با استفاده از کتابخانه ماوس، میتوانید مکاننمای روی صفحه رایانه را با Arduino Leonardo، Micro یا Due کنترل کنید. این مثال خاص از پنج دکمه فشاری برای حرکت مکان نما روی صفحه استفاده می کند. چهار دکمه جهت دار (بالا، پایین، چپ، راست) و یکی برای کلیک چپ ماوس است.
حرکت مکان نما از آردوینو همیشه نسبی است. هر بار که یک ورودی خوانده می شود، موقعیت مکان نما نسبت به موقعیت فعلی آن به روز می شود.
هر زمان که یکی از دکمه های جهت دار فشار داده شود، آردوینو ماوس را حرکت می دهد و ورودی HIGH را در محدوده 5 در جهت مناسب نگاشت می کند.
دکمه پنجم برای کنترل کلیک چپ از ماوس است. وقتی فشار داده می شود، برد یک پرس را به کامپیوتر می فرستد. هنگامی که دکمه آزاد می شود، رایانه رویداد را تشخیص می دهد.
نکته: هنگامی که از دستور Mouse.move() استفاده می کنید، آردوینو مکان نما کامپیوتر شما را در اختیار می گیرد! برای اطمینان از اینکه در حین اجرای یک طرح با این عملکرد، کنترل رایانه خود را از دست نمی دهید، قبل از فراخوانی Mouse.move() یک کنترلر تنظیم کنید. این طرح فقط با فشار دادن یک دکمه، موقعیت مکان نما را به روز می کند.
نرم افزار مورد نیاز
- هیچ یک
تصویر با استفاده از Fritzing ایجاد شده است . برای نمونه مدارهای بیشتر، صفحه پروژه فریتزینگ را ببینید
شماتیک:
کد
/* ButtonMouseControl Controls the mouse from five pushbuttons on an Arduino Leonardo or Micro. Hardware: * 5 pushbuttons attached to D2, D3, D4, D5, D6 The mouse movement is always relative. This sketch reads four pushbuttons, and uses them to set the movement of the mouse. WARNING: When you use the Mouse.move() command, the Arduino takes over your mouse! Make sure you have control before you use the mouse commands. created 15 Mar 2012 modified 27 Mar 2012 by Tom Igoe this code is in the public domain */
سخت افزار مورد نیاز