در این مطلب، ویدئو چگونه با استفاده از پایتون شکل موج دیجیتال تصادفی یا دنباله باینری تولید کنیم؟ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:17:52
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:03,600 –> 00:00:04,400
2
00:00:04,400 –> 00:00:06,399
سلام به ویدیوهای آموزشی آنلاین از
3
00:00:06,399 –> 00:00:07,839
jcbrlabs برای
4
00:00:07,839 –> 00:00:09,840
اطلاعات بیشتر خوش آمدید و برای دانلود
5
00:00:09,840 –> 00:00:11,679
کد منبع این ویدیو می توانید به
6
00:00:11,679 –> 00:00:15,519
ما در www.jcbrolabs.org مراجعه کنید،
7
00:00:15,519 –> 00:00:18,240
ما همچنین آموزش های آنلاین و
8
00:00:18,240 –> 00:00:19,439
کمک در انجام تکالیف ارائه می
9
00:00:19,439 –> 00:00:21,840
دهیم و همچنین پروژه های مستقل را
10
00:00:21,840 –> 00:00:23,279
بر اساس
11
00:00:23,279 –> 00:00:26,640
matlab python انجام می دهیم. labview و برخی
12
00:00:26,640 –> 00:00:29,439
موضوعات فنی، بنابراین اگر
13
00:00:29,439 –> 00:00:30,400
چنین
14
00:00:30,400 –> 00:00:33,600
سؤالی دارید می توانید با ما تماس بگیرید
15
00:00:33,600 –> 00:00:37,360
www.
16
00:00:37,360 –> 00:00:40,960
17
00:00:40,960 –> 00:00:42,000
18
00:00:42,000 –> 00:00:44,719
19
00:00:44,719 –> 00:00:46,079
20
00:00:46,079 –> 00:00:49,120
یک صفر در
21
00:00:49,120 –> 00:00:53,520
پایتون خوب است، بنابراین این دنباله
22
00:00:53,520 –> 00:00:55,680
خاص یک شروع اساسی برای
23
00:00:55,680 –> 00:00:58,879
حرکت برای شبیه سازی
24
00:00:58,879 –> 00:01:00,879
تکنیک های ارتباط دیجیتالی مانند
25
00:01:00,879 –> 00:01:03,680
ask fskpsk و بسیاری دیگر است،
26
00:01:03,680 –> 00:01:07,680
بنابراین اجازه دهید شروع کنیم تا زمانی که ما در مورد دنباله باینری خود صحبت می کنیم
27
00:01:07,680 –> 00:01:09,360
28
00:01:09,360 –> 00:01:14,000
یا یک دنباله، بنابراین به طور کلی
29
00:01:14,000 –> 00:01:17,040
ایده شبیه به این است. بسیار خوب، اگر من دارم 1 0
30
00:01:17,040 –> 00:01:20,640
1 1 0 1 1 0 می نویسم، این یک دنباله باینری است،
31
00:01:20,640 –> 00:01:21,680
درست است،
32
00:01:21,680 –> 00:01:24,560
اما وقتی می خواهیم آن را شبیه سازی کنیم، این اتفاق
33
00:01:24,560 –> 00:01:26,479
34
00:01:26,479 –> 00:01:28,400
نمی افتد، آهان اینطور نیست که اتفاق بیفتد. در
35
00:01:28,400 –> 00:01:29,600
سختافزار،
36
00:01:29,600 –> 00:01:31,600
بنابراین وقتی از منظر سختافزاری
37
00:01:31,600 –> 00:01:33,600
یا از هدف شبیهسازی صحبت میکنیم،
38
00:01:33,600 –> 00:01:36,159
یکی به این معنی است که مدت زمانی دارد،
39
00:01:36,159 –> 00:01:40,000
سپس صفر، یک،
40
00:01:40,000 –> 00:01:43,040
سپس 1، سپس 0،
41
00:01:43,040 –> 00:01:46,320
سپس 1 1 و سپس 0.
42
00:01:46,320 –> 00:01:48,640
بنابراین این به عنوان شکل موج سیگنال دیجیتال شناخته میشود.
43
00:01:48,640 –> 00:01:50,079
44
00:01:50,079 –> 00:01:52,560
یک دنباله باینری ساده است و این
45
00:01:52,560 –> 00:01:54,320
46
00:01:54,320 –> 00:01:57,759
شکل موج سیگنال دیجیتال uh است
47
00:01:58,240 –> 00:02:01,439
یا میتوانیم بدانیم که میتوانیم یک
48
00:02:01,439 –> 00:02:04,880
شکل موج توالی باینری تصادفی را
49
00:02:04,880 –> 00:02:07,600
در سختافزار بگوییم، بنابراین وقتی در مورد این صحبت
50
00:02:07,600 –> 00:02:09,520
میکنیم میخواهیم این را شبیهسازی کنیم، بنابراین
51
00:02:09,520 –> 00:02:12,959
با قرار دادن چند
52
00:02:12,959 –> 00:02:14,160
اعداد تصادفی ساده نیست.
53
00:02:14,160 –> 00:02:16,480
حتی این یک موج مربعی ساده نیست،
54
00:02:16,480 –> 00:02:17,520
55
00:02:17,520 –> 00:02:20,080
بنابراین ما باید قبل از آن یک کد
56
00:02:20,080 –> 00:02:21,360
برای آن oky
57
00:02:21,360 –> 00:02:23,599
بنویسیم، باید در نظر داشته باشیم مانند این
58
00:02:23,599 –> 00:02:25,280
خاص هیچ
59
00:02:25,280 –> 00:02:28,560
مدت زمان مانند یک یا صفر
60
00:02:28,560 –> 00:02:30,800
این مدت زمان خاص به عنوان
61
00:02:30,800 –> 00:02:33,200
مدت زمان بیت
62
00:02:33,200 –> 00:02:36,239
درست شناخته می شود و همانطور که می دانید تمام سیستم های دیجیتال
63
00:02:36,239 –> 00:02:36,879
64
00:02:36,879 –> 00:02:39,519
روی نمونه ها کار می کنند، به این معنی که حالت پیوسته نیست، به
65
00:02:39,519 –> 00:02:41,040
طور
66
00:02:41,040 –> 00:02:43,360
مشابه این مدت بیت
67
00:02:43,360 –> 00:02:45,200
مانند یک است
68
00:02:45,200 –> 00:02:47,599
یا به طور مداوم برای این مدت بیت به طور مداوم صفر است
69
00:02:47,599 –> 00:02:48,560
70
00:02:48,560 –> 00:02:51,360
. به این معنی است که مقداری نمونه برای
71
00:02:51,360 –> 00:02:51,680
آن
72
00:02:51,680 –> 00:02:54,959
مدت زمان خاص دارد و سپس
73
00:02:54,959 –> 00:02:55,680
0 0
74
00:02:55,680 –> 00:02:58,720
0 نمونه داریم و سپس دوباره 1 1
75
00:02:58,720 –> 00:03:02,000
1 1 1 1 1 و سپس
76
00:03:02,000 –> 00:03:05,200
دوباره 0 صفر صفر و غیره داریم، بنابراین
77
00:03:05,200 –> 00:03:06,959
به نظر می رسد
78
00:03:06,959 –> 00:03:09,360
زمانی که ما این
79
00:03:09,360 –> 00:03:12,400
شکل موج سیگنال uh خاص و
80
00:03:12,400 –> 00:03:15,920
کامپیوتر را ذخیره میکنیم، بنابراین این تعداد نمونه
81
00:03:15,920 –> 00:03:18,239
در مدت زمان یک بیت به
82
00:03:18,239 –> 00:03:20,720
فرکانس نمونهبرداری
83
00:03:20,720 –> 00:03:24,400
که برای نشان دادن
84
00:03:24,400 –> 00:03:27,200
uh یا برای تولید این
85
00:03:27,200 –> 00:03:27,840
مدت
86
00:03:27,840 –> 00:03:29,920
بیت استفاده میکنیم بستگی دارد. سعی کنید به همه این
87
00:03:29,920 –> 00:03:31,760
سوال پاسخ دهید سپس سعی می کنیم
88
00:03:31,760 –> 00:03:32,159
89
00:03:32,159 –> 00:03:35,920
شکل موج مشابهی را در پایتون ایجاد کنیم، بنابراین
90
00:03:35,920 –> 00:03:40,400
بیایید پایتون را شروع کنیم، خوب است،
91
00:03:42,080 –> 00:03:44,959
بنابراین قبل از پایتون بیایید
92
00:03:44,959 –> 00:03:46,480
مقدمه ای ارائه کنیم، ما از
93
00:03:46,480 –> 00:03:49,360
پایتون از طریق توزیع آناکوندا استفاده می کنیم و
94
00:03:49,360 –> 00:03:51,360
به ویژه در حال نوشتن کد برای
95
00:03:51,360 –> 00:03:53,599
نسخه 3.7 پایتون هستیم
96
00:03:53,599 –> 00:03:56,000
و از توزیع آناکوندا، ما
97
00:03:56,000 –> 00:03:57,280
از
98
00:03:57,280 –> 00:03:59,599
این شناسه عنکبوتی استفاده می کنیم تا
99
00:03:59,599 –> 00:04:00,640
کد را
100
00:04:00,640 –> 00:04:03,519
خوب بنویسیم، بنابراین یک فایل جدید ایجاد می
101
00:04:03,519 –> 00:04:04,959
کنیم، اجازه دهید ابتدا آن را
102
00:04:04,959 –> 00:04:08,640
در مکانی ذخیره کنیم، مثلاً
103
00:04:08,640 –> 00:04:14,640
شکل موج سیگنال باینری را
104
00:04:14,640 –> 00:04:18,720
خوب بنویسیم. اول از همه، ما
105
00:04:18,720 –> 00:04:21,279
چند ماژول را وارد می کنیم،
106
00:04:21,279 –> 00:04:22,160
107
00:04:22,160 –> 00:04:26,479
در این ویدیو لازم است، بنابراین ابتدا matplotlib
108
00:04:26,479 –> 00:04:30,479
dot pi نمودار را به عنوان plt
109
00:04:30,479 –> 00:04:34,800
و سپس numpy را
110
00:04:34,800 –> 00:04:37,440
به عنوان np وارد می کنیم و فکر می کنم این دو کافی خواهند بود
111
00:04:37,440 –> 00:04:38,080
112
00:04:38,080 –> 00:04:41,680
و فرض کنید plt dot
113
00:04:41,680 –> 00:04:43,919
close ابتدا همه موارد دیگر را ببندید. پنجرههایی که
114
00:04:43,919 –> 00:04:45,600
باز میشوند بسیار
115
00:04:45,600 –> 00:04:47,919
خوب،
116
00:04:48,639 –> 00:04:50,720
حالا ما شروع به تولید کد خود میکنیم،
117
00:04:50,720 –> 00:04:52,080
118
00:04:52,080 –> 00:04:54,080
اول از همه باید تعریف کنیم
119
00:04:54,080 –> 00:04:56,400
که چند نمونه که میخواهیم
120
00:04:56,400 –> 00:04:57,520
در یک
121
00:04:57,520 –> 00:05:00,720
دنباله بگیریم، تعداد نمونهها
122
00:05:00,720 –> 00:05:04,560
در یک دنباله است، بنابراین آن را تعریف میکنیم.
123
00:05:04,960 –> 00:05:10,000
فرض کنید نمونه عددی
124
00:05:10,000 –> 00:05:13,120
یا می توانیم
125
00:05:13,120 –> 00:05:16,300
طول نماد مدت زمان تصادفی را بگوییم
126
00:05:16,300 –> 00:05:18,639
[تشویق]
127
00:05:18,639 –> 00:05:20,560
بیایید بگوییم نماد و فرض
128
00:05:20,560 –> 00:05:23,919
کنیم 32 نمونه را برای نشان دادن یک نماد
129
00:05:23,919 –> 00:05:26,080
می گیریم و سپس می خواهیم مانند
130
00:05:26,080 –> 00:05:27,759
تعدادی نماد
131
00:05:27,759 –> 00:05:29,680
بسازیم که چند نماد می خواهیم تولید
132
00:05:29,680 –> 00:05:31,919
کنیم. مثلاً میخواهیم 16 سیگنال تصادفی تولید
133
00:05:31,919 –> 00:05:32,800
134
00:05:32,800 –> 00:05:36,880
کنیم، بنابراین آن را مینویسیم مانند تعداد نمادها.
135
00:05:36,880 –> 00:05:40,479
136
00:05:40,479 –> 00:05:44,479
137
00:05:44,479 –> 00:05:46,880
138
00:05:48,479 –> 00:05:52,479
139
00:05:52,479 –> 00:05:55,680
140
00:05:55,680 –> 00:05:57,600
141
00:05:57,600 –> 00:05:59,520
اول از همه، ما تعدادی
142
00:05:59,520 –> 00:06:01,840
اعداد تصادفی از یکها و صفرها
143
00:06:01,840 –> 00:06:05,440
را تولید میکنیم تا بتوانیم به سمت
144
00:06:05,440 –> 00:06:07,840
نسل واحد حرکت کنیم، بنابراین فرض کنید یک
145
00:06:07,840 –> 00:06:08,800
عدد رند
146
00:06:08,800 –> 00:06:10,080
[تشویق]
147
00:06:10,080 –> 00:06:14,240
برابر است تا روند ما را مختل کند و
148
00:06:14,240 –> 00:06:16,319
این عدد تصادفی کل باید
149
00:06:16,319 –> 00:06:18,080
با
150
00:06:18,080 –> 00:06:20,400
سیستم برابر باشد. طول به تعداد نمادها
151
00:06:20,400 –> 00:06:21,840
درست باشد
152
00:06:21,840 –> 00:06:23,840
یا باید تعداد نمادهایی باشد که
153
00:06:23,840 –> 00:06:26,880
میخواهیم تولید کنیم
154
00:06:28,479 –> 00:06:30,880
و سپس خوب، اجازه دهید این مقدار
155
00:06:30,880 –> 00:06:32,479
کد
156
00:06:32,479 –> 00:06:35,280
را اجرا کنیم تا بتوانیم به هر مقدار نگاهی بیندازیم،
157
00:06:35,280 –> 00:06:37,759
158
00:06:37,759 –> 00:06:40,560
بنابراین نشان میدهد که میخواهیم
159
00:06:40,560 –> 00:06:42,800
16 عدد تولید کنیم. ما در حال حاضر
160
00:06:42,800 –> 00:06:44,560
16 عدد تصادفی تولید
161
00:06:44,560 –> 00:06:48,000
کردهایم و میخواهیم
162
00:06:48,000 –> 00:06:50,560
این اعداد تصادفی را بین صفر و
163
00:06:50,560 –> 00:06:51,120
یک
164
00:06:51,120 –> 00:06:53,599
تبدیل کنیم، بنابراین همه این اعداد تصادفی
165
00:06:53,599 –> 00:06:54,960
در محدوده صفر
166
00:06:54,960 –> 00:06:57,440
و یک هستند یا به این معنی که آنها
167
00:06:57,440 –> 00:06:59,039
نقطه صفر هستند یک نقطه سه صفر صفر
168
00:06:59,039 –> 00:07:00,400
چهار صفر هستند. نقطه پنج شش
169
00:07:00,400 –> 00:07:02,880
و به همین ترتیب تمام اعدادی
170
00:07:02,880 –> 00:07:03,599
که
171
00:07:03,599 –> 00:07:06,560
زیر 0.5 هستند را به عنوان 0 و
172
00:07:06,560 –> 00:07:07,759
تمام اعدادی که
173
00:07:07,759 –> 00:07:11,440
بالای 0.5 هستند را به عنوان
174
00:07:11,440 –> 00:07:14,720
1 در نظر می گیریم. بنابراین کد عدد تصادفی a را می نویسیم.
175
00:07:14,720 –> 00:07:15,599
176
00:07:15,599 –> 00:07:19,680
و سپس نقطه np که در آن
177
00:07:20,080 –> 00:07:23,360
عدد زیر خط rnd بزرگتر
178
00:07:23,360 –> 00:07:27,039
یا مساوی 0.5 باشد، همه آن اعداد
179
00:07:27,039 –> 00:07:28,319
تبدیل به یک می شوند،
180
00:07:28,319 –> 00:07:31,440
بنابراین عبارت کمی پیچیده است، بنابراین
181
00:07:31,440 –> 00:07:33,759
اول از همه
182
00:07:33,759 –> 00:07:35,520
پیدا کردن همه ایندکس ها است که در آن
183
00:07:35,520 –> 00:07:38,639
اعداد تصادفی اعداد بزرگتر دارند.
184
00:07:38,639 –> 00:07:41,360
از 0.1 و سپس همه آن
185
00:07:41,360 –> 00:07:41,759
186
00:07:41,759 –> 00:07:45,680
اعداد تصادفی را به عنوان یک، همه آن شاخص ها را
187
00:07:45,680 –> 00:07:47,520
به عنوان یک مقدار در می آوریم
188
00:07:47,520 –> 00:07:50,560
و سپس شاخص های باقیمانده مانند دوباره np
189
00:07:50,560 –> 00:07:52,240
dot که در آن
190
00:07:52,240 –> 00:07:57,759
r و d زیرخط n کمتر از 0.5
191
00:07:57,759 –> 00:08:02,160
است، آنها را به عنوان صفر در می آوریم،
192
00:08:02,160 –> 00:08:05,599
بنابراین اجازه دهید این را اجرا کنیم. بسیاری از کدها و
193
00:08:05,599 –> 00:08:06,000
ببینید
194
00:08:06,000 –> 00:08:09,039
که آیا خطا می