در این مطلب، ویدئو آموزش Blender Python: ایجاد افزونه – Insta-Mist [یادگیری پایتون برای مبتدیان] با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:24:25
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,320 –> 00:00:01,520
سلام به همه چه خبر است و
2
00:00:01,520 –> 00:00:03,040
به یک آموزش اسکریپت نویسی پایتون دیگر خوش آمدید،
3
00:00:03,040 –> 00:00:04,319
4
00:00:04,319 –> 00:00:05,759
بنابراین امروز قصد داریم یک
5
00:00:05,759 –> 00:00:07,600
افزونه جدید ایجاد کنیم که امیدواریم
6
00:00:07,600 –> 00:00:09,040
به سرعت بخشیدن به گردش کار ما در
7
00:00:09,040 –> 00:00:11,519
هنگام کار با مه به طور معمول کمک کند
8
00:00:11,519 –> 00:00:13,200
تا مه به صحنه خود اضافه کنیم. به
9
00:00:13,200 –> 00:00:15,360
تب خصوصیات لایه view که در اینجا است
10
00:00:15,360 –> 00:00:17,600
و اگر فقط این بخش را در اینجا باز کنیم
11
00:00:17,600 –> 00:00:18,800
و به داده
12
00:00:18,800 –> 00:00:21,119
ها برویم و سپس می توانیم پاس از دست رفته را فعال کنیم،
13
00:00:21,119 –> 00:00:23,600
بنابراین اکنون اگر این پنجره را تقسیم کردیم،
14
00:00:23,600 –> 00:00:26,960
این را به compositor تغییر دهید
15
00:00:28,400 –> 00:00:30,400
و سپس وقتی از گره ها استفاده می کنیم می بینیم که
16
00:00:30,400 –> 00:00:32,079
ما این مجوز از دست رفته را در اینجا داریم،
17
00:00:32,079 –> 00:00:33,520
بنابراین وقتی آن را رندر می کنیم، می توانیم
18
00:00:33,520 –> 00:00:35,520
از پاس از دست رفته استفاده کنیم، بنابراین این اولین
19
00:00:35,520 –> 00:00:36,880
قدم است، کاری که می خواهیم انجام دهیم این است
20
00:00:36,880 –> 00:00:38,480
که دوربین را انتخاب کنیم،
21
00:00:38,480 –> 00:00:41,200
به برگه ویژگی های دوربین بروید و
22
00:00:41,200 –> 00:00:44,000
تا انتها به پایین بروید. نمایش viewport
23
00:00:44,000 –> 00:00:45,840
و سپس فقط mist را فعال کنید و حالا
24
00:00:45,840 –> 00:00:47,600
می توانیم فاصله مه را ببینیم
25
00:00:47,600 –> 00:00:48,160
شروع
26
00:00:48,160 –> 00:00:51,199
و پایان این miss pass را بعد
27
00:00:51,199 –> 00:00:52,559
به تب world properties
28
00:00:52,559 –> 00:00:54,960
سپس پایین به pass missed می رویم و در اینجا
29
00:00:54,960 –> 00:00:56,640
می توانیم این را کنترل کنیم تا بتوانیم بیاوریم.
30
00:00:56,640 –> 00:00:58,239
آغاز نقطه را نزدیکتر کنید، نقطه پایانی را
31
00:00:58,239 –> 00:01:00,480
حرکت دهید و اگر میخواهید
32
00:01:00,480 –> 00:01:02,239
میتوانید نوع falloff را تغییر دهید،
33
00:01:02,239 –> 00:01:03,760
پس از تنظیم صحنه،
34
00:01:03,760 –> 00:01:05,920
باید وارد compositor شوید و
35
00:01:05,920 –> 00:01:07,200
چند گره اضافه کنید
36
00:01:07,200 –> 00:01:08,640
و به آنجا میرویم تا بتوانید ببینید که
37
00:01:08,640 –> 00:01:10,640
بسیار زیاد است. از مراحل اضافه کردن افسانه به
38
00:01:10,640 –> 00:01:12,159
رندرهای خود، بنابراین فکر کردم این ایده خوبی
39
00:01:12,159 –> 00:01:14,159
است که دردسر را از بین ببرید و
40
00:01:14,159 –> 00:01:14,799
روند کار را تسریع کنید،
41
00:01:14,799 –> 00:01:17,280
بنابراین ایده این است که یک پنل با یک اپراتور ایجاد کنید
42
00:01:17,280 –> 00:01:17,920
43
00:01:17,920 –> 00:01:20,159
که با فشار دادن آن، این را فعال می کند
44
00:01:20,159 –> 00:01:21,439
و همچنین ایجاد می کند. گره های موجود در
45
00:01:21,439 –> 00:01:22,960
کامپوزیتور برای ما،
46
00:01:22,960 –> 00:01:24,080
بنابراین این کاری است که ما
47
00:01:24,080 –> 00:01:25,840
در این ویدیو انجام می دهیم، بیایید به فایل برگردیم و
48
00:01:25,840 –> 00:01:29,040
یک پروژه جدید باز کنیم،
49
00:01:29,119 –> 00:01:30,720
بنابراین ادامه دهید و فضای کاری اسکریپت خود را باز کنید،
50
00:01:30,720 –> 00:01:32,320
من به اینجا می روم و
51
00:01:32,320 –> 00:01:33,840
تغییر می دهم این به اسکریپتنویسی میشود،
52
00:01:33,840 –> 00:01:34,960
سپس من فقط میخواهم اینجا را مرور کنم
53
00:01:34,960 –> 00:01:36,720
و چند چیز را مرتب کنم، ما
54
00:01:36,720 –> 00:01:38,479
از این پانل استفاده
55
00:01:38,479 –> 00:01:40,079
میکنیم، بنابراین فعلاً فقط کمی آن را به حداقل میرسانم،
56
00:01:40,079 –> 00:01:41,520
به این موضوع برمیگردیم در یک ثانیه
57
00:01:41,520 –> 00:01:42,799
من می خواهم این را به compositor تغییر دهم
58
00:01:42,799 –> 00:01:44,960
بنابراین برای این ما به
59
00:01:44,960 –> 00:01:45,920
یک operato نیاز خواهیم داشت r
60
00:01:45,920 –> 00:01:48,000
و یک پنل بسیار ساده است، می توانید
61
00:01:48,000 –> 00:01:50,159
به الگوها بروید و به پایتون
62
00:01:50,159 –> 00:01:51,680
بروید و پنل رابط کاربری ساده را پیدا کنید،
63
00:01:51,680 –> 00:01:54,000
اگر می خواهید این اسکریپت را بارگیری کنید
64
00:01:54,000 –> 00:01:54,560
65
00:01:54,560 –> 00:01:56,159
و سپس ادامه دهید و یک عملگر
66
00:01:56,159 –> 00:01:57,600
را نیز اضافه کنید، اما به جای آن
67
00:01:57,600 –> 00:01:58,640
من هستم ادامه میدهم و
68
00:01:58,640 –> 00:02:00,640
اسکریپتی را که قبلاً ایجاد کردهام بارگذاری میکنم، بنابراین
69
00:02:00,640 –> 00:02:01,840
این اسکریپتی است که من
70
00:02:01,840 –> 00:02:03,439
با آن کار میکنم همانطور که اشاره کردم فقط یک پنل
71
00:02:03,439 –> 00:02:04,640
با یک دکمه
72
00:02:04,640 –> 00:02:07,119
و یک اپراتور است که به طور پیشفرض
73
00:02:07,119 –> 00:02:08,479
هیچ کاری انجام نمیدهد و اگر بخواهید برای
74
00:02:08,479 –> 00:02:09,840
دنبال کردن، لینکی در توضیحات ما وجود دارد
75
00:02:09,840 –> 00:02:11,760
تا بتوانید این اسکریپت الگو را دانلود کنید،
76
00:02:11,760 –> 00:02:13,040
بنابراین حدس میزنم اولین کاری که میتوانید انجام
77
00:02:13,040 –> 00:02:14,800
دهید این است که ادامه دهید و نام آن را تغییر دهید، من میخواهم به
78
00:02:14,800 –> 00:02:15,200
آن یک
79
00:02:15,200 –> 00:02:17,280
نام افزودنی بدهم، فکر میکنم اینستا میست باشد.
80
00:02:17,280 –> 00:02:19,840
یک نام خوب
81
00:02:19,840 –> 00:02:21,040
شاید شما بچه ها بتوانید در نظرات به من بگویید که در
82
00:02:21,040 –> 00:02:22,560
مورد نام چه فکر می کنید،
83
00:02:22,560 –> 00:02:23,360
سپس برچسب
84
00:02:23,360 –> 00:02:26,319
بیایید از شر آن خلاص شویم،
85
00:02:28,640 –> 00:02:32,239
سپس می توانیم نام شناسه را تغییر دهیم،
86
00:02:32,239 –> 00:02:34,840
سپس من فقط دسته را تغییر می دهم و
87
00:02:34,840 –> 00:02:37,840
88
00:02:38,000 –> 00:02:39,599
سپس به اپراتور می رویم
89
00:02:39,599 –> 00:02:42,080
همین کار را انجام دهید و اکنون از آنجایی که
90
00:02:42,080 –> 00:02:43,760
این نام شناسه را تغییر داده ایم، نیاز داریم d برای اطمینان از اینکه ما
91
00:02:43,760 –> 00:02:45,360
این دکمه را در اینجا به روز می کنیم،
92
00:02:45,360 –> 00:02:48,560
بنابراین همه این را انتخاب کنید، آن را کپی کنید، به اینجا بروید
93
00:02:48,560 –> 00:02:49,440
و آن را جایگذاری کنید
94
00:02:49,440 –> 00:02:50,640
و سپس آخرین کاری که باید انجام دهیم این است
95
00:02:50,640 –> 00:02:52,400
که به ثبت نام بروید و اینها را به روز کنید
96
00:02:52,400 –> 00:02:53,920
زیرا نام ها را تغییر داده ایم،
97
00:02:53,920 –> 00:02:56,640
بنابراین فقط این را انتخاب کنید. یکی و آن را کپی کنید
98
00:02:56,640 –> 00:02:58,959
، به اینجا بروید و آن را پیست
99
00:02:58,959 –> 00:03:01,519
کنید، این یکی را کپی کنید و آن را پیست کنید تا یک
100
00:03:01,519 –> 00:03:02,000
پنل
101
00:03:02,000 –> 00:03:03,519
و یک اپراتور داشته باشیم، بیایید به جلو برویم و
102
00:03:03,519 –> 00:03:05,120
این اسکریپت را اجرا کنیم و ببینیم چه شکلی است
103
00:03:05,120 –> 00:03:07,519
بنابراین اینجا و سپس run script را
104
00:03:07,519 –> 00:03:10,159
در نمای 3 بعدی i بزنید. ‘
105
00:03:10,159 –> 00:03:12,400
میخواهیم n را فشار دهیم و به برگه تازه ایجاد شده خود برویم و
106
00:03:12,400 –> 00:03:13,599
این دکمه را داریم که
107
00:03:13,599 –> 00:03:15,440
هیچ کاری انجام نمیدهد زیرا
108
00:03:15,440 –> 00:03:16,959
چیزی در اجرا
109
00:03:16,959 –> 00:03:18,560
نداریم، بنابراین بیایید ادامه دهیم و این کار را اکنون انجام
110
00:03:18,560 –> 00:03:20,080
دهیم، بنابراین بیایید این پانل را باز کنیم
111
00:03:20,080 –> 00:03:21,840
تا به تب خصوصیت لایه را مشاهده
112
00:03:21,840 –> 00:03:24,000
کنید، بنابراین وقتی دکمه فشار داده میشود،
113
00:03:24,000 –> 00:03:25,360
میخواهیم فعال شود،
114
00:03:25,360 –> 00:03:27,360
بنابراین اکنون روی آن کلیک میکنیم و میتوانیم اینجا را ببینیم
115
00:03:27,360 –> 00:03:28,799
که این کد است، بنابراین من میخواهم این کد را
116
00:03:28,799 –> 00:03:29,599
انتخاب کنم،
117
00:03:29,599 –> 00:03:33,120
آن را کپی کنم و به اجرا بروم
118
00:03:33,120 –> 00:03:35,120
و فقط آن را در آن قرار دهیم. بنابراین میتوانیم از
119
00:03:35,120 –> 00:03:36,159
شر bpy
120
00:03:36,159 –> 00:03:38,799
dot خلاص شویم، پس حالا اگر به اینجا رفتیم،
121
00:03:38,799 –> 00:03:39,440
122
00:03:39,440 –> 00:03:42,480
run را بزنید اسکریپت بیایید این را خاموش کنیم،
123
00:03:42,480 –> 00:03:43,920
بنابراین وقتی این دکمه فشار داده شد،
124
00:03:43,920 –> 00:03:46,159
اکنون باید فعال شود که این کار را انجام می
125
00:03:46,159 –> 00:03:48,720
دهد، حالا می توانیم به دوربین برویم، به
126
00:03:48,720 –> 00:03:49,920
تب دوربین
127
00:03:49,920 –> 00:03:52,959
برویم و به صفحه نمایش پورت بروید
128
00:03:52,959 –> 00:03:54,560
و سپس دوباره می خواهیم این را فعال
129
00:03:54,560 –> 00:03:56,159
کنیم تا بتوانیم ببینیم کد را
130
00:03:56,159 –> 00:03:59,680
انتخاب کنید این را کپی کنید، اجازه دهید تا آخر
131
00:03:59,680 –> 00:04:01,599
اینجا برویم و سپس Enter را بزنید،
132
00:04:01,599 –> 00:04:03,439
به دلایلی که تورفتگی ندارد، بنابراین
133
00:04:03,439 –> 00:04:04,560
من فقط با فشار دادن tab این را تورفتگی می کنم،
134
00:04:04,560 –> 00:04:05,840
135
00:04:05,840 –> 00:04:07,840
حالا می بینیم که در همان خط هستیم
136
00:04:07,840 –> 00:04:10,000
ctrl v این را بچسبانید. در و دوباره ما
137
00:04:10,000 –> 00:04:12,799
نیازی به bpy dot نداریم، پس بیایید از شر آن خلاص شویم،
138
00:04:12,799 –> 00:04:14,480
پس حالا بیایید این را بررسی کنیم، من این اسکریپت را اجرا می
139
00:04:14,480 –> 00:04:16,720
کنم، این را خاموش می کنم
140
00:04:16,720 –> 00:04:18,478
و وقتی این دکمه را فشار می دهیم باید
141
00:04:18,478 –> 00:04:20,560
فعال شود،
142
00:04:20,560 –> 00:04:22,240
بنابراین اکنون کار می کند، اما ما این کار را انجام خواهیم داد.
143
00:04:22,240 –> 00:04:24,479
مشکلی داریم، این را خاموش
144
00:04:24,479 –> 00:04:26,160
کنیم، فرض کنیم کاربر
145
00:04:26,160 –> 00:04:28,240
دوربین را انتخاب نکرده است و دوباره امتحان کنید،
146
00:04:28,240 –> 00:04:29,360
بنابراین اکنون میتوانیم ببینیم که یک پیغام خطا دریافت
147
00:04:29,360 –> 00:04:31,600
میکنیم و میگوید ویژگی error
148
00:04:31,600 –> 00:04:34,320
object mesh has no feature show missed
149
00:04:34,320 –> 00:04:35,840
و البته فقط دوربینها
150
00:04:35,840 –> 00:04:36,320
گزینه های خود را دارند،
151
00:04:36,320 –> 00:04:37,919
بنابراین ما فقط باید یک f بسازیم ew تغییر می کند،
152
00:04:37,919 –> 00:04:39,280
بنابراین بدون انتخاب دوربین کار می کند،
153
00:04:39,280 –> 00:04:39,919
154
00:04:39,919 –> 00:04:42,240
اجازه دهید چند مرجع ایجاد کنیم، بنابراین
155
00:04:42,240 –> 00:04:44,400
ابتدا صحنه برابر با زمینه نقطه صحنه را تایپ می کنم،
156
00:04:44,400 –> 00:04:48,400
157
00:04:48,400 –> 00:04:50,320
بنابراین اکنون اینجا می توانیم از شر context خلاص شویم.
158
00:04:50,320 –> 00:04:52,160
159
00:04:52,160 –> 00:04:54,479
صحنه ما فقط می توانیم از صحنه مرجع استفاده کنیم. اکنون
160
00:04:54,479 –> 00:04:55,520
در اینجا پشتیبان بگیرید، من قصد
161
00:04:55,520 –> 00:04:56,800
دارم به دوربین ارجاع بدهم، بنابراین می
162
00:04:56,800 –> 00:04:59,120
خواهم این دوربین را
163
00:04:59,120 –> 00:05:02,720
برابر با bpy dot data dot دوربین ها بنامم،
164
00:05:02,720 –> 00:05:05,919
سپس براکت ها را باز و بسته
165
00:05:05,919 –> 00:05:06,639
166
00:05:06,639 –> 00:05:08,160
می کنم، سپس در اینجا می خواهم
167
00:05:08,160 –> 00:05:10,560
آپوستروف را دو بار تایپ کنم و سپس در در این بین
168
00:05:10,560 –> 00:05:12,160
نام
169
00:05:12,160 –> 00:05:13,440
دوربینی را که میخواهیم استفاده کنیم تایپ میکنم تا
170
00:05:13,440 –> 00:05:17,280
دوربین با حرف بزرگ c باشد،
171
00:05:17,280 –> 00:05:18,880
اما اکنون
172
00:05:18,880 –> 00:05:20,320
هر زمانی که بخواهیم
173
00:05:20,320 –> 00:05:21,199
هر چیزی را که میتوانیم
174
00:05:21,199 –> 00:05:22,880
دوربین را ارجاع دهیم، یک مرجع برای دوربین ایجاد کردهایم. پس بیایید از context.ob خلاص
175
00:05:22,880 –> 00:05:24,880
176
00:05:24,880 –> 00:05:26,560
شویم، دیگر به این نیاز نداریم و سپس
177
00:05:26,560 –> 00:05:27,759
فقط میخواهیم آن را با
178
00:05:27,759 –> 00:05:30,720
دوربین مرجع جدید خود جایگزین کنیم،
179
00:05:30,720 –> 00:05:32,639
بنابراین اگر اسکریپت run را فقط برای
180
00:05:32,639 –> 00:05:34,560
بهروزرسانی همه چیز
181
00:05:34,560 –> 00:05:35,039
182
00:05:35,039 –> 00:05:36,960
فشار دهیم، سپس مکعب را انتخاب کرده و سپس فشار دهیم. دکمه اکنون می توانیم ببینیم
183
00:05:36,960 –> 00:05:38,080
که m را اضافه می کند
184
00:05:38,080 –> 00:05:40,000
بنابراین اکنون این دکمه آن را فعال می کند، بیایید اکنون
185
00:05:40,000 –> 00:05:42,639
این نام را تغییر دهیم،
186
00:05:44,400 –> 00:05:46,000
کاری که می توانیم به سرعت انجام دهیم این است که
187
00:05:46,000 –> 00:05:47,600
وقتی دکمه برای بار دوم فشار داده
188
00:05:47,600 –> 00:05:48,960
می شود، می توانیم آن را خاموش کنیم،
189
00:05:48,960 –> 00:05:51,039
بنابراین بیایید این را تغییر دهیم تا
190
00:05:51,039 –> 00:05:53,039
غیرفعال کردن اسلش فعال شود
191
00:05:53,039 –> 00:05:54,479
یا آن را روشن و خاموش کنیم.
192
00:05:54,479 –> 00:05:56,080
این را هر چه می خواهید نامگذاری کنید، اما انجام
193
00:05:56,080 –> 00:05:56,400
این کار
194
00:05:56,400 –> 00:05:58,319
بسیار ساده است، من به اینجا می روم، بنابراین
195
00:05:58,319 –> 00:05:59,759
یک عبارت if ایجاد می
196
00:05:59,759 –> 00:06:00,400
کنیم که می خواهیم بگوییم
197
00:06:00,400 –> 00:06:03,039
اگر نمای نقطه صحنه، لایه های زیر خط، مشاهده
198
00:06:03,039 –> 00:06:03,520
لایه،
199
00:06:03,520 –> 00:06:06,080
استفاده از زیرخط عبور زیر خط از دست رفته
200
00:06:06,080 –> 00:06:06,720
برابر است به
201
00:06:06,720 –> 00:06:08,800
false بروید و به
202
00:06:08,800 –> 00:06:09,840
جای تایپ
203
00:06:09,840 –> 00:06:11,120
مجدد همه اینها، آن را روشن کنید، من
204
00:06:11,120 –> 00:06:13,039
متغیر راحت دیگری ایجاد می کنم، بنابراین
205
00:06:13,039 –> 00:06:13,759
این
206
00:06:13,759 –> 00:06:15,919
vl را برای مشاهده لایه ها صدا می زنم، اما شما می توانید آن را
207
00:06:15,919 –> 00:06:16,880
هر چه می خواهید
208
00:06:16,880 –> 00:06:19,680
بنامید، بنابراین vl برابر است بنابراین من میروم
209
00:06:19,680 –> 00:06:21,360
اینجا و همه اینها را
210
00:06:21,360 –> 00:06:24,560
کپی میکنم و سپس آنها را در اینجا حذف
211
00:06:24,560 –> 00:06:26,560
میکنم و این را در اینجا قرار میدهیم، بنابراین حالا مثل قبل
212
00:06:26,560 –> 00:06:28,240
هر زمان که میخواهیم در مورد لایه view صحبت
213
00:06:28,240 –> 00:06:28,639
214
00:06:28,639 –> 00:06:30,720
کنیم، فقط میتوانیم vl را تایپ کنیم، بنابراین به
215
00:06:30,720 –> 00:06:31,840
ابتدا برگردید اینجا تایپ کنید.
216
00:06:31,840 –> 00:06:33,759
vl و اگر بخواهید می توانید بروید تبلیغ کنید و
217
00:06:33,759 –> 00:06:35,039
آن را تست کنید، بنابراین من می خواهم این را
218
00:06:35,039 –> 00:06:35,680
خاموش کنم
219
00:06:35,680 –> 00:06:37,759
، اسکریپت را اجرا کنید، سپس آن را فعال کنید و می
220
00:06:37,759 –> 00:06:39,600
بینیم که خوب کار می کند، هیچ خطایی وجود ندارد و
221
00:06:39,600 –> 00:06:40,240
این خوب است،
222
00:06:40,240 –> 00:06:43,759
بنابراین می خواهم بگویم اگر vl dot از
223
00:06:43,759 –> 00:06:46,800
underscore pass underscore از دست رفته است
224
00:06:46,800 –> 00:06:49,120
و سپس در اینجا باید بگوییم که برابر است،
225
00:06:49,120 –> 00:06:50,880
بنابراین دو
226
00:06:50,880 –> 00:06:53,440
علامت مساوی برابر با false است، سپس مطمئن شوید که یک دونقطه اضافه می کنیم
227
00:06:53,440 –> 00:06:54,160
228
00:06:54,160 –> 00:06:56,080
و اگر به اینجا رفتیم فقط اینها را اکنون تورفتگی کنید،
229
00:06:56,080 –> 00:06:57,199
230
00:06:57,199 –> 00:06:59,759
بنابراین اگر لایه view اشتباه نادرست است،
231
00:06:59,759 –> 00:07:01,199
ادامه دهید و آن را روشن کنید سپس آن را روشن کنید.
232
00:07:01,199 –> 00:07:03,039
اگر چند بار
233
00:07:03,039 –> 00:07:04,560
اینتر را فشار دهیم، فلش سمت چپ
234
00:07:04,560 –> 00:07:05,759
صفحه کلید
235
00:07:05,759 –> 00:07:07,360
را فشار میدهم تا روی یک مکان حرکت کنیم، بنابراین
236
00:07:07,360 –> 00:07:09,680
در همان خط عبارت if قرار
237
00:07:09,680 –> 00:07:11,039
میگیریم و سپس در اینجا میتوانیم آن را به نوعی
238
00:07:11,039 –> 00:07:12,720
معکوس کنیم. می توانیم
239
00:07:12,720 –> 00:07:14,960
alif را بگوییم بنابراین می توانیم به اینجا برگردیم و
240
00:07:14,960 –> 00:07:17,840
این را کپی کنیم
241
00:07:17,840 –> 00:07:20,639
تا alif vl.use underscore pass
242
00:07:20,639 –> 00:07:22,560
underscore miss مساوی با
243
00:07:22,560 –> 00:07:25,520
true باشد و سپس ادامه دهید و این
244
00:07:25,520 –> 00:07:26,880
دو را در اینجا انتخاب کنید
245
00:07:26,880 –> 00:07:29,039
تا آخر بروید Enter را بزنید مطمئن شوید که
246
00:07:29,039 –> 00:07:31,599
کلید tab را فقط برای فشار دادن آن را تورفتگی کنید
247
00:07:31,599 –> 00:07:33,919
سپس ctrl v این را در آن جایگذاری کنید و مطمئن شوید
248
00:07:33,919 –> 00:07:37,199
که اینها را به false تغییر می دهیم
249
00:07:38,560 –> 00:07:40,080
و در آنجا هستیم پس اکنون اگر
250
00:07:40,080 –> 00:07:41,840
وقتی این دکمه را فشار میدهیم run script را فشار میدهیم،
251
00:07:41,840 –> 00:07:43,280
اکنون باید آن را غیرفعال کنید
252
00:07:43,280 –> 00:07:44,720
، مطمئن شوید که چیزی غیر
253
00:07:44,720 –> 00:07:46,479
از دوربین را انتخاب کردهایم و مطمئن شوید که هنوز کار میکند و
254
00:07:46,479 –> 00:07:48,639
این کار را انجام میدهد، بنابراین یک کار دیگر باید
255
00:07:48,639 –> 00:07:50,000
انجام دهیم قبل از اینکه بتوانیم به آن برویم. compositor
256
00:07:50,000 –> 00:07:50,800
257
00:07:50,800 –> 00:07:52,639
و آن اضافه کردن چند گزینه به این
258
00:07:52,639 –> 00:07:54,639
پانل miss است که می خواهیم بتوانیم
259
00:07:54,639 –> 00:07:56,160
شروع و پایان این miss
260
00:07:56,160 –> 00:07:58,000
pass را تنظیم کنیم، بنابراین بیایید به ویژگی های جهان برگردیم در
261
00:07:58,000 –> 00:07:59,680
اینجا
262
00:07:59,680 –> 00:08:02,000
به برگه گذشته از دست رفته بروید و می
263
00:08:02,000 –> 00:08:03,840
خواهیم این گزینه ها را انتخاب کنیم. و آنها را در پانل خود قرار
264
00:08:03,840 –> 00:08:05,919
دهید، بنابراین بیایید به پانل خود
265
00:08:05,919 –> 00:08:08,080
برگردیم، باید چند مرجع ایجاد کنیم،
266
00:08:08,080 –> 00:08:10,000
بنابراین ابتدا میخواهم صحنه را تایپ کنم صحنه
267
00:08:10,000 –> 00:08:14,000
برابر با نقطه متنی
268
00:08:14,000 –> 00:08:17,039
نوع صحنه جهان برابر است با
269
00:08:17,039 –> 00:08:21,440
نقطه صحنه جهان نقطه نقطه تنظیمات زیر خط از دست رفته،
270
00:08:21,440 –> 00:08:24,560
271
00:08:24,560 –> 00:08:25,919
بنابراین اکنون ما این را داریم ما میتوانیم تعدادی
272
00:08:25,919 –> 00:08:28,160
ابزار به پنل خود اضافه کنیم و شما میتوانید این کار را
273
00:08:28,160 –> 00:08:29,120
همانطور که معمولاً انجام میدهیم، انجام دهید،
274
00:08:29,120 –> 00:08:32,399
بنابراین پرانتزهای layout dot prop را تایپ کنید و پرانتز را باز و بسته کنید
275
00:08:32,399 –> 00:08:33,440
276
00:08:33,440 –> 00:08:36,719
سپس در اینجا یک کاما
277
00:08:36,719 –> 00:08:39,039
و سپس دو بار نقل قول اضافه کنید، بنابراین ما
278
00:08:39,039 –> 00:08:41,679
به ابتدای اینجا میرویم و فقط Enter را فشار میدهیم.
279
00:08:41,679 –> 00:08:45,279
ما می توانیم آن را در اینجا ببینیم میگوید
280
00:08:45,480 –> 00:08:47,120
bpy.context.scene.world.mist تنظیمات زیرخط را نشان میدهد،
281
00:08:47,120 –> 00:08:48,800
بنابراین دوباره در اینجا مراقب آن شدیم
282
00:08:48,800 –> 00:08:49,360
283
00:08:49,360 –> 00:08:50,640
و سپس نام پایهای که
284
00:08:50,640 –> 00:08:52,560
میخواهیم اضافه کنیم start است، بنابراین این تنها چیزی است که
285
00:08:52,560 –> 00:08:54,399
باید اینجا اضافه کنیم
286
00:08:54,399 –> 00:08:57,040
start را تایپ کنیم سپس اگر اسکریپت اجرا را زدیم برای
287
00:08:57,040 –> 00:08:58,560
بهروزرسانی این و دوباره اگر میخواهید
288
00:08:58,560 –> 00:09:00,000
موارد دیگر را اضافه کنید، فقط میتوانیم این پیست را کپی و جایگذاری
289
00:09:00,000 –> 00:09:02,240
کنیم،
290
00:09:02,399 –> 00:09:06,880
این را در اینجا به عمق تغییر دهید
291
00:09:07,040 –> 00:09:10,560
و همچنین اگر میخواهید از
292
00:09:11,200 –> 00:09:13,279
اسکریپت اجرای ضربهای falloff استفاده کنید و ما به اینجا میرویم، بنابراین اکنون
293
00:09:13,279 –> 00:09:14,640
میتوانیم شروع را تغییر دهیم و نقطه پایانی
294
00:09:14,640 –> 00:09:15,760
این
295
00:09:15,760 –> 00:09:18,160
نیز نوع falloff را تغییر میدهد و ما
296
00:09:18,160 –> 00:09:21,279
همچنین میتوانیم آن را روشن و خاموش کنیم،
297
00:09:21,279 –> 00:09:24,399
بنابراین من میخواهم به اپراتور خود
298
00:09:24,399 –> 00:09:26,240
در اینجا برگردم، بنابراین به طور معمول باید
299
00:09:26,240 –> 00:09:27,440
هنگام کار بر روی کامپوزیتور، گرههای استفاده را بررسی کنیم،
300
00:09:27,440 –> 00:09:29,200
بنابراین نیاز داریم برای انجام این کار
301
00:09:29,200 –> 00:09:32,320
در کد، روی این کلیک کنید و ما
302
00:09:32,320 –> 00:09:33,200
اینجا میبینیم که چه میگوید،
303
00:09:33,200 –> 00:09:36,160
بنابراین دوباره میتوانیم این را کپی کنیم به پایین بروید،
304
00:09:36,160 –> 00:09:36,640
305
00:09:36,640 –> 00:09:38,320
میتوانیم بگوییم بعد از اینکه همه چیز را
306
00:09:38,320 –> 00:09:40,720
روشن کرد، enter را فشار دهید
307
00:09:40,720 –> 00:09:43,959
و سپس آن را در آن قرار دهید و از شر bpy.context خلاص
308
00:09:43,959 –> 00:09:46,959
309
00:09:46,959 –> 00:09:49,600
شویم. فقط از scene.usenodes استفاده کنید تا آن
310
00:09:49,600 –> 00:09:50,000
را
311
00:09:50,000 –> 00:09:51,600
روشن کند، اما در واقع کاری که میتوانیم انجام دهیم عبارت
312
00:09:51,600 –> 00:09:53,920
if دیگری را در اینجا اضافه کنید،
313
00:09:53,920 –> 00:09:55,519
زیرا ممکن است کاربر
314
00:09:55,519 –> 00:09:57,040
قبلاً از گرههای فعال استفاده کرده باشد،
315
00:09:57,040 –> 00:09:59,839
بنابراین اجازه دهید این کار را انجام دهیم، بنابراین
316
00:09:59,839 –> 00:10:00,399
باید تایپ
317
00:10:00,399 –> 00:10:04,959
کنیم اگر نقطه صحنه استفاده از گرههای زیر خط
318
00:10:04,959 –> 00:10:08,560
برابر با false است، مطمئن شوید که یک دونقطه اضافه میکنیم،
319
00:10:08,560 –> 00:10:10,000
320
00:10:10,000 –> 00:10:12,560
بنابراین اگر scene.use گره های زیر خط
321
00:10:12,560 –> 00:10:13,120
برابر است با
322
00:10:13,120 –> 00:10:15,600
false ادامه دهید و دوباره آن را روشن کنید
323
00:10:15,600 –> 00:10:16,800
مطمئن شوید که این را تورفتگی کرده ایم،
324
00:10:16,800 –> 00:10:18,640
بنابراین اکنون می توانیم به
325
00:10:18,640 –> 00:10:20,000
اکشن compositor برویم، بنابراین من به بالا برگردم،
326
00:10:20,000 –> 00:10:21,120
327
00:10:21,120 –> 00:10:23,040
بنابراین می خواهم در خارج اینجا کلیک کنم سپس
328
00:10:23,040 –> 00:10:25,040
من میخواهم تایپ def
329
00:10:25,040 –> 00:10:28,959
missed underscore comp را برای
330
00:10:28,959 –> 00:10:31,760
اکشن underscore کامپوزیتور بنویسم یا میتوانید این را
331
00:10:31,760 –> 00:10:32,959
هر چه میخواهید صدا بزنید
332
00:10:32,959 –> 00:10:36,000
پرانتز باز و بسته یک دونقطه اضافه کنید،
333
00:10:36,000 –> 00:10:37,440
سپس در این بین، من فقط
334
00:10:37,440 –> 00:10:39,440
Context را تایپ میکنم
335
00:10:39,440 –> 00:10:42,320
سپس به پایان میروم و enter را میزنیم و سپس ما را وارد میکنیم.
336
00:10:42,320 –> 00:10:44,480
می توانم بازگشت را تایپ کنم
337
00:10:44,480 –> 00:10:47,040
و پرانتز را باز و بسته کنم و سپس داخل
338
00:10:47,040 –> 00:10:49,200
اینجا دوبار آپستروف را بزنم و
339
00:10:49,200 –> 00:10:51,040
سپس در بین اینجا با
340
00:10:51,040 –> 00:10:53,920
حروف بزرگ می نویسم finished
341
00:10:54,240 –> 00:10:55,920
بنابراین حالا هر چیزی که در این بین وارد
342
00:10:55,920 –> 00:10:57,440
می کنیم اجرا می شود
343
00:10:57,440 –> 00:10:59,200
بنابراین ابتدا اجازه دهید یک مرجع ایجاد کنیم
344
00:10:59,200 –> 00:11:01,120
درخت گره از آنجایی که ما در داخل
345
00:11:01,120 –> 00:11:02,399
درخت گره
346
00:11:02,399 –> 00:11:07,120
کار می کنیم، بنابراین بیایید درخت را تایپ کنیم که برابر است با
347
00:11:07,120 –> 00:11:10,640
نقطه متن صحنه نقطه نقطه درخت زیرخط گره،
348
00:11:10,640 –> 00:11:12,800
بنابراین اکنون