این پروژه از آنجایی شروع شد که من باید یک پروژه برای HKU با آردوینو ایجاد می کردم. این باید چیزی باشد که یا سرگرم کننده باشد یا مشکل خاصی را حل کند. که برای آن قسمت سرگرم کننده را انتخاب کردم. در پایان ترکیب چندین عنصر از چیزهایی که دوست دارم در این محصول.
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/05/Pokemon-Elemental-Arcade-Mini-Game.jpg)
در این پروژه شما فرآیندی را که من برای رسیدن به محصول نهایی خود طی کردم و همچنین نحوه ایجاد این مینی بازی را خواهید یافت.
اگر به کل فرآیندی که برای ایجاد این مینی بازی طی کردم اهمیتی نمی دهید، کافی است به مرحله 6 بروید، کد من را از آنجا دانلود کنید و از مرحله 7 شروع به کار کنید.
برای ساخت این محصول به موارد زیر نیاز دارید:
- تجهیزات لحیم کاری
- تپانچه چسب سرگرمی
- مته
- اره
- 1x آردوینو مگا
- صفحه نمایش LCD 2×2*16 i2c
- مقاومت 2 برابر
- چند سیم برای لحیم کاری
- تخته سه لا (یا مواد دیگر اگر آن را ترجیح می دهید)
- باتری 9 ولت (اختیاری)
- کلید برق (اختیاری)
- استیکرها (که مال من در پروژه گنجانده شده است)
- چاپگری که می تواند برچسب چاپ کند
مرحله 1: طراحی مفهومی
اولین قدمی که در این پروژه برداشتم این بود که شروع کردم به فکر کردن در مورد آنچه که در وهله اول حتی میخواستم بسازم. من با آردوینو بی تجربه بودم، بنابراین واقعاً نمی دانستم از کجا شروع کنم. من 2 بعدازظهر را صرف جستجوی پروژه ها در اینترنت می کنم تا ایده ای کلی از توانایی آردوینو داشته باشم. تنها چیزی که می دانستم این بود که می خواستم یک مینی بازی بسازم. زمانی که فکر کردم تصویر واضحی از کارهایی که آردوینو میتواند انجام دهد دارم، شروع کردم به فکر کردن در مورد اینکه چه نوع بازی میخواهم بسازم. در ابتدا به تیک، تاک، پا فکر می کردم. اما من احساس می کردم که این خیلی ابتدایی است. در آن نقطه به معنای واقعی کلمه فکر کردم که نمی توانم یک دستگاه اسلات با اندازه کامل ایجاد کنم. اما بعد از اینکه از خودم شنیدم که میگویم فکر میکنم، دستگاه آرکید حتی ایده بدی نیست که دنبال آن بگردم. حالا تنها چیزی که نیاز داشتم یک بازی بود. از آنجایی که می خواستم مردم را با پروژه خود سرگرم کنم، به این فکر کردم که چه چیزی مرا سرگرم کرده است. حالا من نمی توانم یک ماشین اسلات Call of Duty ایجاد کنم. بنابراین به سراغ گزینه دومم رفتم: Pokemon. تصمیم گرفتم عناصر پایه پوکمون را انتخاب کنم و آنها را در یک بازی کاغذ سنگی که به نوعی شبیه یک ماشین آرکید کوچک 2 نفره به نظر می رسد ترکیب کنم.
با ایده من روی یک کاغذ، اکنون زمان آن رسیده است که ایده هایم را ترسیم کنم و به یک طرح برسم.
مرحله 2: طراحی
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/05/Sketching.jpg)
برای بخش طراحی با یک سند خالی فتوشاپ شروع کردم. میدانستم که میخواهم یک دستگاه اسلات برای 2 بازیکن و یک بازی راک کاغذی با پیچ و تاب پوکمون داشته باشم.
در حین طراحی به 3 طرح پایه رسیدم. طراحی 1 اتصال 2 کنترلر با 3 دکمه برای ورودی به صفحه نمایش است. اما در حالی که به این موضوع فکر میکردم، متوجه شدم بازیکنان فقط میتوانند به دست یکدیگر نگاه کنند تا ببینند چه عنصری را انتخاب میکنند و تقلب میکنند. بنابراین من به طرح دوم رسیدم.
طرح دوم یک میز بزرگ با یک صفحه نمایش در بالای میز است که امتیاز، ورودی و غیره را به بازیکنان نشان می دهد و در کناره های میز یک پنل با 3 دکمه برای بازیکنان وجود دارد که می توانند روی آن ورودی بدهند. اما در حین ایجاد این طرح متوجه شدم که این یک شی نسبتاً بزرگ است که واقعاً آن چیزی نبود که در این مینی بازی به دنبال آن بودم.
طرح سوم چیزی است که در نهایت به طرح نهایی من منتقل شد. در اینجا شما 2 پایه با 3 دکمه برای بازیکنان دارید تا ورودی خود را برای بازی ارائه دهند. قسمت میانی دید بازیکنان را مسدود می کند تا آنها نتوانند ببینند بازیکن دیگر چه چیزی را انتخاب می کند.
مرحله 3: نهایی کردن طراحی
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/05/Finalising-Design.jpg)
در طراحی نهایی، قسمت را از وسط پایین بیاورم تا حس آرکید بیشتری به آن بدهد. اکنون که طراحی بصری ام به پایان رسیده بود، زمان آن رسیده بود که به این فکر کنم که چگونه به بازیکنان اجازه تعامل با دستگاه را بدهم. در طرح اول، من به این فکر می کنم که 3 دکمه در قسمت پایین وجود داشته باشد تا بازیکن بتواند عنصر خود را انتخاب کند. و بسته به ورودی آنها اجازه می دهم یک نور LED بسوزد. اما این باعث می شود که فضای خالی زیادی در جعبه باقی بماند. بنابراین در طرح دومی که در نهایت از آن استفاده کردم، تصمیم گرفتم به سراغ یک صفحه نمایش ال سی دی بروم که از آن برای نشان دادن امتیاز بازیکنان استفاده شود، به آنها بگویم چه کسی در یک دور پیروز شده است و غیره. و در قسمت پایین، LED را با دکمه ها ترکیب کنم. بنابراین پخش کننده می تواند ببیند کدام ورودی کدام عنصر را می دهد. حالا که طراحیم تمام شده بود، وقت آن رسیده بود که کار را شروع کنم
مرحله 4: ایجاد یک مدل سه بعدی
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/05/Creating-a-3D-Model.jpg)
بعد از اینکه طرح را انتخاب کردم، تصمیم گرفتم Blender را باز کنم و شروع به کار بر روی یک مدل سهبعدی از آنچه دستگاه را شبیه آن تصویر میکنم، کنم و به جای طرحهای بسیار ابتداییام، چیزی برای کار دارم. من این مدل را با چندین شی مجزا ساختم تا بتوانم آن را پایین بیاورم و ببینم داخل آن چقدر فضای دارد، به همین دلیل به نظر بزرگ می رسد و برخی از لبه ها به درستی به هم وصل نمی شوند. اکنون که تصویر واضحی برای خودم داشتم، زمان شروع کار بر روی محصول فیزیکی فرا رسیده بود.
اینجا بود که به این فکر افتادم که 2 led اضافی در بالای دستگاه اضافه کنم. که بسته به بازیکنی که دور گفته شده را برد، روشن می شود. در پایان وقتی با نحوه عملکرد نمایشگر LCD آشنا شدم، این ایده را کنار گذاشتم و به جای آن پیامی را بعد از راند اضافه کردم که می گفت شما بردید یا باختید.