در این مطلب، ویدئو عدد حدس کامپیوتر – آموزش پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:22
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,609 –> 00:00:07,680
سلام به همه، به آموزش پایتون خوش آمدید
در این آموزش، من به کامپیوتر اجازه می دهم
2
00:00:07,680 –> 00:00:16,460
شماره شما را در ذهن شما حدس بزند. بنابراین مرحله به این صورت است.
کامپیوتر ابتدا یک عدد را حدس میزند، و سپس شما
3
00:00:16,460 –> 00:00:21,710
کامپیوتر را راهنمایی میکنید تا با
گفتن اینکه عدد حدسزده خیلی کوچک یا بزرگ است یا خیر، به عدد نزدیک
4
00:00:21,710 –> 00:00:28,760
شود. اما باید
در نظر داشته باشیم که وقتی
5
00:00:28,760 –> 00:00:35,700
شماره خود را در ذهن خود مشخص کردید، پس از شروع بازی پاسخ خود را تغییر ندهید
. در غیر این صورت،
6
00:00:35,700 –> 00:00:43,910
کامپیوتر نمی تواند به شما پاسخ صحیح بدهد.
اجازه دهید کد را شروع کنیم. از آنجایی که کامپیوتر نیاز
7
00:00:43,910 –> 00:00:55,390
به تولید یک عدد تصادفی دارد، ابتدا باید
ماژول تصادفی را وارد کنیم. و بعد از ایمپورت
8
00:00:55,390 –> 00:01:01,400
می توانیم کدگذاری واقعی را انجام دهیم.
من تعدادی متغیر اولین
9
00:01:06,200 –> 00:01:15,500
play_game را با حرف کوچک “y” تنظیم خواهم کرد.
اگر بخواهیم بازی را ادامه دهیم، باید آن را دریافت کنیم
10
00:01:15,500 –> 00:01:26,180
.
“شروع” و “پایان” دو متغیری هستند که
11
00:01:26,180 –> 00:01:33,100
حداقل و حداکثر مقادیر بازی حدسزنی را ذخیره
12
00:01:38,710 –> 00:01:48,700
میکنند. “جهت” به معنای دستورالعملی است که
کاربر به رایانه میگوید تعداد تولید
13
00:01:48,710 –> 00:02:06,360
شده خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است. در اینجا، میخواهم
کوچکترین و بزرگترین مقادیری را
14
00:02:06,360 –> 00:02:13,960
که رایانه میخواهد حدس بزند، تنظیم کنم.
ابتدا آنها را با متغیرهای “شروع” و “پایان” مقداردهی اولیه
15
00:02:16,120 –> 00:02:35,400
می کنم سپس بخش واقعی بازی را انجام می دهم.
اگر دستور داده شده توسط کاربر حرف کوچک “y” باشد،
16
00:02:35,400 –> 00:02:38,420
من واقعاً بازی را
17
00:02:51,420 –> 00:03:00,660
در اینجا شروع می کنم، متغیر “کوچکترین” و “بزرگترین” را
به ترتیب برابر با 1 و 100 قرار می دهم.
18
00:03:08,780 –> 00:03:11,500
خوب. بعد از این دستور چاپ،
19
00:03:12,260 –> 00:03:26,160
به رایانه اجازه میدهم یک عدد
OK ایجاد کند. و try_number یکی از اعداد
20
00:03:26,160 –> 00:03:37,920
1 تا 100 خواهد بود. سپس من
عددی را که توسط کامپیوتر حدس زده شده است چاپ خواهم کرد
21
00:03:41,620 –> 00:03:51,380
از آنجایی که کامپیوتر واقعا عدد را به درستی حدس زده است
، تعداد آزمایشها در حال حاضر هنوز
22
00:03:51,380 –> 00:04:00,900
برابر با 0 است. از آنجایی که کاربر
جهتی را نداده است که به رایانه بگوید
23
00:04:00,900 –> 00:04:07,380
عدد دیگری را دریافت کند، جهت فعلی “N” است، یعنی … که به معنای هیچ است.
24
00:04:14,880 –> 00:04:21,360
اگر جهت داده شده توسط کاربر
برابر با “c” نباشد، به معنای صحیح، من به کامپیوتر اجازه می دهم
25
00:04:21,369 –> 00:04:27,339
با محدود
کردن محدوده عددی که قرار است از
26
00:04:27,340 –> 00:04:53,160
آن حدس بزند، عدد دیگری را حدس بزند. خیلی بزرگه؟ خیلی کوچک؟ یا درسته؟
در اینجا، “C” به معنای صحیح است
27
00:04:57,980 –> 00:05:13,860
اگر جهت داده شده توسط کاربر “خیلی کوچک” باشد، سعی می کنم محدوده ای را که رایانه می
28
00:05:13,860 –> 00:05:14,860
خواهد حدس بزند محدود کنم
29
00:05:35,740 –> 00:05:45,500
در اینجا، “smallest” به کوچکترین عدد جدید اشاره دارد
که یک عدد تصادفی است. ژنراتور
30
00:05:45,500 –> 00:05:46,380
31
00:05:56,940 –> 00:06:04,440
OK را دریافت می کند، این “کوچکترین” متغیر در این
روش random.randint استفاده می شود
32