این یک پست فوقالعاده سریع است، و در واقع اینجاست، زیرا این موضوع برای فهمیدن اینکه چگونه آن را به هم متصل کنیم، دردسرساز بود. اما، من نتوانستم کاری با آن انجام دهم بیش از آنچه که کتابخانه آردوینو قادر به انجام خارج از جعبه بود.
بنابراین، اگر این صفحه نمایش را از SparkFun فروخته اید و می خواهید آن را به آردوینو خود متصل کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
وصل کردن آن
کار با صفحه نمایش های LCD از این نوع دشوارتر از صفحه نمایش هایی است که مخصوص متن طراحی شده اند. با اینها شما کنترل پیکسل جداگانه دارید، بنابراین می توانید گرافیک های کاملاً سفارشی را با آن ترسیم کنید. اما این بدان معناست که شما باید تعداد زیادی پیکسل را دنبال کنید، از این رو تمام سیمهای اضافی. بدتر از آن، بسیاری از این صفحه نمایش ها در واقع به ولتاژ منفی روی دیمر دیمر نیاز دارند تا تصویری از آن دریافت کنند. اما خوشبختانه این مورد خاص شامل تمام مدارات مورد نیاز است.
توجه: این اتصال برای آردوینو غیر مگا است. آردوینو مگا در واقع به طور متفاوتی به این صفحه متصل می شود. فقط مطمئن شوید که تمام سیم ها را همانطور که در سمت راست مشاهده می کنید به آردوینو وصل کنید. برای مشاهده دقیق تر می توانید روی تصویر کلیک کنید.
برای هدایت این نمایشگر گرافیکی به یک کتابخانه نیاز دارید و برای آن، آردوینو شما را تحت پوشش قرار داده است: http://www.arduino.cc/playground/Code/GLCDks0108
من می دانم که این بهانه ای برای یک مقاله است. اما همانطور که گفتم، فقط اینجاست که باید بدانید چگونه آن را وصل کنید.
برای جزئیات بیشتر: به سرعت: KS0108B LCD گرافیکی 128×64 + آردوینو
در ادامه، متن انگلیسی این مطلب را میتوانید مشاهده نمایید:
This is an incredibly quick post, and it is actually here simply because this thing was a pain to figure out how to hook it up. But, I wasn’t able to do anything with it more than the Arduino library was able to do out of the box.
So, if you have this screen sold from SparkFun, and you wanted to hook it up to your Arduino, here is how you do that.
Hooking it up
LCD screens of this type are more difficult to work with than ones specifically designed for text. With these you have individual pixel control, so you can draw completely custom graphics with it. But it also means you have to keep track of a lot of pixels, hence all the extra wires. Making matters worse, many of these screens actually require a negative voltage on the dimmer pot to get an image from it. But luckily this particular one includes all the circuitry needed.
Note: this is hookup for the non-mega Arduino. The Arduino Megas actually connect differently to this screen. Just make sure to connect all the wires to the Arduino as seen on the right. You can click on the image to get a closer look.
To drive this graphic display you need a library, and for that, Arduino has you covered: http://www.arduino.cc/playground/Code/GLCDks0108
I know this is a lame excuse for an article. But like I said, it is just here incase you need to know how to hook it up.
For more detail: Quickly: KS0108B Graphic LCD 128×64 + Arduino