![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2021/05/Neo-Pixel-Tic-Tac-Toe-Arduino-Uno.jpg)
تیک تاک یک بازی دو نفره است که در آن بازیکنان برای به دست آوردن 3 مهره پشت سر هم به رقابت می پردازند. در این پروژه ما یک بازی تیک تاک با استفاده از یک عدد پد و پیکسل های نئو به عنوان قطعات ساختیم. این منجر به یک بازی تیک تاک قابل حمل می شود که برای بازی فقط به پریز دیواری نیاز دارد.
تدارکات:
- LED های نئو پیکسل
- ماژول سوئیچ غشایی
- آردوینو اونو
- منبع تغذیه (Arduino) (9V 2.5A)
- تابلوی نمونه اولیه سیم
- تخته نان (برای آزمایش)
- پرینتر سه بعدی فیلامنت پرینت سه بعدی
- M2.5 خدمه و مهره
فایل های ضمیمه شامل قیمت گذاری و لینک مواد می باشد. این لیست در اوایل سال 2021 ایجاد شد بنابراین ممکن است قیمت ها تغییر کنند. هنگام ساخت این پروژه از پیکسلهای نئوپیکسلهای فهرستشده استفاده میشد، پیشنهاد میکنیم از نوارهای پیکسل نئو برای جلوگیری از لحیم کردن هر یک از پیکسلهای نئو جداگانه به یکدیگر استفاده کنید.
مرحله 1: مفهوم
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2021/12/Concept.jpg)
این پروژه یک بازی Tic Tac Toe قابل حمل است که با استفاده از پریز دیواری تغذیه می شود. بازی را می توان به طور نامحدود بازی و ریست کرد. برای مقایسه اندازه تقریبی، اندازه آن تقریباً به اندازه یک ماشین حساب TI-89 است. با مراجعه به نمودار یک خطی، اجزای اصلی پروژه و نحوه تعامل آنها با یکدیگر نشان داده می شود. طراحی بدنه اصلی به گونه ای است که هم به پورت سریال آردوینو Uno و هم به دوشاخه برق دیوار دسترسی دارد. این پروژه به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از منبع 12 ولت تغذیه شود، نه از پورت سریال آردوینو. گرافیک عملکرد پروژه و نحوه اجرای یک بازی را نشان می دهد.
مرحله 2: نمودار مدار
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2021/05/Circuit-Diagram.jpg)
نمودارهای مدار، هر یک از اتصالات را نشان می دهد که باید برای تکمیل پروژه ایجاد شود. همانطور که نشان داده شده است، پریز برق آردوینو Uno و مبدل باک را تامین می کند. هنگامی که ولتاژ توسط مبدل باک از 12 ولت به 5 ولت کاهش یافت، 5 ولت به نئوپیکسل ها عرضه می شود. آردوینو Uno با 12 ولت از پریز برق تامین می شود و سیگنال ها را از صفحه شماره دریافت می کند و خروجی را در اختیار نئوپیکسل ها قرار می دهد.
مرحله 3: کد آردوینو Uno
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2021/05/Arduino-Uno-Code.jpg)
کد مورد استفاده برای کارکرد تیک تاک به 10 حالت تفکیک شده است.
در حالت 1 بازیکن تصمیم می گیرد که آبی یا قرمز ابتدا بازی کند. اگر عدد 1-9 فشار داده شود، ابتدا آبی پخش می شود، اگر A، B، C، D یا # فشار داده شود و سپس 1-9 فشار داده شود، ابتدا قرمز پخش می شود.
حالت دو سپس به عنوان لانچ پد برای بقیه بازی عمل می کند زیرا حالت 1 فقط در مقداردهی اولیه و بازنشانی استفاده می شود. از حالت دو وقتی یک عدد فشار داده می شود، کد از حالت سه عبور می کند تا بررسی کند که آیا فضای مربوط به آن عدد گرفته شده است یا خیر.
در حالت سه، اگر فاصله گرفته شود، کد شما را به حالت شش می فرستد که یک انیمیشن با فاصله گرفته شده را پخش می کند. این انیمیشن رنگی را که قبلاً فضا را گرفته است چشمک می زند. هنگامی که انیمیشن از طریق کد پخش می شود، شما را به حالت دو در انتظار ورودی دیگر می فرستد. اگر عددی فشار داده شود و فضای مربوطه گرفته نشود، کد شما را به حالت چهار می فرستد.
در حالت چهار، پیکسل های نئو روشن می شوند. حالت چهار حالتی است که کد ورودی ها را از آبی به قرمز تغییر می دهد. هر زمان که یک پیکسل نئو روشن می شود، مختصات به یک آرایه دو بعدی ترجمه می شود. مفهوم آرایه به این صورت است، وقتی بازی مقداردهی اولیه یا بازنشانی میشود، آرایه با صفر پر میشود. هر زمان که یک پیکسل نئو روشن می شود، یک عدد در محل مربوطه در آرایه قرار می گیرد، یک عدد برای قرمز و یک عدد ۲ برای آبی. با قرار دادن مقادیر مختلف در آرایه میتوانیم شرایط برد را بر اساس رنگ بررسی کنیم. از حالت چهار کد به حالت پنج می رود و شرط برد را بررسی می کند.