من در پاییز امسال در یک کنسرت راک دیگر در حال نواختن کیبورد هستم تا به نفع تیم رباتیک دبیرستان باشد، و برای برخی از آهنگها باید بتوانم یک ارگ را در یک یا دو پیمانه محو کنم. کیبوردهای من به سرعت حساس هستند، بنابراین اگر کلیدها را محکمتر بزنید، بلندتر مینوازند (مانند پیانو). و آنها پس از لمس دارند، بنابراین اگر کلیدها را به شدت فشار دهید، می توانید جلوه های ویژه دریافت کنید. اما هیچ راه خوبی برای تغییر صدای ارگ آنها به صورت پویا وجود ندارد و این سینت ها ورودی برای پدال صدا ندارند.
این پروژه پدال حجم MIDI است که من شروع به کار بر روی آن کردم که یک پدال متورم اندام بالدوین را جدا کردم و تصمیم گرفتم آن را بر اساس آنچه در داخل آن یافتم دست نخورده باقی بگذارم. من یک پدال ولوم آنالوگ دیگر را از انبوهی با منشا ناشناخته در آزمایشگاه مدرسه گرفتم و کار را تمام کردم.
چرا MIDI
دستگاههای صوتی قدیمی صدا را با یک پتانسیومتر، معمولاً در مدارهای ورودی یا پیش تقویت، کنترل میکنند تا انتخاب کنید چه مقدار از سیگنال ورودی صوتی به مرحله تقویتکننده قدرت تغذیه شود. سینت سایزرهای من دستگیره های ولوم اصلی دارند که (تا جایی که من می دانم) به این شکل کار می کنند. طراحان همچنین میتوانستند یک جک ارائه دهند که به یک دکمه صدا (یا پدال) خارجی اجازه دهد کار مشابهی را انجام دهد، اما این کار را نکردند - از جمله دلایل دیگر، زیرا مستعد ایجاد تداخل و زمزمه است. بخش پری امپ، جایی که بیشترین مشکل را ایجاد می کند.
توجه داشته باشید که می توان خروجی سطح خط سینتز را از طریق یک پدال ولوم خارجی در مسیر رسیدن به آمپلی فایر اجرا کرد، درست مانند پدال های جلوه های گیتار. اما این به پتانسیومترهای استریو برای کنترل خروجی استریو سینت ها نیاز دارد، که پدال ارزان قیمتی که من قرض گرفته ام ندارد. و در حالی که ممکن است خطر کمی برای ایجاد نویز در خانه داشته باشد، من می دانم که ران (کمال گرا که کنسرت را برگزار می کند) دستگاه اضافی را در مسیر سیگنال روی صحنه تایید نمی کند.
اما علاوه بر کنترل ولوم اصلی فیزیکی، سینتهای من یک تنظیم حجم داخلی نیز دارند که توسط نرمافزار کنترل میشود (مانند کنترل صدا در آیپاد، رایانه شخصی، یا استریوی ماشین بالاتر). و این تنظیم حجم داخلی را می توان با MIDI نشان داد، زیرا MIDI دستورات دیجیتالی است که به صورت سریال از طریق کابل ارسال می شود. در نهایت، کنترل صدا با MIDI اساساً هیچ خطری برای ایجاد هوم ندارد، زیرا کابل MIDI حتی یک اتصال الکتریکی به دستگاه گیرنده برقرار نمی کند - مشخصات MIDI مستلزم آن است که گیرنده از یک اپتوکوپلر برای ایجاد ایزوله الکتریکی از فرستنده استفاده کند. کابل.
پدالهای ولوم MIDI به صورت تجاری در دسترس هستند، اگرچه به نظر میرسد آنهایی که من به آنها نگاه کردم عمدتاً برای اتصال به یک جعبه جلوههای داخلی خارجی طراحی شدهاند، که من واقعاً فکر نمیکنم رون از استفاده من روی صحنه راضی باشد. بعلاوه چرا 80 دلار برای خرید چیزی خرج کنید در حالی که نمی توانید هیچ هزینه ای بکنید و چند ساعت سرگرمی در جستجوی قطعات، لحیم کاری و نوشتن کد داشته باشید؟
بنابراین من باید دستگاهی بسازم که موقعیت پدال آنالوگ را بخواند، مقدار A/D را به محدوده عددی مناسب ترجمه کند و سیگنال های MIDI را به یک سینت سایزر ارسال کند. خوشبختانه، آردوینو همه چیز را آسان می کند.
مدار
MIDI دستگاه ها را با استفاده از یک حلقه جریان متصل می کند. یعنی ولتاژ روی خط نیست که باعث کارکرد آن می شود، مقدار مشخصی جریان است. و رابط هوشمندانه برای کاهش خطر آسیب در صورت اتصال کوتاه یا اشتباه سیمکشی طراحی شده است. به نمودارهای مدارهای ورودی و خروجی زیر که از صفحه ارتباطی MIDI تام ایگو قرض گرفته شده است، نگاهی بیندازید، در نظر داشته باشید که او کوپلر اپتوکوپلر را با LED خود به صورت وارونه کشیده است، بنابراین به طور ذهنی دیود محافظت از قطبیت معکوس و جهت را بچرخانید. از پایه های اپتوکوپلر 2-3 از بالا به پایین:
برای جزئیات بیشتر: Arduino MIDI Volume Pedal