در این مطلب، ویدئو VEXcode VR Python – 1. شروع به کار با پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:13:10
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:06,180 –> 00:00:08,830
سلام و خوش آمدید به اولین ویدیو در
2
00:00:08,830 –> 00:00:12,639
آموزش های Python از Xcode VR ما اکنون
3
00:00:12,639 –> 00:00:15,039
که Mexico VR در ابتدا راه
4
00:00:15,039 –> 00:00:17,500
اندازی شد با بلوک های خراش راه اندازی شد
5
00:00:17,500 –> 00:00:20,710
که برای افرادی
6
00:00:20,710 –> 00:00:22,240
که تازه کدنویسی می کنند عالی است یا فقط می خواهند
7
00:00:22,240 –> 00:00:24,609
سریع راه اندازی شوند و برنامه
8
00:00:24,609 –> 00:00:26,980
نویسی کنند. ربات خیلی سریع اما در زمانی
9
00:00:26,980 –> 00:00:28,539
که راه اندازی شد، مردم گفتند خوب می
10
00:00:28,539 –> 00:00:30,310
دانید که ما یک محیط مبتنی بر متن
11
00:00:30,310 –> 00:00:31,539
می خواهیم شما می خواهید دانش آموزان ما را به آن فشار دهید، ما می
12
00:00:31,539 –> 00:00:33,940
خواهیم به آنها یاد بدهیم که چگونه در
13
00:00:33,940 –> 00:00:37,360
محیط مبتنی بر متن کدنویسی کنند و بنابراین
14
00:00:37,360 –> 00:00:40,360
ما. رابط Python را به
15
00:00:40,360 –> 00:00:46,199
سیستم VR کد vex اضافه کردهایم، بنابراین چرا پایتون و
16
00:00:46,199 –> 00:00:48,250
دلایل زیادی برای استفاده
17
00:00:48,250 –> 00:00:50,250
از برنامههای پایتون وجود دارد، از پایتون
18
00:00:50,250 –> 00:00:52,480
بهویژه در بخش آموزش
19
00:00:52,480 –> 00:00:55,210
به عنوان یک زبان برنامهنویسی استفاده میکند و
20
00:00:55,210 –> 00:00:56,890
این یک مقدمه واقعا عالی برای
21
00:00:56,890 –> 00:00:59,109
متن است. برنامه نویسی مبتنی بر سینتکس به دلیل اینکه
22
00:00:59,109 –> 00:01:02,620
نحو نسبتاً ساده است، خوانایی آسانی دارد
23
00:01:02,620 –> 00:01:04,750
و به راحتی می توان به
24
00:01:04,750 –> 00:01:07,450
زبان های دیگر مانند C++ یا هر آنچه
25
00:01:07,450 –> 00:01:08,590
که می خواهید به
26
00:01:08,590 –> 00:01:10,659
زبان های مبتنی بر متن دیگر رفت. شما میخواهید به حالت
27
00:01:10,659 –> 00:01:13,780
OK بروید، بنابراین اولین کاری که میخواهم
28
00:01:13,780 –> 00:01:16,600
انجام دهم این است که به شما نشان دهم چگونه به
29
00:01:16,600 –> 00:01:19,869
رابط پایتون Xcode VR دسترسی پیدا کنید، بنابراین در
30
00:01:19,869 –> 00:01:22,930
مرورگر خود باید به VR
31
00:01:22,930 –> 00:01:28,060
vex comm بروید و وقتی روی آن فرود آمدید.
32
00:01:28,060 –> 00:01:30,159
صفحه VR این همان چیزی است که می بینید
33
00:01:30,159 –> 00:01:32,829
شما در محیط برنامه نویسی بلوک های خراش قرار می گیرید که
34
00:01:32,829 –> 00:01:35,200
به راحتی
35
00:01:35,200 –> 00:01:37,240
به حالت پایتون بروید و فقط به فایل
36
00:01:37,240 –> 00:01:42,369
و سپس پروژه متن جدید بروید و اکنون آنجا را خواهید دید
37
00:01:42,369 –> 00:01:45,880
که فضای کاری ما در اینجا
38
00:01:45,880 –> 00:01:48,130
منتقل شده است. در محیط مبتنی بر متن،
39
00:01:48,130 –> 00:01:50,229
ما هنوز جعبه ابزار را در سمت چپ داریم که
40
00:01:50,229 –> 00:01:52,689
به
41
00:01:52,689 –> 00:01:55,180
دستههای مختلف تقسیم میشود، بنابراین آهنربای پیشرانه به نظر میرسد
42
00:01:55,180 –> 00:01:58,950
متغیرها و توابع حسگر را کنترل میکند
43
00:01:58,950 –> 00:02:01,920
و بلوکهای ما در هر یک از آن
44
00:02:01,920 –> 00:02:04,950
جعبه ابزار جعبه ابزار اکنون با یک دستورالعمل متنی تغییر کرده است.
45
00:02:04,950 –> 00:02:10,090
و بنابراین،
46
00:02:10,090 –> 00:02:12,490
این یک رابط کمی متفاوت است،
47
00:02:12,490 –> 00:02:15,430
اما ظاهر و احساس کلی یکسانی دارد، بنابراین فقط
48
00:02:15,430 –> 00:02:18,400
برای داشتن یک راهنمای سریع
49
00:02:18,400 –> 00:02:20,800
در کل رابط کاربری Xcode VR، اجازه دهید
50
00:02:20,800 –> 00:02:22,360
با بالا در اینجا شروع کنیم تا
51
00:02:22,360 –> 00:02:24,280
بتوانیم زبانی که اضافه می کنیم را تغییر دهیم.
52
00:02:24,280 –> 00:02:27,700
همه زمانها منوی فایل شما
53
00:02:27,700 –> 00:02:31,599
برای پروژه های جدید در حال بارگیری و ذخیره
54
00:02:31,599 –> 00:02:36,099
پروژه ها منوی ویرایش شما را نشان می دهد، بنابراین این
55
00:02:36,099 –> 00:02:37,450
کمی با آنچه
56
00:02:37,450 –> 00:02:40,870
در محیط بلوک ها می بینید متفاوت است، بنابراین اگر
57
00:02:40,870 –> 00:02:42,430
فقط برای یک ثانیه به بلوک ها برگردیم،
58
00:02:42,430 –> 00:02:45,370
متوجه نمی شوید که یک منوی ویرایش
59
00:02:45,370 –> 00:02:49,000
در اینجا داشته باشید و این مختص محیط متن
60
00:02:49,000 –> 00:02:50,230
است زیرا مواردی مانند
61
00:02:50,230 –> 00:02:55,810
تغییر فونت و اندازه فونت و
62
00:02:55,810 –> 00:02:57,130
یافتن و جایگزین کردن و همه
63
00:02:57,130 –> 00:02:58,870
چیزهایی که در یک محیط مبتنی بر متن به آن نیاز دارید
64
00:02:58,870 –> 00:03:03,190
و سپس ما آموزش هایی داریم.
65
00:03:03,190 –> 00:03:06,459
و فعالیتها اینها همان
66
00:03:06,459 –> 00:03:07,660
نوع آموزشها و فعالیتهایی هستند که
67
00:03:07,660 –> 00:03:11,019
در زبان مبتنی بر بلوک در
68
00:03:11,019 –> 00:03:12,630
مرکز مشاهده خواهید کرد، اینجا جایی است که نام پروژهمان را میدهیم
69
00:03:12,630 –> 00:03:21,370
، بنابراین شما فقط در آنجا تایپ کنید و در
70
00:03:21,370 –> 00:03:23,320
واقع آن را ذخیره نکنید
71
00:03:23,320 –> 00:03:25,780
. نام آن را بدهید تا در
72
00:03:25,780 –> 00:03:27,640
آن لحظه پروژه خود را ذخیره کنید
73
00:03:27,640 –> 00:03:30,430
، باید به فایل بروید و در
74
00:03:30,430 –> 00:03:33,459
دستگاه خود ذخیره کنید، اکنون به یاد داشته باشید که Xcode
75
00:03:33,459 –> 00:03:35,530
VR یک محیط مبتنی بر مرورگر است، بنابراین
76
00:03:35,530 –> 00:03:37,269
وقتی در دستگاه خود ذخیره می کنید،
77
00:03:37,269 –> 00:03:39,579
در واقع دانلود می شود. من از Google
78
00:03:39,579 –> 00:03:43,390
Chrome در اینجا استفاده می کنم و بنابراین می بینید که
79
00:03:43,390 –> 00:03:46,900
فایل من را به تازگی در
80
00:03:46,900 –> 00:03:49,950
پوشه دانلودهای من دانلود کرده است و همان جایی است که من آن
81
00:03:49,950 –> 00:03:53,799
82
00:03:53,799 –> 00:03:55,660
را دوباره از آنجا باز می
83
00:03:55,660 –> 00:03:57,910
کنم. دکمه زمین بازی بنابراین
84
00:03:57,910 –> 00:03:59,670
زمین بازی محیط سه بعدی
85
00:03:59,670 –> 00:04:03,310
است که ربات ما در آن زندگی می کند، بنابراین
86
00:04:03,310 –> 00:04:06,190
محیط زمین بازی به
87
00:04:06,190 –> 00:04:08,889
نوعی به سبک پنجره متراکم باز می شود، اما شما
88
00:04:08,889 –> 00:04:11,560
می توانید آن را گسترش دهید و کمی فضای بیشتری به دست آورید،
89
00:04:11,560 –> 00:04:15,609
بنابراین کوچک و بزرگ کنید و می توانید
90
00:04:15,609 –> 00:04:16,988
آن را به طور موقت مخفی کنید فقط برای دادن
91
00:04:16,988 –> 00:04:20,200
فضای صفحه نمایش کمی بیشتر برای کدنویسی و
92
00:04:20,200 –> 00:04:23,410
نشان دادن دوباره منوی کشویی در اینجا انتخاب می کند
93
00:04:23,410 –> 00:04:25,900
که از کدام یک از زمین های بازی
94
00:04:25,900 –> 00:04:27,970
استفاده کنیم از ربات خود در
95
00:04:27,970 –> 00:04:30,250
سناریوهای بسیار متفاوت استفاده کنیم تا از ربات در
96
00:04:30,250 –> 00:04:31,810
پیوند دیگری به فعالیت ها استفاده کنیم.
97
00:04:31,810 –> 00:04:31,990
98
00:04:31,990 –> 00:04:38,970
پیوند در اینجا و سپس ما همچنین
99
00:04:38,970 –> 00:04:41,830
نوعی پانل اطلاعاتی در اینجا داریم، به طوری
100
00:04:41,830 –> 00:04:43,660
که برخی از دادههای
101
00:04:43,660 –> 00:04:45,880
روباتها را به چرخش عنوان میدهد و من در
102
00:04:45,880 –> 00:04:48,160
مورد همه اینها در فیلمهای آموزشی
103
00:04:48,160 –> 00:04:51,510
مختص هر یک صحبت خواهم کرد.
104
00:04:51,510 –> 00:04:53,230
حسگرهای پایینتر ما چند
105
00:04:53,230 –> 00:04:56,080
دکمه دیگر در اینجا داریم، بنابراین یکی از آنها این است که
106
00:04:56,080 –> 00:04:59,110
کد خود را روی ربات مجازی اجرا کنیم و
107
00:04:59,110 –> 00:05:01,270
این دکمه تنظیم مجدد است تا آن
108
00:05:01,270 –> 00:05:04,360
را به تنظیمات اولیه در
109
00:05:04,360 –> 00:05:06,480
اینجا در سمت راست بازنشانی کنیم. در کنار
110
00:05:06,480 –> 00:05:10,990
زمین بازی می توانیم پنل اطلاعات را مخفی کرده و نشان دهیم
111
00:05:10,990 –> 00:05:13,720
و اینها نماهای دوربین ما هستند،
112
00:05:13,720 –> 00:05:15,130
بنابراین به طور پیش فرض نمای بالا به پایین
113
00:05:15,130 –> 00:05:17,080
ربات خود را داریم که این
114
00:05:17,080 –> 00:05:19,840
دکمه در اینجا است یا می توانیم به
115
00:05:19,840 –> 00:05:22,600
نمای سه بعدی تغییر دهیم و می توانید با کلیک بر روی آن کلیک کنید.
116
00:05:22,600 –> 00:05:24,460
دکمه سمت چپ ماوس خود را
117
00:05:24,460 –> 00:05:27,100
بکشید و دور آن را بکشید تا دوربین در اطراف
118
00:05:27,100 –> 00:05:32,500
ربات حرکت کند و می توانید از اسکرول خود برای
119
00:05:32,500 –> 00:05:35,260
بزرگنمایی و کوچکنمایی استفاده کنید و همچنین می توانید
120
00:05:35,260 –> 00:05:38,860
به نمای بالا برگردید تا نمای کلی
121
00:05:38,860 –> 00:05:42,850
از رابط کاربری ربات باشد.
122
00:05:42,850 –> 00:05:44,320
نسخه پایتون این زبان بسیار
123
00:05:44,320 –> 00:05:46,570
شبیه به نسخه بلوک است و
124
00:05:46,570 –> 00:05:51,010
فقط با چند ترفند کوچک و ما
125
00:05:51,010 –> 00:05:54,030
همچنین در این نوار آبی روشن در اینجا
126
00:05:54,030 –> 00:05:58,390
و مانیتور داریم، بنابراین همانطور که من
127
00:05:58,390 –> 00:06:01,240
آموزش های عملکردهای مختلف ربات
128
00:06:01,240 –> 00:06:02,890
و توابع مختلف کدنویسی را مرور می
129
00:06:02,890 –> 00:06:05,380
کنیم. l من از مانیتور زیاد استفاده
130
00:06:05,380 –> 00:06:07,360
میکنم، جایی است که میتوانیم
131
00:06:07,360 –> 00:06:09,340
دادههای عمیقتری را از حسگرها ببینیم، میتوانیم
132
00:06:09,340 –> 00:06:10,900
چیزهایی را که در برنامه ما در حال انجام است نظارت
133
00:06:10,900 –> 00:06:12,640
کنیم که در غیر این صورت نمیتوانیم آنها را ببینیم،
134
00:06:12,640 –> 00:06:15,430
بنابراین مقادیر متغیر لیست مقادیر این
135
00:06:15,430 –> 00:06:18,700
نوع چیزها را مشاهده میکنیم. یک کنسول در اینجا داشته باشیم، ما
136
00:06:18,700 –> 00:06:22,780
می توانیم در واقع متن و سایر
137
00:06:22,780 –> 00:06:25,240
اطلاعات را در این صفحه چاپ کنیم تا
138
00:06:25,240 –> 00:06:28,720
عملکرد مانیتور باشد و ما
139
00:06:28,720 –> 00:06:32,500
همچنین تابع راهنما را داریم، بنابراین
140
00:06:32,500 –> 00:06:35,260
وقتی که عملکرد راهنما بزرگ شد، می
141
00:06:35,260 –> 00:06:36,790
توانید با کلیک کردن روی این نمادهای راهنمای کوچک در کنار آن به آن دسترسی پیدا کنید.
142
00:06:36,790 –> 00:06:39,430
هر بلوک اتفاقی که
143
00:06:39,430 –> 00:06:41,160
می افتد این است که اگر روی یکی از این بلوک ها کلیک کنید،
144
00:06:41,160 –> 00:06:43,600
اطلاعاتی در مورد
145
00:06:43,600 –> 00:06:45,430
آن بلوک به شما داده می شود