حال
48
00:01:53,670 –> 00:01:57,000
تایپ این بودیم. بنابراین اگر هر بار
49
00:01:57,000 –> 00:02:00,030
که از عملگر نقطه استفاده میکنم، vex را تایپ میکنم، این
50
00:02:00,030 –> 00:02:02,280
منوی کوچک بازشو دریافت میکنم و اگر
51
00:02:02,280 –> 00:02:04,259
مطمئن نبودم که به دنبال چه چیزی هستم،
52
00:02:04,259 –> 00:02:06,390
لیستی از دستورات توصیه شده ای که می
53
00:02:06,390 –> 00:02:08,489
توانستم استفاده کنم، می
54
00:02:08,489 –> 00:02:11,160
توانم گزینه های خود را در اینجا ورق بزنم یا اگر شروع به
55
00:02:11,160 –> 00:02:13,060
تایپ کردن حرف V
56
00:02:13,060 –> 00:02:15,069
چهار سرعتی کردم، می بینیم که
57
00:02:15,069 –> 00:02:17,860
در اینجا به عنوان دومین نفر از
58
00:02:17,860 –> 00:02:20,260
بالای لیست ظاهر می شود، بنابراین نقطه X داریم.
59
00:02:20,260 –> 00:02:23,490
واحدهای سرعت نقطه PCT برای درصد قدرت
60
00:02:23,490 –> 00:02:26,170
بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه میتوانیم از
61
00:02:26,170 –> 00:02:28,840
بلوک برای تولید دقیقاً همان
62
00:02:28,840 –> 00:02:31,360
کد پایتون استفاده کنیم. من میخواهم اینجا به
63
00:02:31,360 –> 00:02:36,100
پروژههایم بروم و بیایید یک پروژه جدید ایجاد
64
00:02:36,100 –> 00:02:40,360
کنیم که برای vex v5 است.
65
00:02:40,360 –> 00:02:42,630
زبان به صورت بلوک Li خواهد بود و
66
00:02:42,630 –> 00:02:45,910
بیایید این موتور را به چرخش درست بخوانیم تا
67
00:02:45,910 –> 00:02:55,480
بدانید چرخش موتور درست است و ایجاد را بزنید تا
68
00:02:55,480 –> 00:02:57,430
چون ربات من از قبل روشن است
69
00:02:57,430 –> 00:02:59,470
و به رایانه من وصل شده است، می توانیم ببینیم
70
00:02:59,470 –> 00:03:02,530
که استودیو مش ربات تمام
71
00:03:02,530 –> 00:03:04,209
دستگاه های جانبی را پیدا کرده است. به عنوان موتورها
72
00:03:04,209 –> 00:03:06,550
و سنسور بینایی من اکنون به عنوان یک امر رسمی
73
00:03:06,550 –> 00:03:09,250
در اینجا می توانم به مرحله اضافی
74
00:03:09,250 –> 00:03:11,080
برچسب زدن اینها بروم فقط برای اینکه بدانم چه چیزی
75
00:03:11,080 –> 00:03:13,810
را کنترل می کنم بنابراین از حافظه اینجا
76
00:03:13,810 –> 00:03:16,780
موتور من روی پورت یک موتور است درست من
77
00:03:16,780 –> 00:03:20,739
روی پورت 10 دارم. موتور چپ و من دارم d برای
78
00:03:20,739 –> 00:03:22,570
معکوس کردن قطبیت موتورهای سمت راستم،
79
00:03:22,570 –> 00:03:25,170
پس بیایید به اینجا برویم و قطبیت را معکوس کنیم
80
00:03:25,170 –> 00:03:27,400
و من فقط مانیتور دستگاهم را دراز می کنم
81
00:03:27,400 –> 00:03:29,310
و آن را کمی بزرگتر می
82
00:03:29,310 –> 00:03:31,799
کنم، بنابراین در اینجا ما در یک پروژه حلقه بلوک هستیم
83
00:03:31,799 –> 00:03:34,209
به یاد بیاوریم که همه پروژه های بلوکی همیشه
84
00:03:34,209 –> 00:03:36,850
شروع می شوند. با بلوک شروع، اگر خواندن آن برای شما سخت است،
85
00:03:36,850 –> 00:03:38,350
میتوانید به
86
00:03:38,350 –> 00:03:40,420
گوشه پایین سمت راست اینجا بیایید و یک
87
00:03:40,420 –> 00:03:42,040
علامت مثبت و منفی کوچک وجود دارد، بنابراین میتوانم آن را
88
00:03:42,040 –> 00:03:44,620
بزرگنمایی کنم تا بزرگتر شود یا از
89
00:03:44,620 –> 00:03:47,890
علامت منفی برای کوچکنمایی استفاده کنم. اشتراک
90
00:03:47,890 –> 00:03:50,530
بلوک شروع من در بلوک لی متوجه خواهید شد
91
00:03:50,530 –> 00:03:53,010
که همه بلوک ها بر اساس عملکرد سازماندهی شده اند،
92
00:03:53,010 –> 00:03:55,239
بنابراین تمام بلوک های مربوط
93
00:03:55,239 –> 00:03:57,609
به موتورها در اینجا در کتابخانه موتور هستند
94
00:03:57,609 –> 00:04:00,970
بلوک های مربوط به حلقه های منطقی ریاضی
95
00:04:00,970 –> 00:04:03,430
همگی با رنگ کدگذاری شده اند تا به شما کمک کنند که من به شما کمک
96
00:04:03,430 –> 00:04:05,410
کنم. در اینجا به موتورها می پردازم و اکنون می
97
00:04:05,410 –> 00:04:07,750
خواهم این بلوک بالا را بگیرم، به طور
98
00:04:07,750 –> 00:04:10,030
کلی در بلوک Li، هر
99
00:04:10,030 –> 00:04:12,430
چه بلوک رایج تر استفاده شود، احتمال بیشتری وجود
100
00:04:12,430 –> 00:04:14,590
دارد که در
101
00:04:14,590 –> 00:04:16,899
بالای این لیست قرار گیرد، بنابراین معمولاً بلوک هایی که
102
00:04:16,899 –> 00:04:18,100
شما از آنها استفاده می کنید بیشتر است. اغلب در
103
00:04:18,100 –> 00:04:20,320
هفتم هستند بلوکهای کممصرف بالا در
104
00:04:20,320 –> 00: