در این مطلب، ویدئو آموزش لاک پشت پایتون – مربع با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:13:33
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,550
در این ویدیو ما قرار است
2
00:00:02,550 –> 00:00:06,960
با استفاده از کد پایتون یک مربع برای خودمان بکشیم، حالا
3
00:00:06,960 –> 00:00:08,220
من فقط یک
4
00:00:08,220 –> 00:00:09,420
مربع را ترسیم نمیکنم، در واقع چهار مربع را ترسیم میکنیم،
5
00:00:09,420 –> 00:00:10,950
من هر کدام را به روشی متفاوت انجام میدهم.
6
00:00:10,950 –> 00:00:12,840
7
00:00:12,840 –> 00:00:15,420
میتواند در پایتون طراحی کند، بنابراین
8
00:00:15,420 –> 00:00:17,850
به تعدادی از آنها نگاهی بیندازید، خوب، ما
9
00:00:17,850 –> 00:00:20,160
از کتابخانه لاکپشت نیز برای ترسیم آنها استفاده میکنیم
10
00:00:20,160 –> 00:00:23,640
، بنابراین شروع کنید
11
00:00:23,640 –> 00:00:26,070
پایتون را در اینجا باز کنید، من از شما میخواهم که یک فایل جدید برای خود بسازید و یک
12
00:00:26,070 –> 00:00:29,630
فایل دریافت کنید. صفحه خالی مثل
13
00:00:29,630 –> 00:00:31,890
الان قبل از اینکه سایت را روی هر چیزی دریافت کنیم
14
00:00:31,890 –> 00:00:33,360
اولین کاری که باید انجام دهیم از آنجایی که میخواهیم
15
00:00:33,360 –> 00:00:35,340
در پایتون ترسیم کنیم باید
16
00:00:35,340 –> 00:00:37,350
کتابخانه لاک پشت را وارد کنیم تا یک کتابخانه
17
00:00:37,350 –> 00:00:39,450
کد نوشته شده توسط شخص دیگری باشد و من
18
00:00:39,450 –> 00:00:43,140
ما را برای نوشتن همه ذخیره میکنم. کد اضافی که در
19
00:00:43,140 –> 00:00:44,910
مرحله بعد انجام می شود این است
20
00:00:44,910 –> 00:00:48,090
که وقتی برنامه خود را اجرا می کنیم یک پنجره جدید باز می
21
00:00:48,090 –> 00:00:50,969
کنم، بنابراین فقط یک متغیر windows برابر ایجاد شده را در
22
00:00:50,969 –> 00:00:54,690
آنجا می نویسم که می دانیم برابر با لاک پشت است، به
23
00:00:54,690 –> 00:00:55,980
این معنی که ما اکنون در حال دسترسی به این هستیم.
24
00:00:55,980 –> 00:00:59,789
صفحه نمایش نقطه لاک پشت کتابخانه لاک پشت با
25
00:00:59,789 –> 00:01:02,100
S بزرگ و سپس باز کردن یک بسته یک
26
00:01:02,100 –> 00:01:04,170
براکت در انتها و فقط
27
00:01:04,170 –> 00:01:06,060
تابعی به نام screen را اجرا می کند که وقتی کد اجرا می شود، یک
28
00:01:06,060 –> 00:01:08,939
صفحه جدید یا یک پنجره جدید در صفحه ما باز
29
00:01:08,939 –> 00:01:11,700
می شود و بعد از آن
30
00:01:11,700 –> 00:01:14,760
، یک چیز جدید در اینجا وجود دارد سرعت نقطه لاک پشت به
31
00:01:14,760 –> 00:01:17,580
این سرعت. لاک پشت
32
00:01:17,580 –> 00:01:18,890
قرار است شکل ها را روی صفحه
33
00:01:18,890 –> 00:01:21,630
بکشد صفر سریع ترین است، تقریباً
34
00:01:21,630 –> 00:01:25,159
فوراً اتفاق می افتد و سپس ما
35
00:01:25,159 –> 00:01:27,479
اساساً یک عدد بین یک تا ده
36
00:01:27,479 –> 00:01:28,950
می رویم، فکر می کنم اینطور است، بنابراین من می خواهم به آنجا بروم و در
37
00:01:28,950 –> 00:01:31,229
نیمه راه از سرعت پنج دیگر
38
00:01:31,229 –> 00:01:33,329
بالاتر می رود. عدد هر چه سریعتر پیش برود
39
00:01:33,329 –> 00:01:35,310
آنها عدد را کمتر میکنند یا
40
00:01:35,310 –> 00:01:37,020
میروند مگر اینکه شما صفر را دریافت کرده باشید زیرا
41
00:01:37,020 –> 00:01:38,880
این سریعترین عدد است فقط برای
42
00:01:38,880 –> 00:01:41,189
اینکه شما را کمی گیج کند
43
00:01:41,189 –> 00:01:42,329
اکنون کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که من
44
00:01:42,329 –> 00:01:44,759
فقط میخواهیم اندازه قلم لاکپشت اردک را بنویسیم
45
00:01:44,759 –> 00:01:48,329
و پنج را در پرانتز بگذاریم، خوب است و
46
00:01:48,329 –> 00:01:49,560
این فقط خط
47
00:01:49,560 –> 00:01:51,540
یا مرز مربعهایی است که میکشیم
48
00:01:51,540 –> 00:01:53,549
، روی پنج پیکسل تنظیم میشود
49
00:01:53,549 –> 00:01:56,969
که قبلاً در آنجا اندازهگیری میکنیم.
50
00:01:56,969 –> 00:01:59,939
که اصول اولیه را تنظیم کرده است
51
00:01:59,939 –> 00:02:01,770
اولین کاری که اکنون باید انجام دهید این است که
52
00:02:01,770 –> 00:02:03,869
طرح کلی یک مربع را بکشید، بنابراین من فقط می
53
00:02:03,869 –> 00:02:07,469
خواهم بنویسم طرح کلی یک مربع را به عنوان یک
54
00:02:07,469 –> 00:02:09,330
نظر بکشید تا مردم بدانند
55
00:02:09,330 –> 00:02:11,730
برای اولین مربعی که در لاک پشت می نویسیم چه کار می کنیم.
56
00:02:11,730 –> 00:02:13,410
57
00:02:13,410 –> 00:02:17,310
هنگامی که برای اولین بار کد را اجرا می کنیم
58
00:02:17,310 –> 00:02:19,530
، قلم لاک پشت پایین است، بنابراین
59
00:02:19,530 –> 00:02:21,060
هر چیزی که لاک پشت
60
00:02:21,060 –> 00:02:22,590
حرکت می کند، نقاشی می کند، اما من نمی خواهم لاک پشت
61
00:02:22,590 –> 00:02:23,640
فوراً نقاشی کند،
62
00:02:23,640 –> 00:02:24,930
او در واقع
63
00:02:24,930 –> 00:02:26,610
لاک پشت را به موقعیت دیگری منتقل می کنیم. صفحه نمایش
64
00:02:26,610 –> 00:02:28,380
و من نمی خواهم خط به دنبال او
65
00:02:28,380 –> 00:02:30,780
در آن موقعیت باشد، بنابراین من دوست دارم قلم اردک لاک پشت
66
00:02:30,780 –> 00:02:31,530
67
00:02:31,530 –> 00:02:34,200
براکت رو به بالا و در خط بعدی
68
00:02:34,200 –> 00:02:36,950
ما می خواهیم بنویسیم لاک پشت به آن نرو
69
00:02:36,950 –> 00:02:39,810
و در پرانتز خواهم داد شما چند مختصاتی دارید که
70
00:02:39,810 –> 00:02:41,670
باید به آنها بروید، بنابراین مختصات x
71
00:02:41,670 –> 00:02:45,480
منهای 350 و مختصات y
72
00:02:45,480 –> 00:02:47,970
100 خواهد بود، فقط بگویید که
73
00:02:47,970 –> 00:02:50,190
از نحوه عملکرد مختصات در پایتون آگاه هستید،
74
00:02:50,190 –> 00:02:53,040
فقط یک محور X و y معمولی را تصور کنید، بنابراین یک
75
00:02:53,040 –> 00:02:55,500
ضربدر بزرگ روی صفحه، نقطه مرکزی را تصور کنید.
76
00:02:55,500 –> 00:02:59,130
صفحه شما 0 است 0 پس 0 در محور x
77
00:02:59,130 –> 00:03:02,640
0 و y با تغییر x من است.
78
00:03:02,640 –> 00:03:05,280
مقدار به – 350 من به
79
00:03:05,280 –> 00:03:09,300
سمت چپ محور x حرکت می کنم و به دلیل اینکه
80
00:03:09,300 –> 00:03:11,660
100 برای محور y دارم،
81
00:03:11,660 –> 00:03:15,060
100 از قبل تنظیم شده را بالا می برم، بنابراین ما آن
82
00:03:15,060 –> 00:03:17,010
مختصات را از کار بعدی که قرار است انجام
83
00:03:17,010 –> 00:03:18,209
دهیم، دریافت می کنیم. در این مختصات،
84
00:03:18,209 –> 00:03:20,160
ما قلم لاکپشت را دوباره پایین میگذاریم،
85
00:03:20,160 –> 00:03:22,530
بنابراین قلم اردک لاکپشت را براکت پایینی قرار
86
00:03:22,530 –> 00:03:25,320
میدهیم و سپس رنگی را
87
00:03:25,320 –> 00:03:28,890
برای لاک پشت خود انتخاب میکنیم تا رنگ لاکپشت
88
00:03:28,890 –> 00:03:33,300
سیاه باشد، اکنون مطمئن شوید که
89
00:03:33,300 –> 00:03:35,340
املا را به روش آمریکایی رنگ آمیزی کنید و شما
90
00:03:35,340 –> 00:03:37,170
سیاه را در داخل گیومه ها و
91
00:03:37,170 –> 00:03:40,170
پرانتزها قرار دهید، بنابراین ما خودکار خود را
92
00:03:40,170 –> 00:03:42,600
روی کاغذ گذاشته ایم تا رنگ های سیاه را
93
00:03:42,600 –> 00:03:44,940
بکشیم، بیایید اکنون این لاک پشت را حرکت دهیم تا
94
00:03:44,940 –> 00:03:47,130
خط به دنبال او باشد، بنابراین ما می
95
00:03:47,130 –> 00:03:51,000
رویم. نقطه لاک پشت به جلو و سپس براکت
96
00:03:51,000 –> 00:03:54,030
یا 150 ok بنابراین برای
97
00:03:54,030 –> 00:03:56,880
150 پیکسل حرکت می کند سپس نقطه لاک پشت
98
00:03:56,880 –> 00:03:58,670
را به سمت چپ انجام می دهیم تا لاک پشت را
99
00:03:58,670 –> 00:04:02,370
90 درجه به چپ بچرخانیم و سپس
100
00:04:02,370 –> 00:04:07,830
دوباره نقطه لاک پشت را به جلو می بریم. یک لاک پشت
101
00:04:07,830 –> 00:04:11,000
کمی به جلو و ما دوباره 150 را انجام
102
00:04:11,000 –> 00:04:13,050
می دهیم و سپس 90 درجه به چپ می
103
00:04:13,050 –> 00:04:18,779
چرخیم دوباره پس لاک پشت بالا سمت چپ 90
104
00:04:18,779 –> 00:04:20,070
درجه
105
00:04:20,070 –> 00:04:22,920
خوب است، بنابراین شما می توانید کمی الگو
106
00:04:22,920 –> 00:04:24,210
را در اینجا ببینید، ما در واقع فقط می خواهیم چند بار آن
107
00:04:24,210 –> 00:04:26,130
را کپی و روی دیگری پیست
108
00:04:26,130 –> 00:04:28,950
کنیم تا
109
00:04:28,950 –> 00:04:31,710
چهار ضلع مختلف مربع داشته باشیم.
110
00:04:31,710 –> 00:04:33,240
وقتی کشیده میشویم، صد و
111
00:04:33,240 –> 00:04:34,470
پنجاه پیچ به چپ میرویم،
112
00:04:34,470 –> 00:04:36,270
اجازه دهید صد و
113
00:04:36,270 –> 00:04:39,210
پانزده پیچ دیگر به سمت چپ جلو بروم و همینطور ادامه میدهیم تا
114
00:04:39,210 –> 00:04:41,520
زمانی که مربع خود را ترسیم کنیم،
115
00:04:41,520 –> 00:04:42,930
آخرین چیزی که از شما میخواهم پرتاب کنید
116
00:04:42,930 –> 00:04:47,010
فقط دست نقطه لاک پشت بالا است. بنابراین یک
117
00:04:47,010 –> 00:04:48,630
خودکار از روی کاغذ یا
118
00:04:48,630 –> 00:04:50,940
اساساً پنجره سند برداشته است و ما
119
00:04:50,940 –> 00:04:53,580
دیگر نمی توانیم فعلاً آن را بکشیم، اجازه دهید
120
00:04:53,580 –> 00:04:55,380
آن روده را ذخیره کنیم و خواهیم دید
121
00:04:55,380 –> 00:04:57,180
که آیا کار می کند شما می دانید که
122
00:04:57,180 –> 00:05:01,230
به آن مربع می گویند و ما اجرا می کنیم آن
123
00:05:01,230 –> 00:05:05,310
ماژول امیدواریم که یک
124
00:05:05,310 –> 00:05:09,060
مربع را در آنجا رسم کنیم، خیلی
125
00:05:09,060 –> 00:05:10,680
ساده است، خیلی سریع است که اولین
126
00:05:10,680 –> 00:05:13,130
مورد پایین است، اجازه دهید ماژول دوم را بکشیم، اکنون
127
00:05:13,130 –> 00:05:15,000
می خواهیم طرح یک
128
00:05:15,000 –> 00:05:18,270
مربع را با استفاده از یک حلقه for انجام دهیم، همانطور
129
00:05:18,270 –> 00:05:20,310
که در اینجا دیدید ما کدهای زیادی را روی a تکرار کردیم
130
00:05:20,310 –> 00:05:23,070
بارها و بارها و ما میتوانیم
131
00:05:23,070 –> 00:05:25,470
آن را به سادگی با استفاده از یک حلقه کوتاه کنیم
132
00:05:25,470 –> 00:05:27,360
، بنابراین یکبار کد را مینویسیم، بنابراین فقط این دو
133
00:05:27,360 –> 00:05:29,310
خط را مینویسیم و فقط به رایانه میگوییم که
134
00:05:29,310 –> 00:05:31,020
آن را بارها و بارها حلقه کند تا زمانی که یک مربع
135
00:05:31,020 –> 00:05:34,410
ترسیم شده قرار دهیم، بنابراین بیایید طرح کلی یک را رسم کنیم.
136
00:05:34,410 –> 00:05:39,900
مربع با استفاده از یک حلقه for کاملاً درست است، بنابراین
137
00:05:39,900 –> 00:05:41,370
کاری که ما میخواهیم برای آن یکی انجام دهیم این است
138
00:05:41,370 –> 00:05:45,660
که ما میرویم نقطه لاکپشت برو به آن، من فقط
139
00:05:45,660 –> 00:05:47,190
یک موقعیت را برای
140
00:05:47,190 –> 00:05:49,590
آن انتخاب میکنم تا به سمت آن برود، منهای خواهد بود. 175
141
00:05:49,590 –> 00:05:55,310
براکت اوپ در آنجا منهای 175 و
142
00:05:55,310 –> 00:05:59,310
250 را برای مقدار Y تنظیم می کنیم، پس از آن ممکن
143
00:05:59,310 –> 00:06:01,910
است رنگ لاک پشت کارلوس را به رنگ لاک پشتی تغییر دهیم،
144
00:06:01,910 –> 00:06:04,440
بنابراین در داخل پرانتز در علامت نقل قول،
145
00:06:04,440 –> 00:06:06,390
سرخابی را انتخاب می کنم که مانند
146
00:06:06,390 –> 00:06:09,540
صورتی فلورو است و سپس رنگ لاک پشت را قرار می دهیم.
147
00:06:09,540 –> 00:06:11,820
قلم لاکپشت به سمت پایین پس نقطه لاکپشت و
148
00:06:11,820 –> 00:06:14,940
براکت پایین