در این مطلب، ویدئو Bitmaps دکمه – Python Tkinter GUI Tutorial #159 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:47
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:01,439
بچه ها جان
2
00:00:01,439 –> 00:00:02,879
الدر اینجا از سایت codonamy.com چه خبره
3
00:00:02,879 –> 00:00:04,480
4
00:00:04,480 –> 00:00:07,440
5
00:00:13,360 –> 00:00:14,719
6
00:00:14,719 –> 00:00:16,560
7
00:00:16,560 –> 00:00:17,680
مثل این
8
00:00:17,680 –> 00:00:18,640
ویدیو میخواهید بیشتر شبیه آن را ببینید،
9
00:00:18,640 –> 00:00:20,000
حتماً دکمه لایک زیر را بشکنید
10
00:00:20,000 –> 00:00:21,039
در کانال مشترک شوید، الگوریتم یوتیوب را به من نشان دهید
11
00:00:21,039 –> 00:00:22,800
و
12
00:00:22,800 –> 00:00:24,240
کدme.com را بررسی کنید، ما دهها
13
00:00:24,240 –> 00:00:25,359
دوره آموزشی با صدها ویدیو داریم که
14
00:00:25,359 –> 00:00:26,160
به شما آموزش میدهند کد
15
00:00:26,160 –> 00:00:28,160
استفاده از کد کوپن youtube1 برای دریافت 30 تخفیف
16
00:00:28,160 –> 00:00:29,359
عضویت همه دوره های من فیلم ها
17
00:00:29,359 –> 00:00:31,679
و کتاب ها برای یک بار هزینه فقط 49
18
00:00:31,679 –> 00:00:33,440
است که بسیار ارزان است.
19
00:00:33,440 –> 00:00:35,360
20
00:00:35,360 –> 00:00:36,079
21
00:00:36,079 –> 00:00:39,040
22
00:00:39,040 –> 00:00:40,800
همراه با
23
00:00:40,800 –> 00:00:43,040
این 9 بیت مپ است که می توانید
24
00:00:43,040 –> 00:00:44,480
در دکمه های خود استفاده کنید و
25
00:00:44,480 –> 00:00:45,680
ما در این ویدیو به آنها خواهیم پرداخت و اکنون می توانید از
26
00:00:45,680 –> 00:00:47,120
بیت مپ های خود استفاده کنید اگر می خواهید
27
00:00:47,120 –> 00:00:48,480
، در عرض یک دقیقه کمی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
28
00:00:48,480 –> 00:00:49,800
یک فایل به نام
29
00:00:49,800 –> 00:00:51,199
bi
30
00:00:51,199 –> 00:00:52,719
کد اصلی اولیه tmap.pi که همیشه
31
00:00:52,719 –> 00:00:54,239
داریم، من مثل همیشه از ویرایشگر متنی sublime
32
00:00:54,239 –> 00:00:56,160
در ترمینال git bash استفاده
33
00:00:56,160 –> 00:00:58,719
میکنم، همانطور که گفتم Kenter با این
34
00:00:58,719 –> 00:00:59,840
نه بیت مپ ارائه میشود
35
00:00:59,840 –> 00:01:01,199
که همیشه میتوانید از آنها استفاده کنید، اگر موارد
36
00:01:01,199 –> 00:01:02,480
دیگری دارید که میتوانید استفاده کنید. اگر
37
00:01:02,480 –> 00:01:03,840
38
00:01:03,840 –> 00:01:05,040
39
00:01:05,040 –> 00:01:08,159
پلتفرمهای مختلفی روی رایانهتان دارید، قطعاً میتوانید از آنها استفاده کنید، اما در همه پلتفرمها، این 9 پلتفرم هستند
40
00:01:08,159 –> 00:01:10,080
که میتوانید روی آنها حساب
41
00:01:10,080 –> 00:01:10,560
کنید،
42
00:01:10,560 –> 00:01:12,159
بنابراین بیایید خیلی سریع جلو برویم
43
00:01:12,159 –> 00:01:13,200
و دکمهای ایجاد کنیم که آن را
44
00:01:13,200 –> 00:01:14,240
من مینامم. دکمه
45
00:01:14,240 –> 00:01:16,560
و این دکمهای است که میخواهیم آن را
46
00:01:16,560 –> 00:01:17,280
در ریشه قرار
47
00:01:17,280 –> 00:01:19,680
دهیم و میخواهیم غیر متن را تنظیم کنیم، همانطور که
48
00:01:19,680 –> 00:01:21,920
معمولاً انجام میدهیم، متن را برابر با شما تنظیم
49
00:01:21,920 –> 00:01:23,520
میکنیم چیزی که ما نمیخواهیم انجام دهیم
50
00:01:23,520 –> 00:01:25,040
و متنی را روی اینها که میخواهیم نمیخواهیم برای قرار دادن
51
00:01:25,040 –> 00:01:26,000
بیت مپ روی آنها
52
00:01:26,000 –> 00:01:28,000
و برای انجام این کار، فقط بیت مپ را فراخوانی می کنیم
53
00:01:28,000 –> 00:01:29,200
و آن را برابر با
54
00:01:29,200 –> 00:01:31,439
چیزی قرار می دهیم، همانطور که گفتم 9 مورد
55
00:01:31,439 –> 00:01:32,799
از این موارد وجود دارد
56
00:01:32,799 –> 00:01:34,880
که می توانید از آنها استفاده کنید و ما
57
00:01:34,880 –> 00:01:36,320
همه آنها را در اینجا در یک ثانیه بررسی می کنیم، اما برای حالا من
58
00:01:36,320 –> 00:01:37,920
فقط خطا را وارد می کنم
59
00:01:37,920 –> 00:01:40,479
و خواهیم دید که آن یکی چیست، اجازه دهید به
60
00:01:40,479 –> 00:01:42,000
61
00:01:42,000 –> 00:01:44,880
بسته نقطهای دکمه زیرخط من بروید و اجازه دهید به این صفحه y از
62
00:01:44,880 –> 00:01:46,880
20 بدهیم. حالا شما واقعاً نمیتوانید اندازه فونت آنها را تغییر دهید،
63
00:01:46,880 –> 00:01:48,799
اما میتوانید
64
00:01:48,799 –> 00:01:49,920
فقط اندازه دکمه را تغییر دهید، بنابراین
65
00:01:49,920 –> 00:01:51,119
من دکمه را کمی بزرگتر میکنم.
66
00:01:51,119 –> 00:01:53,119
فقط برای
67
00:01:53,119 –> 00:01:54,960
اینکه بدانید خواندن راحتتر است، بنابراین عرض
68
00:01:54,960 –> 00:01:56,479
و ارتفاع را به هر کدام
69
00:01:56,479 –> 00:01:59,040
50 میدهیم. و در اینجا ممکن است به این
70
00:01:59,040 –> 00:02:00,880
صفحه y از 50 بدهیم تا کمی بیشتر آن را پایین بیاوریم،
71
00:02:00,880 –> 00:02:02,159
پس بیایید جلوتر برویم و این را ذخیره کنیم. و
72
00:02:02,159 –> 00:02:02,640
آن را اجرا کنید
73
00:02:02,640 –> 00:02:08,639
تا pithon bitmap dot pi و وقتی این کار را انجام
74
00:02:08,639 –> 00:02:10,239
دادیم می بینیم که این دکمه را
75
00:02:10,239 –> 00:02:13,680
با خطای بیت مپ دریافت می کنیم و فقط یک
76
00:02:13,680 –> 00:02:14,879
دایره است که یک خط
77
00:02:14,879 –> 00:02:16,560
از آن کشیده شده است، حالا چرا می
78
00:02:16,560 –> 00:02:18,239
خواهید از این استفاده کنید. می دانید من نمی دانم
79
00:02:18,239 –> 00:02:19,920
موقعیتهای زیادی وجود دارد
80
00:02:19,920 –> 00:02:22,080
که ممکن است بخواهید یک دکمه را از X خارج کنید یا
81
00:02:22,080 –> 00:02:23,520
ممکن است بگویید میدانید اینجا یک دکمه است اما
82
00:02:23,520 –> 00:02:24,560
روی آن کلیک
83
00:02:24,560 –> 00:02:27,360
نکنید یا نمیدانم، اما این روشی است که از آن استفاده میکنید،
84
00:02:27,360 –> 00:02:28,000
بنابراین
85
00:02:28,000 –> 00:02:30,319
اکنون واقعاً به همین راحتی است.
86
00:02:30,319 –> 00:02:32,000
کاری که می توانیم برای بازی کردن با
87
00:02:32,000 –> 00:02:32,560
آن انجام
88
00:02:32,560 –> 00:02:35,360
دهیم، می توانیم رنگ پیش زمینه را
89
00:02:35,360 –> 00:02:37,760
که می شناسید به هر رنگی که می خواهیم یا هگز
90
00:02:37,760 –> 00:02:38,800
col خود تغییر دهیم. یا کدهایی
91
00:02:38,800 –> 00:02:40,319
که میتوانستیم این کار را انجام دهیم، پس بیایید ادامه دهیم و
92
00:02:40,319 –> 00:02:42,160
دوباره این مرد را اجرا
93
00:02:42,160 –> 00:02:44,879
کنیم و اکنون میبینید که قرمز شده
94
00:02:44,879 –> 00:02:46,800
است. این چیز خوبی در مورد بیت مپ است.
95
00:02:46,800 –> 00:02:47,040
96
00:02:47,040 –> 00:02:49,519
97
00:02:49,519 –> 00:02:50,640
98
00:02:50,640 –> 00:02:53,280
این
99
00:02:53,280 –> 00:02:54,879
دنیایی که ما اکنون در آن با کامپیوترها زندگی می کنیم
100
00:02:54,879 –> 00:02:55,440
و شما
101
00:02:55,440 –> 00:02:57,599
هزاران رنگ و همه چیز را می شناسید مانیتورهایی با
102
00:02:57,599 –> 00:02:59,440
کیفیت بالا 4k
103
00:02:59,440 –> 00:03:01,599
ak همه این چیزهای مختلف را به
104
00:03:01,599 –> 00:03:03,200
نوعی به چیزی که فقط
105
00:03:03,200 –> 00:03:04,800
یک یا دو رنگ در آن وجود
106
00:03:04,800 –> 00:03:08,159
دارد می شناسید کمی عجیب و غریب و شاید
107
00:03:08,159 –> 00:03:09,200
خیلی مفید
108
00:03:09,200 –> 00:03:11,440
نیست، اما وجود دارد، بنابراین من میخواستم
109
00:03:11,440 –> 00:03:12,560
در مورد آن به شما دوستان نشان دهم اگر دلیلی وجود دارد
110
00:03:12,560 –> 00:03:14,319
که باید از آن استفاده کنید،
111
00:03:14,319 –> 00:03:16,480
اگر من بودم احتمالاً از یک
112
00:03:16,480 –> 00:03:19,360
بیت مپ استفاده نمیکردم، فقط از یک فایل png استفاده میکردم و
113
00:03:19,360 –> 00:03:21,280
آن را قرار میدادم. روی دکمه ما
114
00:03:21,280 –> 00:03:22,800
ویدیوهای زیادی در لیست پخش داریم در مورد
115
00:03:22,800 –> 00:03:24,480
استفاده از تصاویر روی دکمههایتان برای اینکه
116
00:03:24,480 –> 00:03:26,239
دکمههایتان را هر طور که میخواهید به نظر
117
00:03:26,239 –> 00:03:28,080
برسانید، حتی میتوانید دکمهها را شبیه به دکمهها نکنید.
118
00:03:28,080 –> 00:03:29,680
119
00:03:29,680 –> 00:03:32,720
تصویر
120
00:03:32,720 –> 00:03:34,799
بنابراین من احتمالا فقط این کار را انجام خواهم داد،
121
00:03:34,799 –> 00:03:36,480
اما ممکن است شرایط خاصی وجود داشته باشد که
122
00:03:36,480 –> 00:03:38,239
شما نیاز به استفاده از بیت مپ برای دکمه خود داشته باشید
123
00:03:38,239 –> 00:03:40,159
و این روشی است که این کار را انجام می دهید، همانطور که
124
00:03:40,159 –> 00:03:41,599
گفتم 9 مورد از این موارد وجود دارد که می توانید روی استفاده از آنها حساب کنید
125
00:03:41,599 –> 00:03:42,480
126
00:03:42,480 –> 00:03:46,560
و می توانید از بیت مپ های خود استفاده کنید. بنابراین
127
00:03:46,560 –> 00:03:48,000
اجازه دهید من فقط این را بچسبانم و سپس
128
00:03:48,000 –> 00:03:50,000
در مورد این صحبت می کنیم، اگر می خواهید از فایل های
129
00:03:50,000 –> 00:03:51,959
خود استفاده کنید، این یک
130
00:03:51,959 –> 00:03:55,040
فایل xbm نقطه ای است فکر می کنم یا
131
00:03:55,040 –> 00:03:58,560
xmb من همیشه xbm xbitmap را فراموش می کنم، بنابراین این سیستم
132
00:03:58,560 –> 00:03:59,120
x
133
00:03:59,120 –> 00:04:01,439
ویندوز است، سیستم ویندوز x است.
134
00:04:01,439 –> 00:04:02,560
که اگر چیزی در مورد
135
00:04:02,560 –> 00:04:03,680
چیزهای قدیمی ویندوز
136
00:04:03,680 –> 00:04:05,840
بدانید، می دانید که چه معنایی دارد،
137
00:04:05,840 –> 00:04:06,879
اگر اصلا مهم نیست
138
00:04:06,879 –> 00:04:09,040
و bm مخفف بیت مپ است،
139
00:04:09,040 –> 00:04:11,680
ذخیره کردن یک فایل به عنوان یک فایل xbm به نوعی سخت است،
140
00:04:11,680 –> 00:04:13,439
من نمی دانم چگونه برای انجام این کار با
141
00:04:13,439 –> 00:04:15,040
فتوشاپ، یک جورهایی به اطراف نگاه کردم،
142
00:04:15,040 –> 00:04:16,000
نتوانستم آن را بفهمم
143
00:04:16,000 –