به طور طبیعی، Uno برخلاف برادر لئوناردو، به طور بومی از ضربه های صفحه کلید پشتیبانی نمی کند. اکثر گوگل به شما خواهند گفت که باید راهحلهای میانافزار و برنامهریزی مجدد ATMEGA را انجام دهید تا کار کند و کل این آزمایش به هم ریخته است. اگر شما هم مثل من هستید، پس از خرید متوجه این موضوع شده اید. در اینجا نحوه دور زدن همه اینها با استفاده از کمی کد نویسی جاوا آمده است. راه حل ایده آل این است که یک برد دکمه جوی استیک آرکید یا پرواز سیم کارت یا آردوینو لئوناردو را با چند دلار از چین بخرید (DX.com).
شما نیاز دارید:
Arduino Uno
هر نوع دکمه یا سوئیچ (یا چندین سوئیچ، اما شروع به کار ساده)
مقاومت(های) 10kΩ (یکی برای هر دکمه)
Eclipse (در قسمت جلویی برای برنامه نویسی جاوا – دستورالعمل های بعدی برای نصب)
نرم افزار Arduino (نسخه جلویی برای برنامه نویسی آردوینو) سیم های
Breadboard
Jumper
Patience
هر بازی ویدیویی که ممکن است بخواهید برای آن سوئیچ فیزیکی داشته باشید (سیم کارت مسابقه/پرواز)
مرحله 1: نصب و تست نرم افزار
اول از همه، شما به Eclipse ( http://www.eclipse.org/downloads/ ) نیاز دارید . برای این آموزش، من از Eclipse Classic 4.2.2 – 64 Bit استفاده خواهم کرد . اگر در حین نصب با مشکل مواجه شدید، به Google یا سؤالات متداول مراجعه کنید. اکنون که Eclipse نصب شده است، به برنامه آردوینو ( http://arduino.cc/en/main/software ) نیز نیاز خواهید داشت . من از نسخه پایدار 1.0.5 استفاده خواهم کرد .
اگر میدانید چگونه طرحها را در آردوینو آپلود کنید، میتوانید این مرحله را نادیده بگیرید. اکنون که همه نرم افزارها را نصب کرده اید، ابتدا آردوینو را راه اندازی می کنیم. در نرمافزار آردوینو، روی tools کلیک کنید و مطمئن شوید که شماره برد و پورت مطابق با Device Manager منطقی است . برای تست برد، به File>Examples>Basic>Blink بروید و سپس فلش را در بالا سمت چپ که میگوید آپلود است را بزنید. اگر همه چیز درست پیش برود، SMD روی پین 13 باید چشمک بزند. اگر مشکل دارید به این مراجعه کنید .
مرحله 2: سیم کشی کلید اصلی و برنامه نویسی
در این مرحله، یک سوئیچ پایه را به پین 5 وصل خواهید کرد. چرا پین 5؟ من هیچ ایده ای ندارم اما در اینجا نمودار سیم کشی (ساخته شده با استفاده از Fritzing) است. دو نمودار وجود دارد، یکی برای (1) سوئیچ 2 پین و دیگری برای (4) سوئیچ 4 پین.
اکنون که سوئیچ را روی پین 5 وصل کرده اید، برنامه نویسی را در آردوینو شروع می کنیم. کدی که استفاده کردم پیوست شده و در زیر آمده است:
// *************************************************
// این ثابت تغییر نمی کند:
const int buttonPin = 5; // پینی که دکمه فشاری به آن وصل شده است
// متغیرها تغییر خواهند کرد:
int buttonState = 0; // وضعیت فعلی دکمه
int lastButtonState = 0; // وضعیت قبلی دکمه
void setup() {
// ابتدا پین دکمه را به عنوان ورودی آغاز کنید:
pinMode(buttonPin, INPUT);
// راه اندازی ارتباط سریال:
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
// خواندن پین ورودی دکمه فشاری:
buttonState = digitalRead(buttonPin);
if (buttonState == HIGH) {
// اگر وضعیت فعلی HIGH است، دکمه
// ارسال به سریالی که موتور روشن کرده است:
Serial.println(“Start Engine”);
تاخیر (100)؛
}
// ذخیره وضعیت فعلی به عنوان آخرین وضعیت،
// برای دفعه بعد از طریق حلقه
lastButtonState = buttonState;
}
// *********************************************