در این مطلب، ویدئو پایتون برای بچه ها: کد بازی مسابقه لاک پشت در پایتون | ساخت دیجیتال در خانه با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:28:12
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,100 –> 00:00:08,320
[موسیقی]
2
00:00:08,320 –> 00:00:08,720
3
00:00:08,720 –> 00:00:10,719
سلام و به ساخت دیجیتال در خانه
4
00:00:10,719 –> 00:00:12,639
با پایه رزبری پای
5
00:00:12,639 –> 00:00:14,160
6
00:00:14,160 –> 00:00:16,160
7
00:00:16,160 –> 00:00:18,080
8
00:00:18,080 –> 00:00:19,279
9
00:00:19,279 –> 00:00:20,240
خوش آمدید. با استفاده از یک
10
00:00:20,240 –> 00:00:22,800
زبان برنامه نویسی به نام پایتون
11
00:00:22,800 –> 00:00:24,880
، اگر قبلاً
12
00:00:24,880 –> 00:00:26,400
کمی برنامه نویسی در
13
00:00:26,400 –> 00:00:28,400
پایتون انجام داده اید، اما
14
00:00:28,400 –> 00:00:30,240
15
00:00:30,240 –> 00:00:32,000
اگر قبلا هیچ برنامه نویسی در پایتون انجام نداده اید، خود
16
00:00:32,000 –> 00:00:33,760
را یک متخصص واقعی نمی دانید، این یک پروژه عالی است.
17
00:00:33,760 –> 00:00:35,440
با نگاهی به برخی از ویدیوهای اسکرچ ما
18
00:00:35,440 –> 00:00:37,040
که امروز نیز منتشر می
19
00:00:37,040 –> 00:00:38,399
شوند،
20
00:00:38,399 –> 00:00:40,719
اما همانطور که گفتم ما قصد داریم یک بازی
21
00:00:40,719 –> 00:00:42,000
در پایتون بسازیم
22
00:00:42,000 –> 00:00:43,200
و به بازی نگاهی بیندازیم، ما
23
00:00:43,200 –> 00:00:44,719
آنچه را که می خواهم شما انجام دهید
24
00:00:44,719 –> 00:00:45,800
آیا میخواهم به
25
00:00:45,800 –> 00:00:49,920
rpf dot io بروید،
26
00:00:49,920 –> 00:00:53,920
خط تیره لاکپشت را وارد کنید
27
00:00:53,920 –> 00:00:55,520
و این شما را به
28
00:00:55,520 –> 00:00:58,800
سایت پروژه میبرد، در اینجا میتوانیم بازی خود را در حال اجرا ببینیم
29
00:00:58,800 –> 00:01:00,160
و اتفاقی که میافتد این است که یک لاکپشت در حال
30
00:01:00,160 –> 00:01:02,160
کشیدن یک مسیر مسابقه است و سپس ما میگیریم
31
00:01:02,160 –> 00:01:04,319
این چهار لاک پشت کوچولو روی
32
00:01:04,319 –> 00:01:04,799
صفحه نمایش
33
00:01:04,799 –> 00:01:07,200
می آیند و کمی کار می کنند بچرخند و سپس آنها
34
00:01:07,200 –> 00:01:09,360
شروع به مسابقه در سراسر مسیر می کنند
35
00:01:09,360 –> 00:01:11,040
و ما هرگز مطمئن نیستیم که کدام یک
36
00:01:11,040 –> 00:01:12,960
برنده می شود، بنابراین در این یکی سبز به نظر می رسد که
37
00:01:12,960 –> 00:01:14,080
اول جلوتر است و
38
00:01:14,080 –> 00:01:16,960
سبز به نظر می رسد که آنها مسابقه را بردند اگر
39
00:01:16,960 –> 00:01:18,400
در هر نقطه از این مسیر گم شوید.
40
00:01:18,400 –> 00:01:20,240
ویدیو و میخواهید
41
00:01:20,240 –> 00:01:21,840
آن را متوقف کنید و بیایید و به سایت پروژه نگاهی بیندازید،
42
00:01:21,840 –> 00:01:22,880
43
00:01:22,880 –> 00:01:24,720
میتوانید تمام مراحل را در اینجا
44
00:01:24,720 –> 00:01:26,000
برای نحوه ایجاد پروژهای
45
00:01:26,000 –> 00:01:27,840
که میخواهم اجرا
46
00:01:27,840 –> 00:01:29,200
کنم، ببینید اما واقعاً چه چیزی را میخواهم شما باید
47
00:01:29,200 –> 00:01:30,960
با من کدنویسی کنید و ما
48
00:01:30,960 –> 00:01:33,200
برنامهنویسی زنده انجام میدهیم
49
00:01:33,200 –> 00:01:36,240
تا بتوانید اشتباهات من را ببینید و ببینید
50
00:01:36,240 –> 00:01:38,640
من چگونه به راه ایجاد این
51
00:01:38,640 –> 00:01:39,520
برنامه نزدیک
52
00:01:39,520 –> 00:01:41,840
میشوم که قرار است از پلتفرمی
53
00:01:41,840 –> 00:01:43,119
به نام Trinket استفاده کنیم.
54
00:01:43,119 –> 00:01:46,000
برای نوشتن این پروژه و برای رسیدن به
55
00:01:46,000 –> 00:01:48,159
trinket می توانید به rpf
56
00:01:48,159 –> 00:01:52,320
dot io بروید به جلو اسلش پایتون
57
00:01:52,320 –> 00:01:56,960
3 جدید این شما را به محیط python
58
00:01:56,960 –> 00:01:59,439
trinket می برد که یک محیط آنلاین
59
00:01:59,439 –> 00:02:00,799
است به این معنی که می
60
00:02:00,799 –> 00:02:03,280
توانید کد را اینجا بنویسید و آن را اجرا کنید و
61
00:02:03,280 –> 00:02:04,079
خواهید بود
62
00:02:04,079 –> 00:02:06,560
اگر می خواهید بتوانید، اکنون می توانید آن را در اینجا ببینید
63
00:02:06,560 –> 00:02:07,360
64
00:02:07,360 –> 00:02:09,919
خوب کد خود را ذخیره کنید و میخواهید
65
00:02:09,919 –> 00:02:11,760
بتوانید آن را با ما به اشتراک بگذارید و آن را
66
00:02:11,760 –> 00:02:12,800
با سایر افرادی
67
00:02:12,800 –> 00:02:14,239
که به آنها نیاز دارید به اشتراک بگذارید تا یک حساب خردهبازی داشته
68
00:02:14,239 –> 00:02:15,920
باشید، بنابراین اگر حساب کاربری ندارید
69
00:02:15,920 –> 00:02:17,680
70
00:02:17,680 –> 00:02:19,680
یا وارد شوید بتوانید در trinket ثبت نام کنید.
71
00:02:19,680 –> 00:02:20,800
اگر حسابی دارید
72
00:02:20,800 –> 00:02:22,480
و پس از انجام این کار، به
73
00:02:22,480 –> 00:02:24,000
74
00:02:24,000 –> 00:02:27,200
لینک جدید rpf.io python3 برگردید و به اینجا برگردید
75
00:02:27,200 –> 00:02:29,760
و سپس این دکمه ریمیکس را فشار دهید و این
76
00:02:29,760 –> 00:02:30,879
به شما
77
00:02:30,879 –> 00:02:32,959
امکان میدهد نسخه کد خود را داشته باشید.
78
00:02:32,959 –> 00:02:34,800
سپس می توانید با ما
79
00:02:34,800 –> 00:02:37,440
به اشتراک بگذارید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید کاری که من
80
00:02:37,440 –> 00:02:37,920
81
00:02:37,920 –> 00:02:39,120
شروع به انجام آن خواهم کرد این است که من فقط می
82
00:02:39,120 –> 00:02:40,800
خواهم این پنجره
83
00:02:40,800 –> 00:02:42,400
را کمی بزرگتر کنم تا صفحه من را پر کند
84
00:02:42,400 –> 00:02:43,200
85
00:02:43,200 –> 00:02:45,280
و همچنین به این دلیل که فکر می کنم آن فونت
86
00:02:45,280 –> 00:02:46,480
کمی کوچک است
87
00:02:46,480 –> 00:02:47,840
تا بتوانید در خانه بنشینید، من فقط
88
00:02:47,840 –> 00:02:50,000
آن فونت را بسیار بزرگتر
89
00:02:50,000 –> 00:02:52,879
می کنم تا بتوانید تمام کدهایی را که تایپ می کنم ببینید،
90
00:02:52,879 –> 00:02:54,000
بنابراین بیایید شروع
91
00:02:54,000 –> 00:02:56,640
کنیم، بیایید یک لاک پشت ایجاد کنیم تا
92
00:02:56,640 –> 00:02:57,280
قادر به استفاده از
93
00:02:57,280 –> 00:02:58,959
لاک پشت ها هستیم که ابتدا باید ماژول را وارد کنیم،
94
00:02:58,959 –> 00:03:00,560
بنابراین کاری که می خواهم انجام دهم این است که می
95
00:03:00,560 –> 00:03:02,840
خواهم بنویسم از
96
00:03:02,840 –> 00:03:05,440
واردات لاک پشت و سپس من می خواهم از
97
00:03:05,440 –> 00:03:06,319
نماد ستاره
98
00:03:06,319 –> 00:03:09,280
استفاده کنم و در بسیاری از
99
00:03:09,280 –> 00:03:11,040
محیط های محاسباتی ستاره فقط به این معنی است که
100
00:03:11,040 –> 00:03:13,440
همه چیز را وارد می کند، بنابراین
101
00:03:13,440 –> 00:03:14,800
همه چیز
102
00:03:14,800 –> 00:03:16,800
از ماژول لاک پشت وارد می شود
103
00:03:16,800 –> 00:03:19,040
تا ببینیم لاک پشت چه کاری می تواند انجام دهد،
104
00:03:19,040 –> 00:03:20,640
فقط ساده ترین دستور
105
00:03:20,640 –> 00:03:24,640
لاک پشت را تایپ کنیم بنابراین ساده ترین دستور که به
106
00:03:24,640 –> 00:03:28,159
جلو 100 است. آنجا می رویم و من آن
107
00:03:28,159 –> 00:03:29,680
را اجرا می کنم و اتفاقی که قرار است بیفتد
108
00:03:29,680 –> 00:03:31,440
این است که لاک پشت من به جلو حرکت می
109
00:03:31,440 –> 00:03:32,080
کند این
110
00:03:32,080 –> 00:03:35,120
فلش کوچک سیاه را ببینید آنجا که لاک پشت من است
111
00:03:35,120 –> 00:03:37,360
لاک پشت ها 100 فاصله جلو می روند و
112
00:03:37,360 –> 00:03:38,720
باقی می ماند پشت آن، این
113
00:03:38,720 –> 00:03:41,840
خط سیاه خوب است، بنابراین این اصول اولیه
114
00:03:41,840 –> 00:03:42,159
مانند
115
00:03:42,159 –> 00:03:44,400
کشیدن خطوط با لاک پشت است، ما همچنین می
116
00:03:44,400 –> 00:03:46,480
توانیم کاراکترها را با لاک پشت بنویسیم، بنابراین بیایید
117
00:03:46,480 –> 00:03:46,879
118
00:03:46,879 –> 00:03:49,440
با نوشتن یک صفر شروع کنیم و سپس
119
00:03:49,440 –> 00:03:50,080
120
00:03:50,080 –> 00:03:52,080
دوباره دکمه اجرا را فشار دهیم و اکنون می
121
00:03:52,080 –> 00:03:53,760
توانیم ببینیم که آن صفر را داریم. شخصیتی که در
122
00:03:53,760 –> 00:03:54,400
ابتدا نوشته شده است
123
00:03:54,400 –> 00:03:55,920
و سپس
124
00:03:55,920 –> 00:03:59,280
لاک پشت ها 100 فاصله به جلو می روند،
125
00:03:59,280 –> 00:04:01,120
بیایید سریع به عقب برگردیم و
126
00:04:01,120 –> 00:04:02,959
پروژه مسابقه لاک پشت را بررسی کنیم تا ببینیم چه چیزی را
127
00:04:02,959 –> 00:04:04,480
امتحان می کنیم.
128
00:04:04,480 –> 00:04:06,799
بنابراین ما می خواهیم اعدادی از 0 تا 14
129
00:04:06,799 –> 00:04:07,599
130
00:04:07,599 –> 00:04:09,120
بروند، در نهایت اجازه دهید با انجام اعداد
131
00:04:09,120 –> 00:04:10,959
0 تا 5 شروع کنیم.
132
00:04:10,959 –> 00:04:15,599
بنابراین من می توانم به سمت راست صفر جلو 100 بروم
133
00:04:15,599 –> 00:04:17,358
اما 100 کمی زیاد است، اجازه
134
00:04:17,358 –> 00:04:19,199
دهید آن را به 20 کاهش دهیم
135
00:04:19,199 –> 00:04:21,600
و سپس بیایید همه آن کد را کپی کنید و
136
00:04:21,600 –> 00:04:22,800
سپس من فقط
137
00:04:22,800 –> 00:04:26,800
c را کنترل می کنم تا ctrl v را برای چسباندن کپی
138
00:04:26,800 –> 00:04:28,160
کنم و آن را به یک سفید سفید تغییر می دهم
139
00:04:28,160 –> 00:04:30,720
140
00:04:30,720 –> 00:04:33,759
و سپس دوباره این کار را انجام می دهم
141
00:04:33,759 –> 00:04:36,720
و می روم برای تغییر آن به سمت راست دو
142
00:04:36,720 –> 00:04:40,240
دوباره آن را به سمت راست سه
143
00:04:40,240 –> 00:04:42,720
تغییر دهید و دوباره آن را به سمت راست
144
00:04:42,720 –> 00:04:45,120
145
00:04:45,120 –> 00:04:49,120
تغییر دهید.
146
00:04:49,120 –> 00:04:52,560
147
00:04:52,560 –> 00:04:54,560
148
00:04:54,560 –> 00:04:58,240
0 تا 14. خوب
149
00:04:58,240 –> 00:05:00,639
پس ما اعداد 0 تا 14 را می خواهیم. اکنون
150
00:05:00,639 –> 00:05:02,160
می توانم به کپی کردن و چسباندن و
151
00:05:02,160 –> 00:05:03,680
کپی کردن و چسباندن ادامه دهم،
152
00:05:03,680 –> 00:05:06,560
اما حدس می زنم واقعا خسته کننده است و ما
153
00:05:06,560 –> 00:05:08,880
به سرعت صدها
154
00:05:08,880 –> 00:05:10,240
خط کد خواهیم داشت.
155
00:05:10,240 –> 00:05:12,320
راهی برای انجام کارها باشید،
156
00:05:12,320 –> 00:05:13,840
بنابراین آنچه را که قرار است
157
00:05:13,840 –> 00:05:15,360
158
00:05:15,360 –> 00:05:16,960
انجام دهیم برای استفاده از چیزی به نام
159
00:05:16,960 –> 00:05:18,720
حلقه for در حال حاضر حلقه for
160
00:05:18,720 –> 00:05:21,120
در بسیاری از زبان های برنامه نویسی
161
00:05:21,120 –> 00:05:22,320
راهی برای تکرار چیزی
162
00:05:22,320 –> 00:05:24,400
به تعداد معینی بار و تعداد دفعات مشخصی
163
00:05:24,400 –> 00:05:26,000
164
00:05:26,000 –> 00:05:28,320
در پایتون است، روشی که شما کار می کنید
165
00:05:28,320 –> 00:05:29,360
حلقه for می نویسید: i go
166
00:05:29,360 –> 00:05:32,479
4 و سپس من نیاز دارم. برای
167
00:05:32,479 –> 00:05:34,400
ایجاد یک متغیر، بنابراین من میخواهم بگویم
168
00:05:34,400 –> 00:05:36,479
step
169
00:05:36,479 –> 00:05:38,960
و سپس در محدوده و پنج مینویسم
170
00:05:38,960 –> 00:05:39,680
171
00:05:39,680 –> 00:05:43,120
تا کاری را پنج بار انجام دهم
172
00:05:43,120 –> 00:05:45,919
، در انتهای آن دو نقطه میگذارم و
173
00:05:45,919 –> 00:05:47,680
سپس اینتر را فشار میدهم، اکنون متوجه خواهید شد این که
174
00:05:47,680 –> 00:05:49,600
من به طور خودکار
175
00:05:49,600 –> 00:05:52,720
در اینجا دو فاصله با ریزه تورفتگی پیدا کرده ام، بسیار خوب
176
00:05:52,720 –> 00:05:54,800
و هر چیزی که با دو
177
00:05:54,800 –> 00:05:56,319
فاصله در trinket فرورفته شده
178
00:05:56,319 –> 00:05:58,479
است متعلق به این حلقه است،
179
00:05:58,479 –> 00:05:59,759
همیشه با محیط های دیگر دو فاصله نیست،
180
00:05:59,759 –> 00:06:00,720
181
00:06:00,720 –> 00:06:02,960
گاهی اوقات چهار فاصله است، اما در این
182
00:06:02,960 –> 00:06:03,759
مورد ما
183
00:06:03,759 –> 00:06:05,680
دو فاصله داریم. و سپس
184
00:06:05,680 –> 00:06:07,600
هر چیزی که می نویسم که دو فاصله
185
00:06:07,600 –> 00:06:09,919
در جلوی آن دارد، به داخل این حلقه for تعلق دارد،
186
00:06:09,919 –> 00:06:10,720
187
00:06:10,720 –> 00:06:14,080
بنابراین بیایید یک دستور نوشتن دیگر
188
00:06:14,960 –> 00:06:19,120
را انجام دهیم و سپس دستور 20 رو به جلو را انجام دهیم
189
00:06:19,120 –> 00:06:20,479
و سپس آن را اجرا کنیم و ببینیم چه
190
00:06:20,479 –> 00:06:22,319
اتفاقی می افتد، بنابراین
191
00:06:22,319 –> 00:06:25,840
این یک مقدار زیاد است. روش سادهتر برای
192
00:06:25,840 –> 00:06:28,240
نوشتن بسیاری از چیزها خوب
193
00:06:28,240 –> 00:06:29,919
با استفاده از حلقه for ما فقط از سه
194
00:06:29,919 –> 00:06:31,280
خط کد در آنجا استفاده
195
00:06:31,280 –> 00:06:33,280
کردهایم، اما متأسفانه تمام چیزی که داریم صفر است
196
00:06:33,280 –> 00:06:34,800
و ما آن را نمیخواهیم،
197
00:06:34,800 –> 00:06:36,400
متغیر مرحله که در
198
00:06:36,400 –> 00:06:37,919
ورد آن صحبت کردم اینجاست. وارد می شود
199
00:06:37,919 –> 00:06:39,199
زیرا آن متغیر مرحله
200
00:06:39,199 –> 00:06:41,520
از صفر شروع می شود و سپس هر بار
201
00:06:41,520 –> 00:06:43,280
در اطراف حلقه قرار می گیرد بنابراین بعد از هر سمت راست و
202
00:06:43,280 –> 00:06:44,240
هر رو
203
00:06:44,240 –> 00:06:46,960
به جلو متغیر گام افزایش می یابد بنابراین
204
00:06:46,960 –> 00:06:48,000
دور اول صفر خواهد بود
205
00:06:48,000 –> 00:06:50,000
اما بار دوم دور
206
00:06:50,000 –> 00:06:51,680
آن به یک می رود. و
207
00:06:51,680 –> 00:06:54,400
دفعه بعد به دو میرسد، بنابراین ما
208
00:06:54,400 –> 00:06:56,319
میتوانیم به جای صفر راست در آنجا
209
00:06:56,319 –> 00:06:59,280
بنویسیم، میتوانیم مرحله بنویسیم، بیایید آن کد را اجرا کنیم
210
00:06:59,280 –> 00:07:01,120
و ببینیم چه اتفاقی میافتد،
211
00:07:01,120 –> 00:07:03,599
خیلی بهتر است که اعدادمان را داشته
212
00:07:03,599 –> 00:07:05,120
باشیم اما آنها به پنج نمیرسند. به
213
00:07:05,120 –> 00:07:06,880
214
00:07:06,880 –> 00:07:09,120
این دلیل است که پایتون همیشه از صفر شمارش میکند،
215
00:07:09,120 –> 00:07:10,960
216
00:07:10,960 –> 00:07:13,360
بنابراین از صفر شروع میکند و سپس پنج
217
00:07:13,360 –> 00:07:14,560
برابر خود را افزایش میدهد،
218
00:07:14,560 –> 00:07:16,800
اما اگر من آن را به شش تغییر دهم، فقط آن متغیر مرحلهای در
219
00:07:16,800 –> 00:07:18,000
حال حاضر به چهار میرسد
220
00:07:18,000 –> 00:07:18,720
221
00:07:18,720 –> 00:07:21,199
و سپس آن را اجرا
222
00:07:21,199 –> 00:07:22,400
کنید
223
00:07:22,400 –> 00:07:24,720
صفر تا پنج را بدست آوریم که همان چیزی است که ما
224
00:07:24,720 –> 00:07:25,919
میخواستیم،
225
00:07:25,919 –> 00:07:27,759
اما نمیخواهیم آن را در مرکز
226
00:07:27,759 –> 00:07:28,800
صفحه نمایش قرار دهیم، بیایید
227
00:07:28,800 –> 00:07:30,400
دوباره به پروژه مسابقه لاکپشت خود نگاهی
228
00:07:30,400 –> 00:07:32,080
229
00:07:32,080 –> 00:07:33,919
بیندازیم. باید
230
00:07:33,919 –> 00:07:35,840
شمارش خود را شروع کنیم،
231
00:07:35,840 –> 00:07:37,280
بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه میتوانیم انجام
232
00:07:37,280 –> 00:07:40,160
دهیم تا بتوانیم با استفاده از دستور go to لاک پشت خود را به هر جایی که میخواهیم صعود کنیم،
233
00:07:40,160 –> 00:07:41,680
234
00:07:41,680 –> 00:07:44,720
235
00:07:44,720 –> 00:07:48,720
بنابراین در استفاده از
236
00:07:48,720 –> 00:07:50,560
ماژول لاکپشت، لاک پشت همیشه از
237
00:07:50,560 –> 00:07:51,919
موقعیت صفر شروع میشود.
238
00:07:51,919 –> 00:07:54,720
نقطه مرده به طوری که صفر در محور x
239
00:07:54,720 –> 00:07:55,919
و y است
240
00:07:55,919 –> 00:07:57,440
و سپس محور x ساده ترین روش
241
00:07:57,440 –> 00:08:00,240
تفکر راست به چپ است
242
00:08:00,240 –> 00:08:02,639
و محور y ساده ترین روش
243
00:08:02,639 –> 00:08:03,599
تفکر است که بالا
244
00:08:03,599 –> 00:08:06,400
و پایین است خوب است بنابراین از صفر شروع می کنیم و اگر
245
00:08:06,400 –> 00:08:06,800
حرکت کنیم
246
00:08:06,800 –> 00:08:10,000
راست x بالا می رود اگر به سمت چپ حرکت کنیم
247
00:08:10,000 –> 00:08:13,599
x پایین می رود اگر به سمت بالا حرکت می
248
00:08:13,599 –> 00:08:16,080
کنیم y بالا می رود y افزایش می یابد و اگر
249
00:08:16,080 –> 00:08:16,800
پایین می رویم
250
00:08:16,800 –> 00:08:19,919
y کاهش می یابد بنابراین اگر 0 0 وجود داشته باشد
251
00:08:19,919 –> 00:08:21,759
و می خواهیم از اینجا دوباره شروع کنیم.
252
00:08:21,759 –> 00:08:22,960
253
00:08:22,960 –> 00:08:25,360
ما می خواهیم در
254
00:08:25,360 –> 00:08:26,080
x منفی باشیم،
255
00:08:26,080 –> 00:08:28,879
می خواهیم x واقعاً پایین باشد و ما می خواهیم y باشد بسیار
256
00:08:28,879 –> 00:08:29,440
257
00:08:29,440 –> 00:08:32,559
بالا باشد بنابراین x
258
00:08:32,559 –> 00:08:37,120
را روی 140 منهای 140 قرار می دهیم متأسفم و y
259
00:08:37,120 –> 00:08:41,760
را روی 140 تنظیم می کنیم و سپس دوباره کدمان را اجرا می کنیم،
260
00:08:41,760 –> 00:08:43,440
اوه بهتر است اعدادمان را
261
00:08:43,440 –> 00:08:44,560
در جای درست قرار دهیم اما من این را دارم
262
00:08:44,560 –> 00:08:45,279
خط زشتی
263
00:08:45,279 –> 00:08:47,519
که از آن نقطه مرکزی به سمت بالا کشیده می شود و از
264
00:08:47,519 –> 00:08:48,480
265
00:08:48,480 –> 00:08:50,080
آنجا به بالا تا بالا می آید و من
266
00:08:50,080 –> 00:08:52,320
دوباره آن خط را نمی خواهم، ما می توانیم
267
00:08:52,320 –> 00:08:53,200
آن را
268
00:08:53,200 –> 00:08:54,959
درست مثل زمانی که با خودکار
269
00:08:54,959 –> 00:08:57,200
روی یک تکه کاغذ طراحی می کنید میخواهید
270
00:08:57,200 –> 00:08:58,560
قلم خود را به قسمت دیگری از
271
00:08:58,560 –> 00:09:00,720
کاغذ ببرید و قلم خود را بالا میبرید
272
00:09:00,720 –> 00:09:04,240
تا بتوانیم از دستور قلم
273
00:09:04,240 –> 00:09:06,480
استفاده کنیم و دوباره کدمان را اجرا کنیم و
274
00:09:06,480 –> 00:09:08,320
حالا دیگر خطی نداریم و
275
00:09:08,320 –> 00:09:11,360
صفر را داریم. اعداد از صفر تا پنج
276
00:09:11,360 –> 00:09:13,120
در حال حاضر کاری که من میخواهم
277
00:09:13,120 –> 00:09:14,399
شما انجام دهید این است که میخواهم ویدیو را مکث کنید
278
00:09:14,399 –> 00:09:16,480
و ببینید آیا میتوانید اعداد از صفر
279
00:09:16,480 –> 00:09:18,080
تا 14 را برای من دریافت
280
00:09:18,080 –> 00:09:20,000
کنید، پس فقط سعی کنید این کار را خودتان انجام دهید.
281
00:09:20,000 –> 00:09:21,360
ببینید آیا می توانید آن را بفهمید،
282
00:09:21,360 –> 00:09:24,160
بنابراین عدد صفر را تا 14 دریافت کنید و
283
00:09:24,160 –> 00:09:25,440
سپس برگردید و من به شما نشان خواهم داد که چگونه
284
00:09:25,440 –> 00:09:28,390
این کار را انجام دهید اگر آن را متوجه نشده اید
285
00:09:28,390 –> 00:09:31,040
[Music]
286
00:09:31,040 –> 00:09:34,240
تا اعداد را دریافت کنید. تا 14
287
00:09:34,240 –> 00:09:36,320
به طور غریزی اغلب عدد 14 را تایپ می کنید،
288
00:09:36,320 –> 00:09:37,680
اما
289
00:09:37,680 –> 00:09:40,000
همانطور که گفتم شروع به شمارش از صفر می
290
00:09:40,000 –> 00:09:41,920
کنیم تا زمانی که فقط به عدد 13 رسیدیم، بنابراین باید در آنجا عدد
291
00:09:41,920 –> 00:09:43,040
292
00:09:43,040 –> 00:09:45,839
15 باشد و سپس همه اعداد خود را بدست آوریم.
293
00:09:45,839 –> 00:09:47,200
294
00:09:47,200 –> 00:09:48,880
فوق العاده است، بنابراین ما در اینجا شروع کرده ایم تا
295
00:09:48,880 –> 00:09:50,800
کمی شبیه
296
00:09:50,800 –> 00:09:52,800
به برنامه خود باشیم، اکنون
297
00:09:52,800 –> 00:09:54,880
اعداد خود را از 0 تا 15
298
00:09:54,880 –> 00:09:57,760
از 0 تا 14 دریافت کرده ایم، اما می خواهیم خطوط ما
299
00:09:57,760 –> 00:09:59,200
پایین بیاید، این کار بعدی است که باید
300
00:09:59,200 –> 00:10:00,880
انجام
301
00:10:00,880 –> 00:10:02,640
دهیم. به این فکر کنید که لاک پشت من چه
302
00:10:02,640 –> 00:10:04,720
کاری انجام می دهد،
303
00:10:04,720 –> 00:10:06,320
بنابراین اولین بار در اطراف این حلقه
304
00:10:06,320 –> 00:10:08,000
به سمت راست می رود که
305
00:10:08,000 –> 00:10:10,560
صفر است، بنابراین لاک پشت من اینجاست و سپس
306
00:10:10,560 –> 00:10:12,720
بلافاصله از لاک پشت 20 خود به اینجا حرکت می کند و
307
00:10:12,720 –> 00:10:15,760
آماده است تا مرحله بعدی خود را بنویسد،
308
00:10:15,760 –> 00:10:17,920
بنابراین پس از نوشتن اولین قدم
309
00:10:17,920 –> 00:10:19,680
کاری که من میخواهم لاکپشت من انجام دهد این است
310
00:10:19,680 –> 00:10:23,040
که به سمت پایین صفحه بچرخد
311
00:10:23,040 –> 00:10:28,240
و سپس به سمت پایین حرکت کند،
312
00:10:28,800 –> 00:10:31,120
خب، بیایید این کار را انجام دهیم، بنابراین اجازه دهید
313
00:10:31,120 –> 00:10:32,000
لاک پشت ما
314
00:10:32,000 –> 00:10:36,800
160 جلو برود.
315
00:10:36,800 –> 00:10:39,120
بسیار خب، پس لاک پشت ما قرار است به سمت
316
00:10:39,120 –> 00:10:40,399
جلو حرکت کند 160 آه، ما این کار را
317
00:10:40,399 –> 00:10:42,720
از دست دادیم. بیایید مجبورش کنیم
318
00:10:42,720 –> 00:10:43,839
319
00:10:43,839 –> 00:10:47,680
90 درجه به راست بپیچد و سپس برویم بند 160.
320
00:10:47,680 –> 00:10:49,440
خوب پس بیایید آن را اجرا کنیم و ببینیم
321
00:10:49,440 –> 00:10:51,519
لاک پشت ما چه
322
00:10:51,519 –> 00:10:53,519
می کند، اوه اوه پایین می آید، اوه
323
00:10:53,519 –> 00:10:55,600
اما فوراً یکی نوشته شده است،
324
00:10:55,600 –> 00:10:58,640
بنابراین این یک مشکل است، آیا این کار را
325
00:10:58,640 –> 00:10:59,279
326
00:10:59,279 –> 00:11:01,440
انجام ندادم، من درست نکردم لاک پشت به عقب حرکت می کند
327
00:11:01,440 –> 00:11:03,760
و به حالت اولیه خود برمی گردد،
328
00:11:03,760 –> 00:11:06,880
بنابراین پس از اینکه لاک پشت 160 به جلو حرکت کرد،
329
00:11:06,880 –> 00:11:07,360
باید
330
00:11:07,360 –> 00:11:10,560
لاک پشت ما را وادار کنیم تا 160 به عقب حرکت کند.
331
00:11:10,560 –> 00:11:12,320
332
00:11:12,320 –> 00:11:14,399
333
00:11:14,399 –> 00:11:18,079
334
00:11:18,079 –> 00:11:19,920
حالا چه اشتباهی انجام دادهام، بیایید
335
00:11:19,920 –> 00:11:21,310
فکر کنیم پس
336
00:11:21,310 –> 00:11:22,399
[موسیقی
337
00:11:22,399 –> 00:11:25,279
] لاکپشتهای من همچنان رو به پایین هستند پس از
338
00:11:25,279 –> 00:11:26,720
انجام آن حرکت رو به عقب،
339
00:11:26,720 –> 00:11:30,880
من باید لاکپشتم ۹۰ دقیقه به چپ بپیچد.
340
00:11:30,880 –> 00:11:34,320
341
00:11:34,320 –> 00:11:37,279
342
00:11:37,279 –> 00:11:39,360
343
00:11:39,360 –> 00:11:41,200
این خیلی طول میکشه بیا یه کم سرعت لاک پشتم رو بالا ببریم
344
00:11:41,200 –> 00:11:43,120
345
00:11:43,120 –> 00:11:47,200
و دوباره کدم رو اجرا کنیم که بهتره
346
00:11:47,200 –> 00:11:49,600
الان لاک پشت من داره به سمت پایین حرکت میکنه ولی
347
00:11:49,600 –> 00:11:51,120
پشتش خطی نمیکشه
348
00:11:51,120 –> 00:11:53,200
چون بهش نگفتم
349
00:11:53,200 –> 00:11:55,600
قلم رو بذاره پایین پس بیایید این کار را انجام
350
00:11:55,600 –> 00:11:57,680
دهیم، بیایید آن را برداریم تا قلم
351
00:11:57,680 –> 00:12:01,680
را قبل از آن زمین بگذاریم به جلو حرکت می کند
352
00:12:01,680 –> 00:12:04,000
و سپس قبل از اینکه به سمت عقب حرکت کند،
353
00:12:04,000 –> 00:12:04,800
می تواند
354
00:12:04,800 –> 00:12:06,959
قلم را دوباره بلند کند، بیایید ببینیم که آیا اکنون
355
00:12:06,959 –> 00:12:08,880
کمی به چیزی که در
356
00:12:08,880 –> 00:12:09,519
357
00:12:09,519 –> 00:12:12,160
برنامه کامل پایتون خود داریم نزدیکتر شده ایم، بنابراین ما در حال نوشتن
358
00:12:12,160 –> 00:12:14,079
مرحله ای هستیم که در حال چرخش به راست هستیم.
359
00:12:14,079 –> 00:12:17,120
قلم در حال تنظیم است به
360
00:12:17,120 –> 00:12:19,040
جلو می رود 160 قلم در حال آمدن است
361
00:12:19,040 –> 00:12:20,959
به عقب می رود 160 به عقب برمی گردد
362
00:12:20,959 –> 00:12:21,519
به چپ
363
00:12:21,519 –> 00:12:23,200
و جلو 20. بیایید ببینیم چه چیزی به
364
00:12:23,200 –> 00:12:24,880
نظر می رسد که خیلی خوب است
365
00:12:24,880 –> 00:12:27,839
ما مسیر مسابقه خود را ادامه داده ایم اما
366
00:12:27,839 –> 00:12:29,279
بیایید نگاهی بیندازیم در مسابقه لاک پشت ما
367
00:12:29,279 –> 00:12:31,839
دوباره شکاف هایی بین صفر و جایی
368
00:12:31,839 –> 00:12:33,200
که خط شروع می شود وجود دارد،
369
00:12:33,200 –> 00:12:36,000
بله، خطوط نقطه چین
370
00:12:36,000 –> 00:12:36,959
نیز وجود دارد، اما ما در مورد آن زیاد نگران نیستیم،
371
00:12:36,959 –> 00:12:38,399
بیایید
372
00:12:38,399 –> 00:12:38,880
373
00:12:38,880 –> 00:12:40,800
ابتدا آن شکاف بین
374
00:12:40,800 –> 00:12:42,959
اعداد را مشاهده کنیم. ابتدای خط،
375
00:12:42,959 –> 00:12:46,160
بنابراین چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا این کار را به خوبی انجام دهیم،
376
00:12:46,160 –> 00:12:48,720
شاید قبل از اینکه قلم به سمت پایین بچرخد، پس از
377
00:12:48,720 –> 00:12:49,760
چرخش به راست،
378
00:12:49,760 –> 00:12:53,120
بتوانیم لاک پشت خود را 10 جلو ببریم،
379
00:12:53,120 –> 00:12:57,600
سپس قلم میتواند پایین بیاید،
380
00:12:57,600 –> 00:13:00,399
سپس به جای حرکت به جلو 160، فقط میتوانیم 150 حرکت کنیم،
381
00:13:00,399 –> 00:13:01,279
382
00:13:01,279 –> 00:13:05,200
زیرا 10 به اضافه 150 میشه 1 60.
383
00:13:05,200 –> 00:13:07,920
آیا ما نزدیک تر هستیم، آه، داریم به آنجا می رسیم
384
00:13:07,920 –> 00:13:08,959
385
00:13:08,959 –> 00:13:10,800
، تنها چیزی که وجود دارد این است که این اعداد
386
00:13:10,800 –> 00:13:12,560
بالای خطوط نیستند، بیایید دوباره به اینجا نگاهی بیندازیم،
387
00:13:12,560 –> 00:13:13,519
388
00:13:13,519 –> 00:13:15,120
بله، این اعداد قطعا
389
00:13:15,120 –> 00:13:16,560
بالای خط