The Etch A Sketch: معروف، خلاقانه و منحصر به فرد. متأسفانه من نمی دانم یکی از بچگی هایم کجاست، بنابراین تصمیم گرفتم مجازی خودم را بسازم! آن را (و مهارت های ترسناک من در طراحی) را در زیر بررسی کنید.
این Etch A Sketch کاملاً شبیه نسخه اصلی است (در حالی که هرگز جایگزین آن نمی شود، اما هنوز هم بسیار سرگرم کننده است) زیرا نویز آنالوگ خطوط را کمی شبیه به چیز واقعی می کند. تکان دادن برای پاک کردن نیز بسیار سرگرم کننده است، که تنها به شما اجازه می دهد تا صدای دلپذیر "shhk shhk" شن را برای تکمیل تجربه ایجاد کنید (قطعاً لازم است، اما شاید این کار را به آرامی در ملاء عام انجام دهید تا از خیره شدن جلوگیری کنید). این مانند یک بازی ویدئویی Etch A Sketch است.
این یک پروژه سرگرم کننده و ساده است (نوشتن کد، تست و ساخت آن 3 ساعت طول کشید، بنابراین اگر قطعات را دارید باید 1 ساعت طول بکشد) و مقدمه خوبی برای پتانسیومترها، شتاب سنج ها، آردوینو و پردازش است. به هر حال، لذت ببرید!
مرحله 1: لیست قطعات
خوشبختانه قطعات مورد نیاز این پروژه ساده و ارزان هستند. حتی ممکن است همه آنها را داشته باشید! قطعات:
1 عدد آردوینو (هر نوع البته)
2 عدد پتانسیومتر (مقدار مقاومت مهم نیست، مال من 10 کیلو اهم است)
1 عدد شتاب سنج (این اختیاری است، اما کمی سرگرم کننده است. مال من فقط یک درجه است بنابراین هر کدام کار می کند)
1 عدد تخته نان (لزوماً مورد نیاز نیست، فقط کارها را آسان می کند)
2 عدد قطعه کوچک مواد تقریباً 5 در 5 اینچ (چوب، مقوا، هر چیز دیگری)
4 برابر نوعی پایه برای نصب دو قطعه مواد روی هم
چند طول سیم به تخته نان
ابزارهای تصادفی نیز برای نصب و پیچاندن موادی که استفاده می کنید به یکدیگر نیاز خواهند داشت.
مرحله 2: پتانسیومتر
اکنون در مورد پتانسیومترها (یا گلدان ها) آشنا شوید! آنها در واقع مقاومت های متغیری هستند و ما از آردوینو برای خواندن مقدار مقاومت از آن استفاده خواهیم کرد تا مشخص کنیم برنامه باید کجا خطوط را بکشد. اکثر آنها دارای سه سرنخ برای اتصال سیم هستند، همانطور که در قسمت اول مشاهده شد. تصویر به ترتیب از چپ به راست، سیم زمین، سیم سیگنال (به پورت آنالوگ می رود) و خط برق (5v) داریم.
برای اینکه آنها مفید باشند، باید یک برنامه آزمایشی ساده را روی آردوینو اجرا کنید تا مقادیر حداقل (به احتمال زیاد 0) و حداکثر را که پتانسیومتر هنگام فراخوانی analogRead(pin) خواهد داشت، بیابید. من یک طرح نمونه از این در اینجا دارم . فقط فایل "TestPotentiometer" را دانلود کرده و در آردوینو اجرا کنید. مطمئن شوید که پتانسیومتر را در اولین پورت آنالوگ (A0) دارید. این مقادیر حداکثر و حداقل را ثبت کنید زیرا برای خواندن دقیق باید آنها را در برنامه پردازش وارد کنید!
مرحله 3: شتاب سنج
بعد شتاب سنج داریم. واقعاً هر کسی انجام خواهد داد، اما آنها کاملاً ضروری نیستند! تکان دادن آن و روشن کردن آن بسیار سرگرم کننده است. اینها مانند پات ها (زمین، 5 ولت و سیم سیگنال آنالوگ) به آردوینو متصل می شوند، سیم ها باید دارای کد رنگی باشند تا بدانید کدام کدام است. مشابه تست پتانسیومتر، شما همچنین باید مقدار حداکثر شتاب سنج را پیدا کنید. در واقع می توانید این کار را با کد تست پتانسیومتر انجام دهید، فقط مطمئن شوید که پورت آنالوگ مناسب را انتخاب کرده اید. حداکثر مقدار را ثبت کنید (حداقل مهم نیست).
مرحله 4: آردوینو
برای این پروژه به آردوینو نیاز داریم (اگر قبلاً از آن استفاده نکردهاید، میتوانید آن را از اینجا دانلود کنید ) تا با پردازش ارتباط برقرار کنیم. خوشبختانه برای هر دوی ما، برخی از افراد باهوش قبلاً یک کتابخانه آردوینو برای انجام این کار ایجاد کرده اند! Arduino IDE قبلاً یک مثال را در خود دارد، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی File کلیک کنید و سپس به Examples بروید. به سمت Firmata پایین رفته و Standard Firmata را انتخاب کنید، برنامه باز می شود. مطمئن شوید که آردوینو شما به کامپیوتر متصل است و آن را آپلود کنید.
مرحله 5: پردازش
اکنون برای اینکه آردوینو با Processing صحبت کند (پردازش را می توان از اینجا دانلود کرد) به یک کتابخانه پردازشی جدید نیاز دارید (نگران نباشید فقط یک فایل را دانلود کرده و به کتابخانه های پردازش منتقل کنید) افرادی که در سایت آردوینو هستند این کتابخانه را برای دانلود دارند. و گام به گام آسان برای انتقال آن به مکان صحیح! پیوند آن صفحه دقیقاً در اینجا است .