در این مطلب، ویدئو اشکال زدایی پایتون در VSCode – 03 – Step Into و Step Out با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:12
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,199 –> 00:00:03,419
بسیار خوب، بنابراین برای شروع این درس،
2
00:00:03,419 –> 00:00:05,310
من می خواهم تمام
3
00:00:05,310 –> 00:00:07,500
نقاط شکست این فایل را حذف کنم، به جز
4
00:00:07,500 –> 00:00:10,019
اولین مورد آنلاین در شماره یک، بنابراین
5
00:00:10,019 –> 00:00:12,120
همینجا در خط شماره هفت،
6
00:00:12,120 –> 00:00:14,099
روی دکمه قرمز کلیک می کنم، حذف
7
00:00:14,099 –> 00:00:16,289
آن فقط یک نقطه قرمز در اینجا در
8
00:00:16,289 –> 00:00:19,260
خط شماره یک دارید، اجازه دهید یک بار دیگر
9
00:00:19,260 –> 00:00:21,830
برنامه خود را با دکمه Run اجرا
10
00:00:21,830 –> 00:00:24,810
کنیم و همانطور که در
11
00:00:24,810 –> 00:00:27,000
درس قبل دیدیم، می توانیم از دکمه step over
12
00:00:27,000 –> 00:00:29,580
برای رفتن به خط بعدی
13
00:00:29,580 –> 00:00:32,098
اجرای فعلی استفاده کنیم. scope در شرایط فعلی،
14
00:00:32,098 –> 00:00:33,719
بنابراین اگر یک بار آن را فشار دهم تا
15
00:00:33,719 –> 00:00:36,090
به اعلان تابع do fun
16
00:00:36,090 –> 00:00:38,790
stuff در خط شماره سه
17
00:00:38,790 –> 00:00:40,230
برویم،
18
00:00:40,230 –> 00:00:42,660
قبل از اجرای آن به خط ده منتقل می شویم و در
19
00:00:42,660 –> 00:00:44,730
درس قبلی دیدیم. که اگر یک بار دیگر مرحله را فشار می دادم،
20
00:00:44,730 –> 00:00:47,370
21
00:00:47,370 –> 00:00:50,280
اکنون به خط شماره یازده می رویم، اگر واقعاً
22
00:00:50,280 –> 00:00:53,460
بخواهم به تابع انجام کارهای سرگرم کننده برود،
23
00:00:53,460 –> 00:00:56,100
چه اگر واقعاً بخواهم
24
00:00:56,100 –> 00:00:58,050
به خط شماره چهار شیرجه بزنم، مثلاً یا
25
00:00:58,050 –> 00:01:00,510
خط شماره پنج، خوب یک گزینه
26
00:01:00,510 –> 00:01:02,280
البته استفاده از bre است
27
00:01:02,280 –> 00:01:03,780
akpoint در کدام نقطه نقطه شکست به
28
00:01:03,780 –> 00:01:06,689
طور خودکار آن را می گیرد و
29
00:01:06,689 –> 00:01:08,820
برنامه را در آن حالت متوقف می کند، اما اگر بخواهیم
30
00:01:08,820 –> 00:01:11,070
این کار را با کنترل های خود در اینجا انجام دهیم،
31
00:01:11,070 –> 00:01:13,049
می توانیم از دکمه سوم از سمت چپ استفاده کنیم
32
00:01:13,049 –> 00:01:16,290
که به آن step into می گویند، بنابراین چه مرحله
33
00:01:16,290 –> 00:01:19,290
ای انجام می دهد این است که وارد محدوده دیگری می شود
34
00:01:19,290 –> 00:01:23,490
محدوده سطح پایین تر در حال حاضر
35
00:01:23,490 –> 00:01:25,799
دامنه ما فایلی است که در حال اجرای خط شماره
36
00:01:25,799 –> 00:01:27,390
ده هستیم که در سطح
37
00:01:27,390 –> 00:01:29,250
بالای فایل موجود است تا برنامه به اجرای برنامه
38
00:01:29,250 –> 00:01:30,810
ادامه دهد، پایتون باید
39
00:01:30,810 –> 00:01:32,790
سمت راست فایل را ارزیابی کند.
40
00:01:32,790 –> 00:01:35,250
علامت مساوی ابتدا به این معنی است که باید
41
00:01:35,250 –> 00:01:37,829
تابع do fun fun را اجرا کند،
42
00:01:37,829 –> 00:01:39,210
یعنی باید از
43
00:01:39,210 –> 00:01:40,950
بدنه تابع چهار تا هشت
44
00:01:40,950 –> 00:01:45,299
خط چهار سه عبور کند، بنابراین اگر step into را فشار دهم
45
00:01:45,299 –> 00:01:47,880
یا واقعاً قصد انجام آن را داشته باشم، به متن اجرای بعدی شیرجه بزنم.
46
00:01:47,880 –> 00:01:50,579
خط بعدی در
47
00:01:50,579 –> 00:01:53,100
محدوده تودرتو، بنابراین وقتی
48
00:01:53,100 –> 00:01:55,649
به جای رفتن به خط یازده، step into را فشار میدهم،
49
00:01:55,649 –> 00:01:57,450
یعنی همان کاری که مرحله به مرحله انجام میشود
50
00:01:57,450 –> 00:01:59,430
، به خط
51
00:01:59,430 –> 00:02:01,409
شماره چهار منتقل میشود و ما را
52
00:02:01,409 –> 00:02:04,409
به t میرساند. در حال حاضر، چون ما در
53
00:02:04,409 –> 00:02:06,540
محدوده تابع تو در تو قرار داریم، همان قوانین
54
00:02:06,540 –> 00:02:09,389
در درس قبلی اعمال میشود، اگر من
55
00:02:09,389 –> 00:02:11,610
کاری شبیه به گام برداشتن انجام دهم،
56
00:02:11,610 –> 00:02:13,080
به خط بعدی
57
00:02:13,080 –> 00:02:15,660
در محدوده فعلی در
58
00:02:15,660 –> 00:02:18,900
بدنه تابع من منتقل میشود، پس بیایید بگوییم من من
59
00:02:18,900 –> 00:02:20,390
از طریق تابع do fun stuff اجرا
60
00:02:20,390 –> 00:02:22,650
میکنم و میبینم که همه چیز
61
00:02:22,650 –> 00:02:24,720
همانطور که میخواهم به نظر میرسد و نمیخواهم
62
00:02:24,720 –> 00:02:26,340
بقیه کد را مرور کنم، تصور کنید
63
00:02:26,340 –> 00:02:28,710
که do fun stuff به
64
00:02:28,710 –> 00:02:31,080
جای چهار خط کد، صد خط کد دارد. نمیخواهم
65
00:02:31,080 –> 00:02:33,120
بیش از صد بار دیگر را فشار بدهم
66
00:02:33,120 –> 00:02:36,300
تا به خط شماره ده یا
67
00:02:36,300 –> 00:02:37,860
هر چیزی که خط معادل
68
00:02:37,860 –> 00:02:40,560
آن فایل طولانی است برگردم، بنابراین درست در کنار
69
00:02:40,560 –> 00:02:43,740
قدم گذاشتن به داخل، میبینید که چه چیزی
70
00:02:43,740 –> 00:02:45,900
در حال انجام است. انجام دادن این است که
71
00:02:45,900 –> 00:02:49,800
به محدوده بالا برگردید، مهم است به
72
00:02:49,800 –> 00:02:51,900
یاد داشته باشید که خروج از خانه به معنای عقب بردن نیست، به
73
00:02:51,900 –> 00:02:54,810
این معنی نیست که به گذشته برگردید، به
74
00:02:54,810 –> 00:02:57,000
این معنی نیست که قبل از
75
00:02:57,000 –> 00:02:59,070
اجرای کارهای سرگرم کننده به عقب برگردید،
76
00:02:59,070 –> 00:03:02,250
یعنی اجرای بقیه از محدوده ای
77
00:03:02,250 –> 00:03:04,320
که در آن هستید و سپس به
78
00:03:04,320 –> 00:03:07,500
اوج برگردید سطح r بنابراین اگر این دکمه را
79
00:03:07,500 –> 00:03:10,770
فشار دهم به خط
80
00:03:10,770 –> 00:03:12,780
شماره ده برمی گردیم اما این در واقع
81
00:03:12,780 –> 00:03:14,910
لحظه اجرا است که در آن چیزهای سرگرم کننده
82
00:03:14,910 –> 00:03:18,360
قبلاً مقدار 25 را برگردانده است،
83
00:03:18,360 –> 00:03:20,070
می توانیم دقیقاً اینجا ببینیم که می گوید بازگشت. از
84
00:03:20,070 –> 00:03:23,010
do fun stuff 25 است، بنابراین لحظه
85
00:03:23,010 –> 00:03:25,110
اجرای ما در حال حاضر در
86
00:03:25,110 –> 00:03:26,850
سمت راست علامت مساوی ارزیابی شده است
87
00:03:26,850 –> 00:03:29,370
و ما در حال اختصاص دادن
88
00:03:29,370 –> 00:03:32,370
متغیر مقدار نهایی به خط 25 هستیم که
89
00:03:32,370 –> 00:03:34,620
به این معنی است که موارد do fun تمام شده است.
90
00:03:34,620 –> 00:03:37,080
درست زمانی که از آن خارج میشویم اجرا میشود، اینطور نیست
91
00:03:37,080 –> 00:03:39,360
که ما را برگرداندهایم، اینطور نیست که به
92
00:03:39,360 –> 00:03:42,030
گذشته برگشتیم، عملکرد به
93
00:03:42,030 –> 00:03:44,250
اجرا ادامه میدهد، تمام میشود، اما
94
00:03:44,250 –> 00:03:46,260
به جای اینکه به خط بعدی
95
00:03:46,260 –> 00:03:49,470
در محدوده تابع