چند ماه پیش تصمیم گرفتم عضو فضای سازندگان محلی شوم، چرا که مدتهاست که میخواهم ابزارهای صنعت ساز را یاد بگیرم.
من کمی تجربه آردوینو داشتم و یک دوره Fusion در اینجا در Instructables گذراندم . با این حال، من هیچ تجربه ای با دستگاه لیزر برش نداشتم، نه با هیچ نوع برنامه نویسی یا اجزای متوسط آردوینو به جز LED استاندارد یا سنسور ساده.
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/07/Spaceship-Control-Panel-Laser-Cut-Arduino-Toy.jpg)
از آنجایی که چند ماه دیگر تولد 6 سالگی برادرزاده ام فرا می رسید، تصمیم گرفتم که می خواهم برای او هدیه ای تهیه کنم. از آنجایی که او عاشق هر چیزی است که مربوط به فضا باشد (مخصوصاً اگر حاوی دکمهها و چراغها باشد) من ایده اولیه را برای او ایجاد کردم که یک اسباببازی ساده مبتنی بر آردوینو با LED، دکمهها، بلندگو، لغزنده و غیره برایش بسازم.
بنابراین من اینترنت را برای آموزش در مورد آموزش های ساده اسباب بازی های آردوینو جستجو کردم تا از آنها الهام بگیرم، اما دقیقاً نتوانستم آنچه را که به دنبالش بودم بیابم. اسباببازی شگفتانگیز سفینه فضایی جف های اسمیت و ریمیکس دانکن جاونسی از آن الهامبخشهای خوبی بودند، اما برای من بسیار بزرگ بودند زیرا کمبود داشتم: الف) تجربه کافی برای ساخت آن، ب) زمان کافی برای کسب تجربه و ج) من میخواستم این پروژه فقط توسط یک آردوینو کنترل شود تا آن را سادهتر (و ارزانتر) کنم تا اینکه مجبور باشم به عنوان مثال با یک Raspberry Pi یا موارد مشابه رابط داشته باشم. اسباب بازی پانل کنترل کوچک و زیبای باب لندر نیز الهام بخش بود، اما من می خواستم چیزی را با کمی تعامل بیشتر بسازم.
بنابراین شروع به طراحی چند ایده برای کنترل پنل کردم تا اینکه به ظاهری رسیدم که از آن راضی بودم.
با طراحی اولیه (به خوبی - حداقل به سرعت روی یک تکه کاغذ ترسیم شده بود) من آماده بودم تا در واقع به این فکر کنم که برای ساخت این چه چیزی لازم است - به چه تعداد و چه قطعاتی نیاز دارم، به کدام کنترلر آردوینو برای استفاده از غیره.
کلمه نصیحت…
... برای کسانی که می خواهند در سفر ساختن این سرمایه گذاری کنند: استفاده از شمارنده های دهه 4017 یک راه غیرضروری پیچیده برای کنترل LED ها است. اگر می خواهید نسخه خود را بسازید، من به شدت توصیه می کنم از چیزی مانند LED های WS2812B (یا مشابه) استفاده کنید، زیرا کنترل LED ها را بسیار آسان تر می کند (به عنوان مثال استفاده از کتابخانه FastLED).
یکی دیگر از اعضای Instructable نیز برخی اختلافات بین شماتیک و کد را کشف کرده است (با پین های ورودی/خروجی خاصی در کد که با شماتیک نشان داده شده مطابقت ندارد). سعی می کنم به محض اینکه وقت داشته باشم یک نسخه به روز از شماتیک تهیه کنم. در ضمن، از کد به عنوان پایه تنظیم پین I/O استفاده کنید (نه شماتیک).
مرحله 1: ساختار این آموزش
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2020/07/Structure-of-This-Tutorial.jpg)
اکنون که تصور کلی از ظاهر صفحه کنترل سفینه فضایی داشتم، و تصمیم گرفتم آن را نسبتاً ساده کنم، مطمئن بودم که ساختن آن در واقع یک نسیم خواهد بود…!
خب… معلوم شد که نسیم بیشتر به یک طوفان تبدیل شد، پس حداقل یک طوفان! تا حدودی دشوارتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت بود.
پروژه در نهایت نزدیک به سه ماه ساعت اوقات فراغت را به خود اختصاص داد و من فقط آخرین بیت کدنویسی را یک روز قبل از تولد برادرزاده ام به پایان رساندم!
با این حال، فرآیند ساخت یک تجربه یادگیری عالی و سرگرم کننده (و فقط گاهی اوقات خسته کننده) با هزاران آزمون و خطا و کارهایی بود که اگر دوباره آن را بسازم، متفاوت انجام می دادم.