در این مطلب، ویدئو اسکریپت پایتون در Grasshopper 1/5 – مقدمه با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:01,890
امروز می خواهیم در مورد
2
00:00:01,890 –> 00:00:04,890
اسکریپت نویسی در grasshopper صحبت کنیم و در
3
00:00:04,890 –> 00:00:06,629
مورد اسکریپت نویسی به عنوان راهی برای
4
00:00:06,629 –> 00:00:09,800
گسترش عملکرد چیزی که
5
00:00:09,800 –> 00:00:13,170
grasshopper به طور پیش فرض وارد می شود فکر می کنیم، بنابراین
6
00:00:13,170 –> 00:00:15,660
کار با graph topper یک
7
00:00:15,660 –> 00:00:19,320
سری عملکرد داخلی وجود دارد.
8
00:00:19,320 –> 00:00:21,779
این گره ها همچنین می توانید
9
00:00:21,779 –> 00:00:24,480
grasshopper را از طریق کتابخانه ها گسترش دهید و بسیاری
10
00:00:24,480 –> 00:00:25,710
از این کتابخانه ها در واقع
11
00:00:25,710 –> 00:00:29,550
توسط اشخاص ثالث نوشته شده اند تا در grasshopper کار کنند،
12
00:00:29,550 –> 00:00:31,679
علاوه بر این با استفاده از
13
00:00:31,679 –> 00:00:33,360
کتابخانه ها، می توانید
14
00:00:33,360 –> 00:00:35,730
عملکرد را برای انجام کارهایی که
15
00:00:35,730 –> 00:00:39,540
مختص نیازهای شما هستند، فقط با نوشتن
16
00:00:39,540 –> 00:00:43,200
بسیار ساده گسترش دهید. اسکریپتها یا برنامههایی که
17
00:00:43,200 –> 00:00:46,079
در جریان کار اجرا میشوند و بهعنوان یک ابزار
18
00:00:46,079 –> 00:00:47,399
این واقعاً قدرتمند است، زیرا میتوانید
19
00:00:47,399 –> 00:00:50,190
واقعاً شروع به تنظیم این رابط
20
00:00:50,190 –> 00:00:52,469
این ابزار با نیازهای خاص خود کنید، بنابراین
21
00:00:52,469 –> 00:00:55,079
میتوانید واقعاً به نوعی از ملخ نه
22
00:00:55,079 –> 00:00:57,570
به عنوان یک ابزار خاص بلکه به عنوان چیزی به عنوان
23
00:00:57,570 –> 00:01:00,000
ابزار استفاده کنید. که می توانید خودتان بسازید، بنابراین
24
00:01:00,000 –> 00:01:01,949
ما با ایجاد این مثال، چند
25
00:01:01,949 –> 00:01:04,260
نمایش کوتاه از اسکریپت نویسی در
26
00:01:04,260 –> 00:01:07,189
grasshopper را مرور خواهیم کرد.
27
00:01:07,189 –> 00:01:10,950
که در نهایت منجر به این نوع
28
00:01:10,950 –> 00:01:13,590
انیمیشن می شود، بنابراین در این مورد هر چیزی که می
29
00:01:13,590 –> 00:01:16,080
بینید از طریق اسکریپت انجام می شود، فقط
30
00:01:16,080 –> 00:01:18,390
یک سری اسکریپت های سفارشی را پرتاب کنید تا بتوانید
31
00:01:18,390 –> 00:01:20,790
در اینجا ببینید که فرم در حال تولید
32
00:01:20,790 –> 00:01:23,159
است، همچنین به طور خودکار رندر
33
00:01:23,159 –> 00:01:26,040
و بافت می شود و حتی خود دوربین
34
00:01:26,040 –> 00:01:28,590
نیز کنترل می شود. از طریق یک اسکریپت، بنابراین
35
00:01:28,590 –> 00:01:30,689
در این تمرین ما یک
36
00:01:30,689 –> 00:01:32,640
سری گره
37
00:01:32,640 –> 00:01:34,700
خواهیم داشت که خودمان اسکریپت میزنیم، یک گره
38
00:01:34,700 –> 00:01:38,220
برای ایجاد هندسه واقعی
39
00:01:38,220 –> 00:01:40,049
خواهیم داشت، گره دیگری برای
40
00:01:40,049 –> 00:01:42,420
کنترل دوربین خواهیم داشت. همانطور که از
41
00:01:42,420 –> 00:01:44,009
فریم ها عبور می کنیم، می بینید که ما در حال تولید
42
00:01:44,009 –> 00:01:47,189
فرم بیشتری هستیم و همچنین روی دوربین کنترل داریم
43
00:01:47,189 –> 00:01:50,310
و سپس یک سری دیگر از
44
00:01:50,310 –> 00:01:51,930
گره ها که هندسه پخت
45
00:01:51,930 –> 00:01:55,350
را انجام می دهد که ویژگی ای است که می
46
00:01:55,350 –> 00:01:57,899
توانید با ملخ استاندارد انجام دهید سپس ما
47
00:01:57,899 –> 00:02:00,899
داریم یک گره برای صدور دستورات به rhino
48
00:02:00,899 –> 00:02:04,200
تا فریم را رندر کند و سپس یک
49
00:02:04,200 –> 00:02:06,149
گره اضافی برای حذف
50
00:02:06,149 –> 00:02:09,989
هندسه bake از فایل Rhino داریم، بنابراین
51
00:02:09,989 –> 00:02:11,970
وقتی این را فعال کردیم اساساً
52
00:02:11,970 –> 00:02:13,470
یک مجموعهای از
53
00:02:13,470 –> 00:02:15,050
عملیات خودکار که
54
00:02:15,050 –> 00:02:17,760
هندسه را درست میکند، آن را در V-ray نمایش میدهد و
55
00:02:17,760 –> 00:02:19,650
56
00:02:19,650 –> 00:02:21,930
پس از انجام این کار، هندسه را بهطور خودکار حذف میکند، بنابراین در این مورد
57
00:02:21,930 –> 00:02:23,520
میتوانید ببینید چگونه میتوان از اسکریپتنویسی
58
00:02:23,520 –> 00:02:25,770
برای انجام کاری استفاده کرد که
59
00:02:25,770 –> 00:02:28,230
همراه با پایه نیست. ملخ مانند
60
00:02:28,230 –> 00:02:30,450
پخت متحرک و کنترل دوربین
61
00:02:30,450 –> 00:02:33,440
چیزهایی مانند آن، بنابراین به عنوان یک
62
00:02:33,440 –> 00:02:35,850
ملخ پایه از دو
63
00:02:35,850 –> 00:02:39,630
زبان اسکریپت نویسی c-sharp و اسکریپت VB پشتیبانی می کند، اما در
64
00:02:39,630 –> 00:02:41,930
این مثال من واقعاً از
65
00:02:41,930 –> 00:02:44,820
Python برای اسکریپت نویسی استفاده می کنم و این به این دلیل است که
66
00:02:44,820 –> 00:02:46,230
پایتون واقعاً امتیازات زیادی به دست آورده است.
67
00:02:46,230 –> 00:02:49,260
محبوبیت در سال های اخیر بیشتر
68
00:02:49,260 –> 00:02:50,880
به دلیل سهولت استفاده و توانایی گسترش آن است،
69
00:02:50,880 –> 00:02:53,100
بنابراین به عنوان یک طراح،
70
00:02:53,100 –> 00:02:54,360
اگر قصد دارید از
71
00:02:54,360 –> 00:02:56,430
یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید،
72
00:02:56,430 –> 00:02:58,320
واقعاً باید پایتون باشد، زیرا وقتی
73
00:02:58,320 –> 00:02:59,400
آن را یاد گرفتید، می توانید از یک زبان برنامه نویسی استفاده کنید. بسیاری از
74
00:02:59,400 –> 00:03:02,250
نرم افزارهای مختلف نه تنها راینو بلکه مایا و
75
00:03:02,250 –> 00:03:05,240
برنامه های کاربردی دیگر که با راینو 5
76
00:03:05,240 –> 00:03:07,920
پایتون شروع می شود در واقع در رابط Rhino گنجانده شده
77
00:03:07,920 –> 00:03:10,170
است اما به طور پیش فرض
78
00:03:10,170 –> 00:03:12,959
در gras گنجانده نشده است. خریدار است، اما معمولا
79
00:03:12,959 –> 00:03:15,270
ما فقط باید یک کتابخانه اضافی را دانلود و نصب کنیم
80
00:03:15,270 –> 00:03:17,610
و سپس این
81
00:03:17,610 –> 00:03:19,830
اسکریپت پایتون را در اینجا دریافت می کنید، بیایید آن کتابخانه را نصب کنیم و
82
00:03:19,830 –> 00:03:22,560
فقط می توانید به غذای
83
00:03:22,560 –> 00:03:25,140
Rhino بروید و در زیر بیشترین دانلودها،
84
00:03:25,140 –> 00:03:28,080
پایتون را اینجا خواهید دید، بنابراین وقتی فایل را دانلود
85
00:03:28,080 –> 00:03:29,610
کردید در پوشه کامپوننت های خود قرار دهید
86
00:03:29,610 –> 00:03:33,060
و سپس پایتون را در اینجا و ریاضیات را
87
00:03:33,060 –> 00:03:35,310
در زیر گره اسکریپت دریافت خواهید کرد، بنابراین من فقط
88
00:03:35,310 –> 00:03:38,370
یک فایل جدید را در Rhino شروع می