در این مطلب، ویدئو نحوه تعریف متغیرها در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,100 –> 00:00:03,449
خوب باید بدانید که
2
00:00:03,449 –> 00:00:06,030
متغیرها در برنامه نویسی صرفاً
3
00:00:06,030 –> 00:00:07,770
نوعی کانتینر هستند که می توانیم همه چیز را در آن ها مدیریت کنیم،
4
00:00:07,770 –> 00:00:09,930
همانطور که در سایر
5
00:00:09,930 –> 00:00:12,300
زبان های برنامه نویسی در پایتون می توانیم اعداد را حل کنیم
6
00:00:12,300 –> 00:00:15,719
، داده های لیست فایل ها و انواع
7
00:00:15,719 –> 00:00:18,359
اشیاء ایجاد یک متغیر در پایتون بسیار آسان است.
8
00:00:18,359 –> 00:00:20,579
فقط یک نام برای متغیر انتخاب کنید
9
00:00:20,579 –> 00:00:22,890
و چیزی را روی آن ذخیره کنید.
10
00:00:22,890 –> 00:00:24,869
من در اینجا یک متغیر ایجاد می کنم و
11
00:00:24,869 –> 00:00:29,509
یک عدد به آن اختصاص می دهم تا قیمت سیب زمینی
12
00:00:29,509 –> 00:00:34,050
برابر با 3 باشد و مقدار دیگری که
13
00:00:34,050 –> 00:00:39,060
مقدار متغیر را برابر با 2.5 دیدند،
14
00:00:39,060 –> 00:00:41,220
در اینجا توجه کنید که ما به طور ضمنی
15
00:00:41,220 –> 00:00:43,980
نوع داده ذخیره شده در آن را اعلام می کنیم. متغیر در هر
16
00:00:43,980 –> 00:00:45,930
زبان برنامه نویسی دیگری
17
00:00:45,930 –> 00:00:49,380
باید چیزی شبیه mmm در قیمت سیب زمینی بنویسید
18
00:00:49,380 –> 00:00:51,990
تا اعلام کنید که
19
00:00:51,990 –> 00:00:54,480
متغیر یک عدد صحیح است، به عنوان مثال برای عدد صحیح
20
00:00:54,480 –> 00:00:57,420
و پس از آن مقدار را
21
00:00:57,420 –> 00:01:01,739
در داخل متغیر خود در پایتون ذخیره کنید، اما این
22
00:01:01,739 –> 00:01:04,199
کار را نکنید.
23
00:01:04,199 –> 00:01:05,939
اگر عددی که به متغیر خود اختصاص میدهید
24
00:01:05,939 –> 00:01:08,009
یک عدد کامل است، باید با مقدار زیادی بنویسید،
25
00:01:08,009 –> 00:01:10,740
پایتون این را میداند و متغیر را از
26
00:01:10,740 –> 00:01:13,109
نوع عدد صحیح میسازد، اما من
27
00:01:13,109 –> 00:01:13,979
28
00:01:13,979 –> 00:01:16,590
فعلاً در سخنرانیهای بعدی
29
00:01:16,590 –> 00:01:19,409
درباره انواع دادهها به شما اطلاعات بیشتری بدهیم، بیایید نوع دادهای را که متغیرهای ما در خود نگه میدارند بررسی کنیم و
30
00:01:19,409 –> 00:01:21,990
میتوانیم این کار را با استفاده از تابع type انجام
31