در این مطلب، ویدئو برنامه آسان پایتون برای فرمول فاصله با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:23
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,160 –> 00:00:02,240
سلام این راب نحوه برنامه ریزی
2
00:00:02,240 –> 00:00:05,040
فرمول فاصله در پایتون است. فرمول فاصله
3
00:00:05,040 –> 00:00:06,720
برای تعیین
4
00:00:06,720 –> 00:00:09,519
فاصله بین دو نقطه در نمودار استفاده می شود
5
00:00:09,519 –> 00:00:11,440
خوب این کل برنامه ای است که
6
00:00:11,440 –> 00:00:14,000
من در پایتون برای فرمول فاصله ساخته ام
7
00:00:14,000 –> 00:00:16,480
به یاد داشته باشید که فرمول فاصله d
8
00:00:16,480 –> 00:00:20,160
برابر است با جذر x2 منهای x1
9
00:00:20,160 –> 00:00:24,960
مجذور بعلاوه y2 منهای y1 مجذور
10
00:00:24,960 –> 00:00:27,199
d فاصله بین دو نقطه روی
11
00:00:27,199 –> 00:00:29,359
یک نمودار است که ما از این دو
12
00:00:29,359 –> 00:00:31,119
نقطه برای این ویدئو استفاده خواهیم کرد
13
00:00:31,119 –> 00:00:34,640
2 منفی 6 و 7 3.
14
00:00:34,640 –> 00:00:36,880
سپس یکی از این دو نقطه را انتخاب کنید.
15
00:00:36,880 –> 00:00:38,960
مهم نیست که کدام یک را 2
16
00:00:38,960 –> 00:00:43,280
نقطه منفی 6 انتخاب می کنم و آن را x1 و y1 برچسب گذاری می کنم،
17
00:00:43,280 –> 00:00:46,160
سپس نقطه دیگر را x2 و y2 را برچسب گذاری می کنم،
18
00:00:46,160 –> 00:00:47,360
19
00:00:47,360 –> 00:00:49,039
اکنون این دو خط کد اول
20
00:00:49,039 –> 00:00:51,440
از کاربر می خواهند که مقادیر x1 و y1
21
00:00:51,440 –> 00:00:53,440
را برای اولین نقطه
22
00:00:53,440 –> 00:00:56,000
این قسمت وارد کند. از کد، تابع ورودی
23
00:00:56,000 –> 00:00:57,680
هر چیزی که
24
00:00:57,680 –> 00:01:00,559
بین این نقل قول ها وجود دارد را روی صفحه چاپ می کند، در اینجا می گوید
25
00:01:00,559 –> 00:01:03,600
x1 را وارد کنید، سپس کاربر باید یک پاسخ را وارد
26
00:01:03,600 –> 00:01:06,560
کند و سپس دکمه enter را
27
00:01:06,560 –> 00:01:08,560
در پایتون فشار دهید، تابع ورودی
28
00:01:08,560 –> 00:01:11,040
دوباره کاربر را تبدیل می کند. sponse به یک
29
00:01:11,040 –> 00:01:12,400
متغیر
30
00:01:12,400 –> 00:01:14,880
رشته یک متغیر رشته متنی است که ما نمی توانیم
31
00:01:14,880 –> 00:01:17,759
با متن ریاضی انجام دهیم این قسمت از کد
32
00:01:17,759 –> 00:01:19,759
تابع عدد صحیح ورودی کاربر را
33
00:01:19,759 –> 00:01:22,880
به یک عدد صحیح تبدیل می کند، عددی که می توانیم
34
00:01:22,880 –> 00:01:24,640
با اعداد صحیح ریاضی انجام دهیم
35
00:01:24,640 –> 00:01:26,960
سپس این علامت مساوی آن عدد صحیح را اختصاص می دهد.
36
00:01:26,960 –> 00:01:30,400
برای متغیر x1، دو
37
00:01:30,400 –> 00:01:32,479
خط کد بعدی به همین ترتیب کار میکنند، اما
38
00:01:32,479 –> 00:01:35,119
مقادیر x2 و y2 را برای
39
00:01:35,119 –> 00:01:37,759
نقطه دوم میخواهند، خوب، من این
40
00:01:37,759 –> 00:01:39,439
قسمت از برنامه را با فشار دادن
41
00:01:39,439 –> 00:01:41,520
دکمه run در اینجا اجرا میکنم که در اینجا دکمه ردیابی است
42
00:01:41,520 –> 00:01:42,479
.
43
00:01:42,479 –> 00:01:44,240
شما هر مقداری را از این ویدیو دریافت می کنید،
44
00:01:44,240 –> 00:01:46,320
لطفا دکمه like را بزنید
45
00:01:46,320 –> 00:01:49,119
برنامه از کاربر می خواهد که مقدار x1 را وارد کند
46
00:01:49,119 –> 00:01:51,520
که 2 است. عدد 2 را وارد کنید و
47
00:01:51,520 –> 00:01:53,600
دکمه enter را فشار دهید
48
00:01:53,600 –> 00:01:54,960
بعد از اینکه دکمه enter را فشار دادید،
49
00:01:54,960 –> 00:01:57,280
برنامه در اینجا ادامه می دهد و می خواهد
50
00:01:57,280 –> 00:02:00,320
وارد شود. مقدار y1 i یک
51
00:02:00,320 –> 00:02:02,799
منفی شش را وارد می کند، مطمئن شوید که از علامت منفی
52
00:02:02,799 –> 00:02:05,280
در اینجا استفاده کنید نه علامت منفی، سپس
53
00:02:05,280 –> 00:02:06,479
دکمه enter را فشار دهید
54
00:02:06,479 –> 00:02:08,878
اکنون می خواهد مقدار x2 را وارد کنید
55
00:02:08,878 —