در این مطلب، ویدئو آموزش UPBGE شماره 02 – اسکریپت پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:16:59
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,320 –> 00:00:02,800
در ویدیوی قبلی
2
00:00:02,800 –> 00:00:05,440
نحوه جابجایی این مکعب را با استفاده از ویرایشگر آجرهای منطقی بررسی کردیم،
3
00:00:05,440 –> 00:00:06,799
4
00:00:06,799 –> 00:00:07,600
بنابراین
5
00:00:07,600 –> 00:00:09,840
بیایید نشانگر ماوس را داخل این
6
00:00:09,840 –> 00:00:12,000
نمای حرکت دهیم و کلید p را فشار دهیم
7
00:00:12,000 –> 00:00:14,639
تا بازی اجرا شود
8
00:00:14,639 –> 00:00:16,880
و یک بار دیگر
9
00:00:16,880 –> 00:00:17,760
10
00:00:17,760 –> 00:00:20,480
اگر کلید چپ را فشار دهم به سمت چپ حرکت می کند.
11
00:00:20,480 –> 00:00:23,279
من کلید راست را فشار می دهم به سمت راست حرکت می کند و
12
00:00:23,279 –> 00:00:26,480
همچنین به جلو و عقب
13
00:00:26,480 –> 00:00:29,199
می رود و مکعب را به طور مداوم حرکت می دهد بنابراین
14
00:00:29,199 –> 00:00:31,599
در حالی که من به فشار دادن
15
00:00:31,599 –> 00:00:33,760
کلید چپ ادامه می دهم به طور مداوم به سمت چپ حرکت می کند
16
00:00:33,760 –> 00:00:36,960
و
17
00:00:36,960 –> 00:00:40,160
18
00:00:40,160 –> 00:00:42,320
در این ویدیو ما در هر چهار جهت همین کار را انجام می دهیم. میخواهم
19
00:00:42,320 –> 00:00:44,960
همین کار را با استفاده از پایتون انجام دهم
20
00:00:44,960 –> 00:00:45,920
و
21
00:00:45,920 –> 00:00:48,879
یک کار دیگر، من یک
22
00:00:48,879 –> 00:00:51,840
نمایه پاترئون یا حساب پاترئون ایجاد کردم،
23
00:00:51,840 –> 00:00:53,039
بنابراین اگر
24
00:00:53,039 –> 00:00:55,680
میخواهید به این ویدیوها دسترسی اولیه داشته باشید،
25
00:00:55,680 –> 00:00:58,000
میتوانید از من در patreon حمایت کنید
26
00:00:58,000 –> 00:01:00,879
و همچنین اگر از من در
27
00:01:00,879 –> 00:01:03,520
patreon حمایت کنید، دریافت خواهید کرد. فایل های پروژه
28
00:01:03,520 –> 00:01:07,520
به عنوان یک فایل فشرده قابل دانلود،
29
00:01:07,520 –> 00:01:09,840
پس بیایید یک صحنه جدید ایجاد کنیم، بنابراین به
30
00:01:09,840 –> 00:01:13,840
طور کلی به فایل جدید بروید
31
00:01:13,840 –> 00:01:16,880
و ما فقط یک مکعب یک دوربین و
32
00:01:16,880 –> 00:01:19,520
این نور نقطه ای در صحنه داریم، من همچنین می
33
00:01:19,520 –> 00:01:22,240
خواهم یک هواپیما اضافه کنم، بنابراین
34
00:01:22,240 –> 00:01:24,159
یک
35
00:01:24,159 –> 00:01:26,720
صفحه مش را تغییر دهید. و من تازه می روم g را به
36
00:01:26,720 –> 00:01:30,640
اندازه 20 تغییر دهید تا به عنوان یک طبقه عمل کند و
37
00:01:30,640 –> 00:01:32,560
همچنین این مکعب را روی محور z
38
00:01:32,560 –> 00:01:34,640
39
00:01:34,640 –> 00:01:36,240
40
00:01:36,240 –> 00:01:38,799
حرکت دهید، بنابراین z را بگیرید و آن را روی صفحه حرکت دهید
41
00:01:38,799 –> 00:01:41,759
و همچنین دوربین را انتخاب کنید صفر را فشار دهید
42
00:01:41,759 –> 00:01:44,000
تا
43
00:01:44,000 –> 00:01:46,240
به نمای دوربین منتقل شود. و همچنین فقط
44
00:01:46,240 –> 00:01:48,960
دوربین را در محور z محلی بگیرید
45
00:01:48,960 –> 00:01:52,000
و آن را به عقب ببرید،
46
00:01:52,159 –> 00:01:54,720
بنابراین مرحله بعدی این است که واقعاً
47
00:01:54,720 –> 00:01:58,000
این جدول زمانی را گسترش دهید و
48
00:01:58,000 –> 00:02:00,320
به این نماد بروید و آن را به ویرایشگر آجر منطقی تغییر دهید،
49
00:02:00,320 –> 00:02:02,880
50
00:02:02,880 –> 00:02:05,520
بنابراین ما همچنان از سنسور
51
00:02:05,520 –> 00:02:07,520
و یک کنترلر
52
00:02:07,520 –> 00:02:10,639
برای جابجایی این مکعب
53
00:02:10,639 –> 00:02:13,840
و فراموش نکنید که برای اضافه کردن
54
00:02:13,840 –> 00:02:16,160
شکست های منطقی به یک شی خاص،
55
00:02:16,160 –> 00:02:18,720
باید آن شی را انتخاب کنید، بنابراین من می خواهم
56
00:02:18,720 –> 00:02:20,840
آجرهای منطقی و
57
00:02:20,840 –> 00:02:23,280
کنترل کننده پایتون را به این مکعب اضافه کنم.
58
00:02:23,280 –> 00:02:25,360
مکعب را
59
00:02:25,360 –> 00:02:28,160
انتخاب می کنم و
60
00:02:28,160 –> 00:02:31,440
چهار سنسور چهار و چهار سنسور صفحه کلید ایجاد می کنم،
61
00:02:31,440 –> 00:02:33,360
بنابراین
62
00:02:33,360 –> 00:02:34,840
63
00:02:34,840 –> 00:02:38,480
64
00:02:38,480 –> 00:02:41,519
می
65
00:02:41,519 –> 00:02:44,319
توانید با استفاده از
66
00:02:44,319 –> 00:02:47,280
چرخ اسکرول روی ماوس، یک دو سه و
67
00:02:47,280 –> 00:02:48,080
68
00:02:48,080 –> 00:02:50,160
چهار
69
00:02:50,160 –> 00:02:52,720
سنسور بزرگنمایی و بزرگنمایی کنید. کلید چپ خواهد بود
70
00:02:52,720 –> 00:02:54,959
پس کلید فلش چپ پس من هستم
71
00:02:54,959 –> 00:02:57,760
فقط اینجا را کلیک کنید و فلش سمت چپ را فشار
72
00:02:57,760 –> 00:03:00,000
دهید تا ببینید که تشخیص داده شده است
73
00:03:00,000 –> 00:03:02,319
که فلش چپ
74
00:03:02,319 –> 00:03:07,280
را فشار میدهم و این دومین
75
00:03:07,280 –> 00:03:09,200
حسگر است که میخواهم اینجا کلیک کنم و
76
00:03:09,200 –> 00:03:10,959
فلش سمت راست را فشار دهم تا زمان را تشخیص دهد.
77
00:03:10,959 –> 00:03:13,360
فلش سمت راست را فشار دهید فقط
78
00:03:13,360 –> 00:03:14,959
این را ببندید
79
00:03:14,959 –> 00:03:16,239
و همچنین
80
00:03:16,239 –> 00:03:18,640
اینجا را فشار دهید این سنسور سوم است
81
00:03:18,640 –> 00:03:21,360
فلش رو به بالا
82
00:03:21,360 –> 00:03:24,720
و این چهارمین سنسور است، بنابراین
83
00:03:24,720 –> 00:03:26,080
اینجا را کلیک کنید و
84
00:03:26,080 –> 00:03:27,360
85
00:03:27,360 –> 00:03:28,640
فلش پایین را فشار دهید
86
00:03:28,640 –> 00:03:31,120
تا اکنون همه
87
00:03:31,120 –> 00:03:33,360
این سنسورها را داریم
88
00:03:33,360 –> 00:03:35,200
و شما همچنین می توانید نام آن را تغییر دهید. فقط
89
00:03:35,200 –> 00:03:37,040
میخواهم نام آن را به سمت چپ تغییر دهم، این را
90
00:03:37,040 –> 00:03:39,360
91
00:03:41,040 –> 00:03:43,680
گسترش دهید اینجا کلیک کنید، نام آن را به
92
00:03:43,680 –> 00:03:46,480
راست تغییر دهید
93
00:03:46,480 –> 00:03:49,920
و اینها را گسترش دهید اینجا را کلیک کنید.
94
00:03:49,920 –> 00:03:51,440
نام آن را به جلو به جلو تغییر دهید بسیار
95
00:03:51,440 –> 00:03:53,599
96
00:03:53,599 –> 00:03:55,200
97
00:03:55,200 –> 00:03:58,879
خوب و آخرین مورد را باز
98
00:03:58,879 –> 00:04:02,560
کنید، کلیک کنید و
99
00:04:03,519 –> 00:04:05,920
خوب به عقب باز کنید تا
100
00:04:05,920 –> 00:04:08,480
منبع ارسال را داشته باشیم
101
00:04:08,480 –> 00:04:12,239
که سمت چپ را به سمت بالا تشخیص میدهد. و پشت
102
00:04:12,239 –> 00:04:15,439
یا کلیدهای پایین یا کلیدهای پیکان
103
00:04:15,439 –> 00:04:18,320
به طوری که اکنون سنسورها را
104
00:04:18,320 –> 00:04:20,238
داریم اکنون می خواهیم اسکریپت پایتون را ایجاد کنیم
105
00:04:20,238 –> 00:04:21,519
106
00:04:21,519 –> 00:04:24,320
بنابراین در اینجا
107
00:04:24,320 –> 00:04:26,800
108
00:04:26,800 –> 00:04:29,520
فقط با نگه داشتن و فشار دادن یک پنجره جدید ایجاد
109
00:04:29,520 –> 00:04:31,430
می کنم و فقط می خواهم
110
00:04:31,430 –> 00:04:32,960
[موسیقی]
111
00:04:32,960 –> 00:04:34,880
آن را به t تغییر دهید او
112
00:04:34,880 –> 00:04:37,759
به ویرایشگر متن میرود، بنابراین اینجا
113
00:04:37,759 –> 00:04:39,360
ویرایشگر متن است
114
00:04:39,360 –> 00:04:41,759
و من نیز میخواهم یک ویرایشگر جدید ایجاد کنم، بنابراین
115
00:04:41,759 –> 00:04:43,199
روی اینجا کلیک کنید
116
00:04:43,199 –> 00:04:46,639
و این اسکریپت پایتون جدید را ایجاد میکند
117
00:04:46,639 –> 00:04:49,199
و برای دیدن شمارهگذاری این خط
118
00:04:49,199 –> 00:04:51,759
و همچنین
119
00:04:51,759 –> 00:04:54,880
برجسته کردن نحو. مثل من نمی
120
00:04:54,880 –> 00:04:57,280
دانم بیایید فقط چاپ سلام را انجام دهیم،
121
00:04:57,280 –> 00:04:59,840
شما همچنین
122
00:04:59,840 –> 00:05:01,360
می توانید
123
00:05:01,360 –> 00:05:05,039
فقط این را حرکت دهید و این دو را فشار دهید تا
124
00:05:05,039 –> 00:05:07,120
125
00:05:07,120 –> 00:05:08,479
اعداد خط
126
00:05:08,479 –> 00:05:11,039
ایجاد شود و این نماد را ایجاد می کند که برجسته کردن نحوی ایجاد می کند
127
00:05:11,039 –> 00:05:14,240
128
00:05:14,880 –> 00:05:18,160
خوب، شما همچنین باید
129
00:05:18,160 –> 00:05:20,639
اسکریپت خود را ذخیره کنید تا به
130
00:05:20,639 –> 00:05:21,840
متن
131
00:05:21,840 –> 00:05:23,120
ذخیره به عنوان بروید
132
00:05:23,120 –> 00:05:24,800
و من فقط می خواهم
133
00:05:24,800 –> 00:05:28,080
آن را به عنوان یک حرکت ذخیره
134
00:05:28,080 –> 00:05:29,919
135
00:05:29,919 –> 00:05:33,600
136
00:05:33,600 –> 00:05:35,840
137
00:05:35,840 –> 00:05:38,479
کنم.
138
00:05:38,479 –> 00:05:40,720
139
00:05:40,720 –> 00:05:43,600
140
00:05:43,600 –> 00:05:46,560
اما همچنان در قسمت بعدی قابل استفاده است،
141
00:05:46,560 –> 00:05:48,400
ما همچنین می خواهیم نحوه
142
00:05:48,400 –> 00:05:49,280
143
00:05:49,280 –> 00:05:53,039
استفاده از یک ویرایشگر متن خارجی مانند pycharm را بررسی کنیم،
144
00:05:53,039 –> 00:05:54,960
بنابراین وقتی می
145
00:05:54,960 –> 00:05:57,120
خواهید مثلاً اندازه فونت را افزایش
146
00:05:57,120 –> 00:05:58,479
دهید، فقط می توانید کلید ctrl را فشار دهید
147
00:05:58,479 –> 00:06:01,759
و فقط با چرخ ماوس خود
148
00:06:01,759 –> 00:06:03,199
149
00:06:03,199 –> 00:06:04,840
اوه می
150
00:06:04,840 –> 00:06:08,560
توانید ابتدا اینجا را فشار دهید بنابراین اینجا را کلیک کنید و
151
00:06:08,560 –> 00:06:10,560
سپس فقط با ماوس خود
152
00:06:10,560 –> 00:06:13,039
می توانید آن را بزرگتر کنید
153
00:06:13,039 –> 00:06:15,759
و دو اطلاعات دیگر قبل از شروع
154
00:06:15,759 –> 00:06:17,360
با قسمت کدنویسی
155
00:06:17,360 –> 00:06:19,520
اول از همه
156
00:06:19,520 –> 00:06:21,919
وقتی اسکریپت خود را ذخیره می کنید فراموش نکنید
157
00:06:21,919 –> 00:06:24,960
که در همان پوشه ای که فایل ترکیبی خود را در آن ذخیره می کنید
158
00:06:24,960 –> 00:06:27,840
ذخیره کنید. بنابراین من این
159
00:06:27,840 –> 00:06:30,880
move.pi را ایجاد کردم و در همان پوشه
160
00:06:30,880 –> 00:06:33,360
فایل blend قرار دارد
161
00:06:33,360 –> 00:06:35,360
و نکته بعدی این است
162
00:06:35,360 –> 00:06:37,440
که باید به پنجره بروید و
163
00:06:37,440 –> 00:06:40,000
کنسول سیستم را
164
00:06:40,000 –> 00:06:42,560
باز کنید تا در اینجا انواع مختلفی از فایل های ترکیبی را پیدا کنید.
165
00:06:42,560 –> 00:06:44,479
من این بازی را اجرا می کنم
166
00:06:44,479 –> 00:06:46,240
پس
167
00:06:46,240 –> 00:06:49,039
p را فشار دهید و سپس از آن فرار کنید به
168
00:06:49,039 –> 00:06:50,960
کنسول سیستم بروید
169
00:06:50,960 –> 00:06:54,319
و اکنون همانطور که می
170
00:06:54,319 –> 00:06:56,400
بینید البته چاپ نشده است زیرا
171
00:06:56,400 –> 00:06:59,680
اسکریپت پایتون هنوز به کنترلر وصل نشده است
172
00:06:59,680 –> 00:07:02,240
یعنی هیچ سنسوری
173
00:07:02,240 –> 00:07:04,800
به پایتون وصل نیست کنترلر
174
00:07:04,800 –> 00:07:06,639
بنابراین، اما بعداً وقتی قرار است
175
00:07:06,639 –> 00:07:08,479
این سنسورها را به یک کنترلر پایتون وصل
176
00:07:08,479 –> 00:07:10,960
کنیم، خواهیم دید که این
177
00:07:10,960 –> 00:07:13,919
در کنسول سیستم چاپ می شود، بنابراین
178
00:07:13,919 –> 00:07:15,039
سلام
179
00:07:15,039 –> 00:07:18,240
می دانید چه چیزی را امتحان کرده اید، بنابراین
180
00:07:18,240 –> 00:07:20,400
اینجا در کنترلرها من فقط
181
00:07:20,400 –> 00:07:22,639
یک کنترلر اضافه می کنم و این یک
182
00:07:22,639 –> 00:07:25,280
کنترل پایتون خواهد بود بنابراین این یکی را انتخاب کنید و
183
00:07:25,280 –> 00:07:27,440
کلید سمت چپ را
184
00:07:27,440 –> 00:07:29,120
به این کنترلر وصل
185
00:07:29,120 –> 00:07:30,400
کنید و در
186
00:07:30,400 –> 00:07:31,840
اینجا باید
187
00:07:31,840 –> 00:07:35,039
اینجا را کلیک کنید و حرکت را انتخاب
188
00:07:35,039 –> 00:07:36,479
کنید تا همنام
189
00:07:36,479 –> 00:07:37,599
190
00:07:37,599 –> 00:07:39,759
here move باشد
191
00:07:39,759 –> 00:07:42,720
و حالا اگر بازی را اجرا کردم پس
192
00:07:42,720 –> 00:07:44,879
نشانگر ماوس را به اینجا بکشید p را فشار دهید.
193
00:07:44,879 –> 00:07:47,120
194
00:07:47,120 –> 00:07:50,400
و اگر کلید سمت چپ
195
00:07:50,400 –> 00:07:53,919
را فشار دادم دو بار فشار دادم حالا از بازی فرار کنید
196
00:07:53,919 –> 00:07:55,039
197
00:07:55,039 –> 00:07:58,479
و به کنسول سیستم بروید و
198
00:07:58,479 –> 00:07:59,840
می بینید که
199
00:07:59,840 –> 00:08:03,440
چهار بار hello را چاپ کرده است،
200
00:08:03,440 –> 00:08:06,319
یک بار وقتی کلید را یک بار فشار می دهیم وقتی کلید را
201
00:08:06,319 –> 00:08:08,000
آزاد می کنیم
202
00:08:08,000 –> 00:08:10,560
و وقتی برای بار دوم کلید را فشار می
203
00:08:10,560 –> 00:08:13,199
دهیم و بار دوم کلید چپ را رها می
204
00:08:13,199 –> 00:08:15,360
کنیم، چاپ می شود، به همین دلیل است که آن را
205
00:08:15,360 –> 00:08:17,280
چهار بار چاپ کرده است،
206
00:08:17,280 –> 00:08:20,080
بنابراین حالا بیایید شروع به اضافه کردن منطق برای
207
00:08:20,080 –> 00:08:20,960
حرکت
208
00:08:20,960 –> 00:08:23,680
این مکعب کنیم تا منطق پایتون
209
00:08:23,680 –> 00:08:26,319
و مورد بعدی که من می خواهم انجام این کار این
210
00:08:26,319 –> 00:08:27,440
است که
211
00:08:27,440 –> 00:08:29,919
این
212
00:08:29,919 –> 00:08:33,519
پنجره ویرایشگر متن را کمی بزرگتر کنید و این چاپ را حذف کنید،
213
00:08:33,519 –> 00:08:35,519
بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم این است که
214
0