سلام 😉 در این مطلب فیلم آموزش ساخت بازی Flappy Bird در سی شارپ را آماده کردم. انشاالله که این فیلم آموزشی سی شارپ براتون مفید باشد. این فیلم آموزشی به زبان فارسی نیست و مدت زمان آن 58 دقیقه و 48 ثانیه می باشد.
- عنوان فیلم : ساخت بازی فلپی برد
- id فیلم :90484543
- programming language : C#.NET
- زمان انتشار ویدئو : مرداد ۱۳، ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴
- نوع مطلب :وی آی پی
- حجم فایل: 148.2 و 82.69 و 106.75 مگابایت (دارای کیفیت های مختلف)
- اگر هرگونه مشکلی و یا سوالی داشتین میتونین با ایمیل aliansary502@yahoo.com در تماس باشید.
- شماره تماسهای مدیر وب سایت : 09904864826 و 09394117743
- در صورت وجود هر گونه مشکل یا نقصی در این فیلم ، میتوانید با ارسال شماره کارت تان و اعلام مشکل موجود در ویدئو ، مبلغ پرداختی خود برای عضویت vip را پس بگیرید و همچنین 2 ماه عضویت vip هدیه بگیرید.
مشاهِده بخشی از ویدئو :
در این فیلم آموزشی ، بازی پرنده برای ویندوز فرم اپلیکیشن نوشته میشه.
در ابتدا متغیرهای سراسری برنامه شامل PipeWidth و PipeDifferentY و PipeDifferentX و start و running و … رو تعریف میکنه و سپس 3 کنترل تایمر به برنامه اضافه میشه و کد مربوط به رویداد Tick تایمر نوشته میشه.
پس از آن تابع ReadAndShowScore برای نمایش امتیاز به کاربر نوشته میشه و برای این کار از StreamReader استفاده میشه و داده ها میتوانند از فایل Score.ini خوانده بشوند.
پس از آن تابع StartGame نوشته میشه که مربوط به فعال سازی تایمرها و تولید عددتصادفی و true کردن مثدار متغیر running میشه و سپس در رویداد لود فرم ، چک میکند که فایل Score.ini وجود دارد یا نه که اگر وجود نداشت دستور ساخت آن را با استفاده از File.Create می دهد و پس از آن کدهای رویداد تیک تایمر 2 نوشته میشه و در این قسمت هم عدد تصادفی ساخته میشه و مقدار عرض فرم در یک متغیر int ریخته میشه و سپس یک عدد تصادفی ساخته میشه و درون متغیر py ریخته میشه و سپس یک سری کدهای دیگه مربوط به Add کردن نوشته میشه.
سپس در رویداد Paint فرم ، ابتدا سه شرط را با استفاده از && چک میکنه که اگر هر 3 شرط درست بودند ، کدهای بعدی اجرا بشوند و در این شرط از متد Any هم استفاده میشه که برای اطلاعات بیش تر درباره این کد که برای چک کردن وجود حداقل یک آیتم هست میتونید به این مطلب مراجعه کنید.
پس از آن درون شرط ، چندین بار از کد e.Graphics.Fillrectangle استفاده میشه که متد Graphics.FillRectangle برای پرکردن فضای داخلی Recatngle (مستطیل) به کار برده میشه.(اطلاعات بیشتر)
پس از آن تابع CheckForPoint نوشته میشه و از کلاس SoundPlayer و متد Play برای پخش یک فایل صوتی wav استفاده میشه و پس از آن کدهای رویداد تیک تایمر 3 نوشته میشه و در مرحله بعد ، کدهای رویداد KeyUp برای فرم نوشته میشه که اگر کاربر کلید space را زد ، عملیات خاصی را اجرا کند و سپس عکسی برای بک گراند انتخاب می شود که شامل چمن ها و گلها و ساختمان هاست و یک سری تنظیماتی هم انجام میشه و در نهایت برنامه ای ساخته میشه که کاربر با زدن دکمه Start میتونه بازی رو شروع کنه و با زدن کلید space میتونه پرنده رو به بالا حرکت بده و همچنین امتیاز کاربر در فایل Score.ini ذخیره میشه.
این نکته رو هم بگم که تعدادخطهای بخش کدنویسی این برنامه 285 خط می باشد و زبان این پروژه نه انگلیسیه و نه فارسی و با توجه به چیزی که فهمیدم ، زبانش رومانیایی هست و هر گونه سوالی که درباره این پروژه داشتید میتونید از قسمت نظرات ، مطرح کنید.
تصاویری از این فیلم آموزشی: