در این مطلب، ویدئو 10 پروژه پایتون برای مبتدیان | ایشان شارما | Geeksforgeeks با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:14
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:02,159
سلام همه به geeksforgeeks خوش آمدید.
2
00:00:02,159 –> 00:00:04,319
3
00:00:04,319 –> 00:00:06,080
4
00:00:06,080 –> 00:00:07,919
5
00:00:07,919 –> 00:00:09,519
6
00:00:09,519 –> 00:00:10,719
7
00:00:10,719 –> 00:00:17,920
8
00:00:18,400 –> 00:00:20,240
شروع به
9
00:00:20,240 –> 00:00:21,920
یادگیری پایتون کرده اید شما
10
00:00:21,920 –> 00:00:23,039
درک اولیه ای دارید
11
00:00:23,039 –> 00:00:25,279
که حلقه ها چه شرطی هستند،
12
00:00:25,279 –> 00:00:27,119
شاید حتی در مورد اشیاء
13
00:00:27,119 –> 00:00:28,720
و کلاس ها در پایتون یاد گرفته باشید
14
00:00:28,720 –> 00:00:30,080
اکنون زمان خوبی برای شما خواهد بود که
15
00:00:30,080 –> 00:00:32,000
شروع به ایجاد چند پروژه کوچک کنید،
16
00:00:32,000 –> 00:00:32,800
این
17
00:00:32,800 –> 00:00:34,800
پروژه های کوچکی هستند که شما می توانید انجام دهید. می توانید برای
18
00:00:34,800 –> 00:00:36,079
ایجاد یک پایه
19
00:00:36,079 –> 00:00:38,960
یک پایه قوی در این
20
00:00:38,960 –> 00:00:40,480
زبان پایتونی که در حال یادگیری آن هستید ایجاد کنید،
21
00:00:40,480 –> 00:00:41,840
بنابراین بیایید به اولین
22
00:00:41,840 –> 00:00:43,520
پروژه ای که می توانید ایجاد کنید نگاهی بیندازیم.
23
00:00:43,520 –> 00:00:45,360
24
00:00:45,360 –> 00:00:47,120
25
00:00:47,120 –> 00:00:49,120
پروژه ساختن یک بازی متنی خواهد بود،
26
00:00:49,120 –> 00:00:51,120
می تواند یک بازی ماجراجویی متنی باشد
27
00:00:51,120 –> 00:00:52,719
هر آنچه که می خواهید بسازید، من مکانیک دقیق بازی را
28
00:00:52,719 –> 00:00:53,680
به شما نمی دهم،
29
00:00:53,680 –> 00:00:56,160
اما ایده
30
00:00:56,160 –> 00:00:57,280
اینجا استفاده از
31
00:00:57,280 –> 00:00:59,359
com است. رابط خط mand و برای ایجاد یک
32
00:00:59,359 –> 00:01:01,520
بازی متنی بسیار ساده، حتی می
33
00:01:01,520 –> 00:01:03,920
توانید به جای پایتون از ماژول تصادفی
34
00:01:03,920 –> 00:01:05,438
برای پیش بینی چیزی یا فقط برای داشتن
35
00:01:05,438 –> 00:01:06,960
یک عدد تصادفی
36
00:01:06,960 –> 00:01:08,479
درست استفاده کنید تا بتوانید کاری شبیه به آن انجام دهید
37
00:01:08,479 –> 00:01:10,640
که به شما یاد می دهد چگونه منطق ایجاد کنید و چگونه ایجاد کنید.
38
00:01:10,640 –> 00:01:13,360
برای حل کردن یک مشکل خاص
39
00:01:13,360 –> 00:01:14,000
40
00:01:14,000 –> 00:01:16,159
با استفاده از عبارت if else و این
41
00:01:16,159 –> 00:01:17,360
برای شما عالی است،
42
00:01:17,360 –> 00:01:18,720
بنابراین این اولین برنامه ای است که می
43
00:01:18,720 –> 00:01:20,799
توانید با حرکت بر روی برنامه دوم ایجاد کنید و
44
00:01:20,799 –> 00:01:21,119
45
00:01:21,119 –> 00:01:22,960
این برای ایجاد یک
46
00:01:22,960 –> 00:01:25,360
ماشین حساب متنی است، یک ماشین حساب متنی
47
00:01:25,360 –> 00:01:27,200
دوباره خواهد بود. واقعاً برای شما خوب است که
48
00:01:27,200 –> 00:01:29,280
بفهمید چگونه همه چیز را تجزیه
49
00:01:29,280 –> 00:01:31,360
کنید، از یک دستور ورودی استفاده می
50
00:01:31,360 –> 00:01:32,560
کنید که با آن مقداری از
51
00:01:32,560 –> 00:01:34,880
ورودی را از کاربر دریافت می کنید، فقط می توانید بپرسید
52
00:01:34,880 –> 00:01:37,360
که چه چیزی است که می خواهید انجام دهید چه
53
00:01:37,360 –> 00:01:38,960
عملیاتی را می خواهید انجام دهید و
54
00:01:38,960 –> 00:01:40,640
سپس بر اساس
55
00:01:40,640 –> 00:01:42,720
عملیات خاصی که شخص وارد کرده است، فقط می
56
00:01:42,720 –> 00:01:44,320
توانید بررسی کنید که آیا می توانید از یک
57
00:01:44,320 –> 00:01:46,159
دستور if استفاده کنید، می توانید از عبارت else استفاده کنید
58
00:01:46,159 –> 00:01:47,840
uh lf نیز و سپس می توانید آن را
59
00:01:47,840 –> 00:01:50,240
ایجاد کنید. ماشین حساب خاص
60
00:01:50,240 –> 00:01:51,840
در خط فرمان ایجاد آن بسیار
61
00:01:51,840 –> 00:01:53,439
ساده است و شما می توانید
62
00:01:53,439 –> 00:01:54,000
درک کنید
63
00:01:54,000 –> 00:01:56,640
که چگونه یک پروژه را از
64
00:01:56,640 –> 00:01:58,560
پایه ایجاد کنید و آن را راه اندازی کنید،
65
00:01:58,560 –> 00:02:00,880
همچنین می توانید از یک ماژول pi به exe
66
00:02:00,880 –> 00:02:02,640
استفاده کنید که در واقع می توانید آن را تبدیل کنید.
67
00:02:02,640 –> 00:02:05,040
این فایل dot pi را در یک فایل dot
68
00:02:05,040 –> 00:02:06,719
exe می توانید به عنوان مثال این برنامه
69
00:02:06,719 –> 00:02:07,520
را در
70
00:02:07,520 –> 00:02:10,000
لپ تاپ ویندوز خود نصب کنید تا در
71
00:02:10,000 –> 00:02:11,599
واقع دومین پروژه باشد
72
00:02:11,599 –> 00:02:12,239
که یک
73
00:02:12,239 –> 00:02:14,160
ماشین حساب متنی بسیار ساده است که می توانید
74
00:02:14,160 –> 00:02:15,760
فقط یک عملیات بسیار ساده
75
00:02:15,760 –> 00:02:18,480
به اضافه ضرب منهای تقسیم داشته باشید.
76
00:02:18,480 –> 00:02:20,239
حتی مانند درصدی که می توانید داشته باشید،
77
00:02:20,239 –> 00:02:21,680
بنابراین این همان کاری است که من به شما توصیه می کنم اکنون انجام دهید
78
00:02:21,680 –> 00:02:23,200
، سومین پروژه ای که می توانید شروع به
79
00:02:23,200 –> 00:02:24,160
ایجاد آن کنید،
80
00:02:24,160 –> 00:02:27,440
یک بازی قیچی کاغذ سنگ خواهد بود، اگر
81
00:02:27,440 –> 00:02:29,760
یاد گرفته اید که چگونه برنامه های کاربردی رابط خط فرمان ایجاد
82
00:02:29,760 –> 00:02:31,840
83
00:02:31,840 –> 00:02:33,440
کنید، می توانید برنامه های متنی ساده را ایجاد کنید. می توانید
84
00:02:33,440 –> 00:02:35,040
در مورد ماژول لاک پشت بیاموزید.
85
00:02:35,040 –> 00:02:36,720
86
00:02:36,720 –> 00:02:38,400
87
00:02:38,400 –> 00:02:39,840
88
00:02:39,840 –> 00:02:41,760
y بنابراین
89
00:02:41,760 –> 00:02:43,440
این روش دیگری برای شما خواهد بود
90
00:02:43,440 –> 00:02:45,360
تا در مورد ماژول های مختلف در
91
00:02:45,360 –> 00:02:48,160
پایتون بیاموزید. پایتون صادقانه ماژول های زیادی دارد
92
00:02:48,160 –> 00:02:48,879
93
00:02:48,879 –> 00:02:50,800
و در ابتدا می تواند واقعاً ترسناک باشد،
94
00:02:50,800 –> 00:02:52,480
اما این همان کاری است که می توانید به
95
00:02:52,480 –> 00:02:53,840
درستی انجام دهید و می توانید با ماژول لاک پشت شروع
96
00:02:53,840 –> 00:02:55,680
کنید. ساده شما
97
00:02:55,680 –> 00:02:56,400
قلم را در اختیار دارید
98
00:02:56,400 –> 00:02:57,599
و سپس با آن می توانید
99
00:02:57,599 –> 00:02:59,200
هر آنچه را که می خواهید ایجاد کنید، فقط می توانید
100
00:02:59,200 –> 00:03:00,959
بنویسید به کجا می خواهید بروید به چه زاویه
101
00:03:00,959 –> 00:03:01,920
ای می خواهید بروید
102
00:03:01,920 –> 00:03:03,599
و با آن می توانید تجسم های بسیار جالبی ایجاد کنید که
103
00:03:03,599 –> 00:03:05,599
اکنون پروژه چهارم
104
00:03:05,599 –> 00:03:07,040
است. شما می توانید در پایتون ایجاد کنید
105
00:03:07,040 –> 00:03:08,879
در واقع یک بازی
106
00:03:08,879 –> 00:03:10,319
تیک تاک خواهد بود، بنابراین این بازی تیک تاک واقعا جالب خواهد بود
107
00:03:10,319 –> 00:03:11,680
کاری که می توانید انجام دهید این
108
00:03:11,680 –> 00:03:13,680
است که می توانید یک بازیکن باشید و
109
00:03:13,680 –> 00:03:15,200
سپس بازیکن دوم می تواند
110
00:03:15,200 –> 00:03:15,840
خود کامپیوتر باشد
111
00:03:15,840 –> 00:03:17,040
که می توانید از چیزی به نام
112
00:03:17,040 –> 00:03:18,560
الگوریتم مینیمکس استفاده کنید که با آن میتوانید
113
00:03:18,560 –> 00:03:19,280
پیشبینی کنید
114
00:03:19,280 –> 00:03:22,400
که کامپیوتر علامت بعدی
115
00:03:22,400 –> 00:03:25,040
را در کجا قرار دهد، میتواند مانند یک x یا مانند
116
00:03:25,040 –> 00:03:26,959
یک راست باشد، بنابراین رایانه میتواند تصمیم بگیرد
117
00:03:26,959 –> 00:03:27,280
که
118
00:03:27,280 –> 00:03:29,680
این به خودی خود دوباره به شما
119
00:03:29,680 –> 00:03:31,760
نحوه پیادهسازی را آموزش میدهد. از خود الگوریتم استفاده کنید
120
00:03:31,760 –> 00:03:32,959
و سپس میتوانید از توابع استفاده کنید،
121
00:03:32,959 –> 00:03:34,799
میتوانید توابع خود را ایجاد کنید،
122
00:03:34,799 –> 00:03:35,760
123
00:03:35,760 –> 00:03:37,519
حتی اگر
124
00:03:37,519 –> 00:03:39,200
بخواهید میتوانید کلاس ایجاد کنید و این یک
125
00:03:39,200 –> 00:03:40,480
پروژه عالی خواهد بود.
126
00:03:40,480 –> 00:03:42,239
بله، این
127
00:03:42,239 –> 00:03:43,920
چهارمین پروژه ای است که می توانید ایجاد کنید، بنابراین
128
00:03:43,920 –> 00:03:45,760
نگاهی به ایجاد tic-tac-toe بیندازید،
129
00:03:45,760 –> 00:03:47,440
حالا بیایید به پروژه پنجم
130
00:03:47,440 –> 00:03:49,519
131
00:03:49,519 –> 00:03:51,680
برویم و آن دوباره برای ایجاد یک بازی است، اما این بار ما تصاویر بصری را اضافه
132
00:03:51,680 –> 00:03:53,439
خواهیم کرد.
133
00:03:53,439 –> 00:03:55,040
رابط کاربری گرافیکی کاملی خواهد داشت و
134
00:03:55,040 –> 00:03:56,799
در واقع زیبا به نظر می رسد در این صورت می
135
00:03:56,799 –> 00:03:58,239
توانید در واقع از چیزی
136
00:03:58,239 –> 00:03:59,439
به نام بازی جاسوسی استفاده کنید،
137
00:03:59,439 –> 00:04:01,519
اکنون این یک موتور بازی است که به
138
00:04:01,519 –> 00:04:03,519
شما امکان می دهد بازی هایی ایجاد کنید و دارای
139
00:04:03,519 –> 00:04:05,439
عملکردهای داخلی است.
140
00:04:05,439 –> 00:04:06,879
روشهای داخلی که به شما امکان میدهند
141
00:04:06,879 –> 00:04:08,319
برخی بازیها را خیلی ساده
142
00:04:08,319 –> 00:04:11,120
بسازید، نگاهی به وبسایت python یا pygame.org بیندازید
143
00:04:11,120 –> 00:04:12,959
که در آنها
144
00:04:12,959 –> 00:04:14,640
آموزشهای بسیار خوبی دارند با آنهایی که میتوانید
145
00:04:14,640 –> 00:04:15,120
آن را یاد بگیرید،
146
00:04:15,120 –> 00:04:16,798
ما همچنین چند آموزش عالی در
147
00:04:16,798 –> 00:04:18,079
وبسایت geeksforgeeks داریم. بنابراین ما g هستیم باید
148
00:04:18,079 –> 00:04:19,519
به آن نیز نگاهی بیندازید،
149
00:04:19,519 –> 00:04:21,440
اما نکته اصلی اینجاست که میتوانید
150
00:04:21,440 –> 00:04:23,759
از pygame برای ایجاد
151
00:04:23,759 –> 00:04:24,479
کلاسهایی
152
00:04:24,479 –> 00:04:27,199
از هر چیزی که در
153
00:04:27,199 –> 00:04:28,800
بازی خود
154
00:04:28,800 –> 00:04:29,759
155
00:04:29,759 –> 00:04:31,840
دارید استفاده کنید. برخی از لولهها در هر
156
00:04:31,840 –> 00:04:33,280
محیطی که در بازی خود دارید،
157
00:04:33,280 –> 00:04:35,120
میتوانید شروع به ایجاد کنید که با استفاده از کلاسها
158
00:04:35,120 –> 00:04:36,160
میتوانید یک
159
00:04:36,160 –> 00:04:38,080
حلقه while اصلی داشته باشید و سپس به جای آن
160
00:04:38,080 –> 00:04:39,600
میتوانید تمام
161
00:04:39,600 –> 00:04:41,040
فعالیتهایی را که اتفاق
162
00:04:41,040 –> 00:04:42,880
میافتد در آن قرار دهید، میتوانید همه چیزهایی را
163
00:04:42,880 –> 00:04:45,199
که کاربر میتواند بررسی کنید. در واقع ورودی را وارد کنید
164
00:04:45,199 –> 00:04:46,880
تا راه دیگری برای
165
00:04:46,880 –> 00:04:48,479
یادگیری زبان پایتون برای شما باشد که
166
00:04:48,479 –> 00:04:49,440
می توانید از
167
00:04:49,440 –> 00:04:52,240
این ماژول بازی pi برای انجام این کار
168
00:04:52,240 –> 00:04:53,840
169
00:04:53,840 –> 00:04:55,520
استفاده کنید.
170
00:04:55,520 –> 00:04:56,560
171
00:04:56,560 –> 00:04:58,080
بازیهایی هستند که میتوانید بسازید
172
00:04:58,080 –> 00:04:59,600
اگر از من میپرسید که خوب میتوانید
173
00:04:59,600 –> 00:05:01,360
به بازی مار نگاهی بیندازید که واقعاً
174
00:05:01,360 –> 00:05:03,039
جالب است، میتوانید
175
00:05:03,039 –> 00:05:05,440
به عنوان مثال به یک بازی پنگ هم نگاهی بیندازید یا کاری که
176
00:05:05,440 –> 00:05:07,360
میتوانید انجام دهید این است که بتوانید
177
00:05:07,360 –> 00:05:09,440
ادغام کنید این بازی tic-tac-toe است و شما
178
00:05:09,440 –> 00:05:11,280
می توانید رابط کاربری گرافیکی خود را داشته باشید
179
00:05:11,280 –> 00:05:12,800
که واقعاً
180
00:05:12,800 –> 00:05:13,280
عالی
181
00:05:13,280 –> 00:05:14,720
به نظر می رسد، بنابراین بله به این نگاه کنید،
182
00:05:14,720 –> 00:05:16,880
انتخاب های بی پایانی برای شما وجود دارد، من فقط به
183
00:05:16,880 –> 00:05:18,720
شما یک ایده مختصر از آنچه می توانید انجام دهید ارائه می دهم.
184
00:05:18,720 –> 00:05:20,479
185
00:05:20,479 –> 00:05:22,720
دقیقاً به تصورات شما بستگی دارد که دقیقاً چه چیزی می خواهید ایجاد کنید
186
00:05:22,720 –> 00:05:23,759
، در بخش نظرات در زیر به ما اطلاع دهید که
187
00:05:23,759 –> 00:05:25,680
چه پروژه هایی
188
00:05:25,680 –> 00:05:27,280
می خواهید ایجاد کنید یا چه
189
00:05:27,280 –> 00:05:28,960
پروژه هایی که قبلا ایجاد
190
00:05:28,960 –> 00:05:30,479
کرده اید و واقعاً از آنها لذت برده اید. کسانی که اکنون
191
00:05:30,479 –> 00:05:31,759
به سمت ششمین پروژه ای می روند که می توانید
192
00:05:31,759 –> 00:05:33,280
بسازید و این یک بازی دیگر است
193
00:05:33,280 –> 00:05:34,160
که به آن
194
00:05:34,160 –> 00:05:36,320
جلاد می گویند، اکنون این یک بازی بسیار محبوب
195
00:05:36,320 –> 00:05:38,080
است که بسیاری از مردم
196
00:05:38,080 –> 00:05:40,160
در حال ایجاد این پروژه هستند که ایجاد آن بسیار سرگرم کننده است
197
00:05:40,160 –> 00:05:41,440
و همچنین خواهید
198
00:05:41,440 –> 00:05:4