در این مطلب، ویدئو پایتون Class and Class Attributes – Python 3 OOPS Tutorial 2 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:01
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,060 –> 00:00:03,120
سلام به همه خوش آمدید به Pilon در
2
00:00:03,120 –> 00:00:05,250
ویدیوی امروز ما قصد داریم در مورد
3
00:00:05,250 –> 00:00:09,090
ویژگی های کلاس و کلاس پایتون صحبت کنیم حالا
4
00:00:09,090 –> 00:00:11,670
این دومین ویدیو از سری
5
00:00:11,670 –> 00:00:14,040
آموزش های برنامه نویسی شی گرا
6
00:00:14,040 –> 00:00:16,379
در پایتون است اگر
7
00:00:16,379 –> 00:00:19,500
ویدیو اول را ندیده اید حتما ادامه دهید کلیک کنید
8
00:00:19,500 –> 00:00:21,840
لینک I بالا اولین ویدیو را تماشا کنید
9
00:00:21,840 –> 00:00:24,480
و سپس برگردید مطمئن هستم
10
00:00:24,480 –> 00:00:26,340
که درک خوبی از
11
00:00:26,340 –> 00:00:28,800
برنامه نویسی شی گرا و
12
00:00:28,800 –> 00:00:30,990
مفاهیمی که قرار است در این سری از آموزش روی چه مفاهیمی تمرکز کنیم،
13
00:00:30,990 –> 00:00:34,649
پس از
14
00:00:34,649 –> 00:00:37,140
تماشای این ویدیو نیز خواهید داشت. برای بررسی
15
00:00:37,140 –> 00:00:40,050
مجدد نظرسنجی در پیوند I و ارائه
16
00:00:40,050 –> 00:00:42,290
بازخورد در مورد نحوه یافتن این ویدیو
17
00:00:42,290 –> 00:00:45,239
به من این بازخورد به من کمک می کند تا
18
00:00:45,239 –> 00:00:48,780
در آینده ویدیوهای بهتری برای شما بسازم، بنابراین
19
00:00:48,780 –> 00:00:51,690
قبل از اینکه به نحوه کار با
20
00:00:51,690 –> 00:00:54,420
کلاس ها در پایتون بپردازیم ابتدا باید
21
00:00:54,420 –> 00:00:57,750
سوال کنید و درک کنید که چرا حتی ما
22
00:00:57,750 –> 00:01:00,420
در وهله اول به کلاس نیاز داریم منظورم این
23
00:01:00,420 –> 00:01:02,309
است که
24
00:01:02,309 –> 00:01:04,080
اگر چیزی غیرضروری است از آن استفاده نکنید چه
25
00:01:04,080 –> 00:01:06,630
فایده ای دارد، بنابراین بیایید ابتدا بفهمیم
26
00:01:06,630 –> 00:01:09,119
چه مزیتی دارد. سن استفاده از کلاسها
27
00:01:09,119 –> 00:01:12,000
در پایتون من یک مثال بسیار خوب
28
00:01:12,000 –> 00:01:15,240
برای نشان دادن این موضوع به شما دارم،
29
00:01:15,240 –> 00:01:18,960
این متغیر به نام car info را بررسی کنید، این یک
30
00:01:18,960 –> 00:01:21,360
لیست تودرتو است و دارای یک سری
31
00:01:21,360 –> 00:01:24,540
اطلاعات است که به نظر میرسد
32
00:01:24,540 –> 00:01:26,700
اطلاعات خودرو مانند نام خودرو
33
00:01:26,700 –> 00:01:29,159
و برخی اعداد است. که در جایی
34
00:01:29,159 –> 00:01:31,829
مربوط به خودرو هستند، اما شما نمی دانید
35
00:01:31,829 –> 00:01:35,520
که چه چیزی را نشان می دهد، اساساً این
36
00:01:35,520 –> 00:01:38,280
ساختار داده نمی تواند
37
00:01:38,280 –> 00:01:41,729
تصویر کاملی را در مورد داده هایی که در خود نگه می دارد منتقل کند،
38
00:01:41,729 –> 00:01:44,520
ممکن است بگویید که این لیستی است که در
39
00:01:44,520 –> 00:01:47,119
آن هیچ اطلاعات اضافی
40
00:01:47,119 –> 00:01:49,799
در مورد آن موجود نیست.
41
00:01:49,799 –> 00:01:52,950
اگر از یک فرهنگ لغت با استفاده از
42
00:01:52,950 –> 00:01:55,770
جفتهای ارزش کلیدی استفاده کنیم، میتوانیم بفهمیم که نوع
43
00:01:55,770 –> 00:01:58,229
دادهها چه نوع دادههایی را نگه میدارد.
44
00:01:58,229 –> 00:01:59,280
45
00:01:59,280 –> 00:02:01,560
46
00:02:01,560 –> 00:02:04,140
47
00:02:04,140 –> 00:02:06,540
48
00:02:06,540 –> 00:02:09,360
معنی هر عدد را بدانید، بنابراین
49
00:02:09,360 –> 00:02:12,980
وزن و هزینه عرضی داریم،
50
00:02:12,980 –> 00:02:15,050
البته این اکنون بسیار واضح تر است،
51
00:02:15,050 –> 00:02:18,170
اما اگر یک جفت مقدار کلید دیگری را
52
00:02:18,170 –> 00:02:22,390
در اینجا اضافه کنم، مثلاً رنگ را بگوییم و به آن مقدار اختصاص دهم، چه می
53
00:02:22,390 –> 00:02:26,150
شود. قرمز فقط به این تنها یک
54
00:02:26,150 –> 00:02:28,970
فرهنگ لغت چه می گوید در مورد این
55
00:02:28,970 –> 00:02:30,340
دو ماشین دیگر در اینجا
56
00:02:30,340 –> 00:02:32,780
باید این جفت ارزش کلیدی را
57
00:02:32,780 –> 00:02:35,599
به صورت جداگانه به هر دیکشنری اضافه
58
00:02:35,599 –> 00:02:37,700
کنیم خوب اکنون فقط سه عدد داریم اگر
59
00:02:37,700 –> 00:02:39,560
شرکت هزاران ماشین داشته باشد
60
00:02:39,560 –> 00:02:42,040
چگونه در واقع
61
00:02:42,040 –> 00:02:44,959
یکپارچگی را در ساختار داده ما در اینجا
62
00:02:44,959 –> 00:02:47,660
یک فرهنگ لغت دیگر است، به هر حال به
63
00:02:47,660 –> 00:02:49,370
نظر شما رابطه بین
64
00:02:49,370 –> 00:02:52,130
این فرهنگ لغت و این فرهنگ لغت چیست، آیا آنها به این دیکشنری
65
00:02:52,130 –> 00:02:55,700
مرتبط هستند حقیقت اینها
66
00:02:55,700 –> 00:02:59,299
نسخه های ارتقا یافته ماشین های فوق هستند، اما
67
00:02:59,299 –> 00:03:01,430
اگر من به شما نگفته بودم از کجا می
68
00:03:01,430 –> 00:03:05,060
دانستید بنابراین منظور من این است که انواع دادهها
69
00:03:05,060 –> 00:03:08,569
مانند فهرستها، لغتنامهها،
70
00:03:08,569 –> 00:03:12,470
رشتههای تاپلی، این نوع دادهها را تنظیم میکند.
71
00:03:12,470 –> 00:03:14,900
72
00:03:14,900 –> 00:03:17,239
73
00:03:17,239 –> 00:03:20,030
74
00:03:20,030 –> 00:03:22,730
75
00:03:22,730 –> 00:03:25,359
از چیزی به عنوان
76
00:03:25,359 –> 00:03:29,060
کلاس پیشرفت استفاده کنیم تا بتوانیم
77
00:03:29,060 –> 00:03:31,280
انواع مختلفی از اطلاعات را با
78
00:03:31,280 –> 00:03:33,109
سطوح مختلف پیچیدگی ذخیره کنیم و
79
00:03:33,109 –> 00:03:35,359
انواع مختلف عملیات را انجام دهیم. مواردی
80
00:03:35,359 –> 00:03:38,170
مانند وراثت چندشکلی کپسوله سازی
81
00:03:38,170 –> 00:03:40,790
و انواع دیگر
82
00:03:40,790 –> 00:03:43,700
نیز وجود دارد، بنابراین اکنون که می دانیم کلاس در کجا
83
00:03:43,700 –> 00:03:47,120
ضروری است، بیایید جلوتر برویم و ببینیم چگونه می
84
00:03:47,120 –> 00:03:50,630
توانیم با کلاس در پایتون کار کنیم، اکنون می
85
00:03:50,630 –> 00:03:53,720
خواهیم یک کلاس خودرو طراحی کنیم، بیایید
86
00:03:53,720 –> 00:03:56,690
با ساده ترین طراحی شروع کنیم. کلاس
87
00:03:56,690 –> 00:04:00,200
از یک هدر و یک بدنه تشکیل شده است،
88
00:04:00,200 –> 00:04:03,079
بیایید هدر را برای ماشین کلاس بنویسیم تا
89
00:04:03,079 –> 00:04:07,760
بتوانم بگویم ماشین کلاس و تمام است که
90
00:04:07,760 –> 00:04:09,349
باید کلمه کلیدی کلاس
91
00:04:09,349 –> 00:04:12,230
و سپس نام کلاسی را که
92
00:04:12,230 –> 00:04:14,959
93
00:04:14,959 –> 00:04:17,570
میخواهید بسازید را ذکر کنید. کلاس ما از کلاس های دیگر
94
00:04:17,570 –> 00:04:20,570
ما نیز می توانیم آن را به این صورت
95
00:04:20,570 –> 00:04:23,659
با پرانتز در داخل
96
00:04:23,659 –> 00:04:26,350
پرانتز بنویسیم که نام
97
00:04:26,350 –> 00:04:28,840
کلاس والد را می گذاریم نمونه هایی از
98
00:04:28,840 –> 00:04:32,020
آن را در ویدیوی وراثت خواهیم دید
99
00:04:32,020 –> 00:04:34,540
نگران بدن نباشیم فقط
100
00:04:34,540 –> 00:04:37,090
دستور path را اینجا می نویسم. این اساساً
101
00:04:37,090 –> 00:04:39,910
به این معنی است که در حال حاضر ما اهمیتی نمیدهیم که داخل بدنه چه چیزی میرود
102
00:04:39,910 –> 00:04:42,550
، بگذارید
103
00:04:42,550 –> 00:04:44,230
نمونهای از کلاس ایجاد کنیم،
104
00:04:44,230 –> 00:04:47,320
بنابراین با استفاده از این طرح در اینجا میتوانیم
105
00:04:47,320 –> 00:04:50,920
چندین اتومبیل ایجاد کنیم، بنابراین من میگویم C 1
106
00:04:50,920 –> 00:04:53,860
برابر با c ar من می خواهم کلاس ماشین را صدا کنم
107
00:04:53,860 –> 00:04:57,580
و سپس C 1 را چاپ کنم،
108
00:04:57,580 –> 00:04:59,500
ببینیم وقتی با کلاس ماشین تماس می گیریم، چه چیزی بدست می آوریم،
109
00:04:59,500 –> 00:05:02,440
بیایید نمونه دیگری برای مقایسه ایجاد کنیم
110
00:05:02,440 –> 00:05:05,830
و دوباره همان کار را انجام دهیم و
111
00:05:05,830 –> 00:05:09,820
C 2 را نیز چاپ خواهم کرد، خوب اجازه دهید ادامه دهیم
112
00:05:09,820 –> 00:05:14,200
. این را اجرا کنید وقتی هر دو نمونه را چاپ می کنیم
113
00:05:14,200 –> 00:05:17,410
این همان چیزی است که می بینیم هر دو
114
00:05:17,410 –> 00:05:20,530
نمونه اشیاء ماشین هستند این
115
00:05:20,530 –> 00:05:23,610
تفاوت بین یک کلاس و یک
116
00:05:23,610 –> 00:05:27,520
کلاس شی فقط یک طرح اولیه است یک شی
117
00:05:27,520 –> 00:05:30,430
هر نمونه از آن کلاس ساخته شده است و
118
00:05:30,430 –> 00:05:32,650
هر دو این شی در واقع
119
00:05:32,650 –> 00:05:35,230
متفاوت هستند چگونه می توانیم مطمئن باشیم که
120
00:05:35,230 –> 00:05:39,700
اجازه دهید جلو برویم و چاپ c1 را
121
00:05:39,700 –> 00:05:43,060
برابر با c2 ببینیم، ببینیم وقتی
122
00:05:43,060 –> 00:05:45,280
این را اجرا می کنیم چه چیزی به دست می آوریم.