این مثال نشان می دهد که چگونه می توانید Esplora خود را به یک پد بازی کامپیوتری سفارشی تبدیل کنید.
از جوی استیک آنالوگ و چهار سوئیچ به عنوان ورودی یک بازی ویدیویی استفاده می کند. Esplora به عنوان یک صفحه کلید استاندارد در رایانه ظاهر می شود، رایانه حرکت جوی استیک و فشار دادن دکمه ها را به عنوان ضربه کلید می بیند.
پیکربندی انتخاب شده در این مثال برای SuperTuxKart، یک بازی مسابقهای منبع باز، مناسب برای ویندوز، OSX و لینوکس است. می توان آن را از http://supertuxkart.sourceforge.net/ دانلود کرد .
جریان
فقط Arduino Esplora شما برای این مثال مورد نیاز است. اسپلورا را با کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید.
Esplora به عنوان کنترلر بازی SuperTuxKart
کد
کلیدهای پیش فرض برای بازی با بازی SuperTuxKart عبارتند از:
فرمان | کلید |
دریچه گاز | KEY_UP_ARROW |
ترمز | KEY_DOWN_ARROW |
بپیچ به راست | KEY_RIGHT_ARROW |
به سمت چپ برو، به سمت چپ برگرد | KEY_LEFT_ARROW |
آتش | نوار SPACE |
خم شدن | V |
نیترو | ن |
به عقب نگاه کن | ب |
باید این کلیدهای صفحه کلید را با ورودی های موجود در برد Esplora خود نگاشت کنید. برای کنترل هشت دکمه مختلف، از آرایه ها ، لیست های مرتب شده از متغیرها با اندازه ثابت استفاده خواهید کرد . هر آرایه دارای یک شاخص (شمارش از 0) برای پیگیری موقعیتی است که در آرایه می خوانید، و هر موقعیت می تواند شامل یک عدد باشد.
این کد از سه آرایه مختلف استفاده میکند: یکی برای دکمههایی که میخوانید، دیگری برای نگه داشتن وضعیت فعلی دکمهها، و سومی برای نگه داشتن کلیدهای مرتبط با هر دکمه.
Esplora این قابلیت را دارد که به عنوان یک صفحه کلید USB در رایانه متصل ظاهر شود، بنابراین وقتی دکمه ها را فشار می دهید و جوی استیک را حرکت می دهید، درست مانند فشار دادن کلیدهای روی صفحه کلید است.
حلقه for () وضعیت همه دکمه ها و جوی استیک را بررسی می کند. اگر وضعیت دکمه تغییر کرده باشد، فشار دادن یا رها کردن کلید مربوطه به رایانه ارسال می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از Esplora به عنوان صفحه کلید یا ماوس به مرجع کتابخانه صفحه کلید مراجعه کنید .
اسپلورا کارت