این پروژه و آموزش پذیر به عنوان بخشی از یک تکلیف در HKU (دانشگاه هنر اوترخت)، در طول ماژول: If This then That ساخته شد.
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2022/07/ITTT-ARDUINO-UNO-ANTIPONG-CONSOLE.jpg)
در این دستورالعمل ما یک کنسول بازی کوچک می سازیم که نسخه معکوس پونگ را اجرا می کند. در این نسخه از پنگ، به جای "پینگ پنگ" کردن توپ ها به بازیکن دیگری، آنها را جاخالی می دهید، ببینید چقدر می توانید دوام بیاورید!
تدارکات
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2022/07/Supplies-18.jpg)
برای ساخت این کنسول ما از مجموعه ای از قطعات مختلف استفاده خواهیم کرد که در تصویر بالا یا لیست قطعات زیر این جمله قابل مشاهده است، شما فقط به یکی از هر قسمت نیاز دارید، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد:
// مین برد //
- Arduino uno (ما از rev.3 استفاده کردیم).
// قطعات الکترونیک //
- Adafruit SSD1306.
- دکمه های فشاری استاندارد - 3 برابر.
- زنگ پیزو.
- LED (هر رنگی، ما از سبز استفاده کردیم).
- مقاومت 220 اهم.
// مورد //
- کیس پرینت سه بعدی ( لینک مدل ، ما از چاپگر رزینی استفاده کردیم اما چاپگر رشته ای استاندارد به خوبی کار می کند!).
- صفر pcb/dot pcb - 16cm x 10cm (6.3 x 3.93 اینچ).
// تست و لحیم کاری //
- سیم لحیم کاری.
- شار.
- مجموعه ای از سیم های جامپر استاندارد (نکات انعطاف پذیر!).
- تخته نان (برای آزمایش).
// قدرت //
- کابل USB-B به USB-A.
- بلوک شارژ استاندارد (تلفن).
مرحله 1: تحقیق و برنامه ریزی
![](https://duino4projects.com/wp-content/uploads/2022/07/Research-and-Planning.jpg)
زمینه:
برای طولانیترین زمان با این که چه کاری برای این تکلیف انجام دهم، درگیر بودم. کارکردن با آردوینو قبلاً اما هرگز به این میزان قابل توجه و محدودیت زمانی سخت برای زمان اتمام این پروژه هر دو متغیر مهمی بودند که باید در نظر گرفته شوند.
پس از کاوش در سایر آموزشهای سازندگان دیگر (و پروژههای قبلی ITTT توسط دانشآموزان دیگر)، پروژهای را پیدا کردم که واقعاً نظرم را جلب کرد.
دستورالعمل اشاره شده: "ATtiny85 Snake Game"
در حالی که من این پروژه را دوست داشتم، نمی خواستم به سادگی آنچه را که کاربر دیگری قبلا ساخته بود بازسازی کنم و تصمیم گرفتم به این پروژه نوسان خودم را بدهم. پس از صحبت با معلمان و دانش آموزان دیگر، به سرعت تصمیم گرفتم که به جای مار، نسخه ای از بازی پنگ را بسازم.
برنامه ریزی:
در مفهوم اولیهام میخواستم (درست مانند نسخه معمولی پنگ) آن را به یک تجربه چند نفره تبدیل کنم، که در آن هر دو بازیکن 2 دکمه برای کنترل پارو داشتند و فقط توپ را به یکدیگر پینگپنگ میکردند تا اینکه یک نفر برنده شد. پس از کمی جستجوی سریع در گوگل متوجه شدم که بسیاری از کاربران دیگر در instructable ها قبلاً یک نسخه آردوینو از پونگ (چه تک نفره و چه چند نفره) ساخته اند و در حالی که برای این پروژه من مجاز به استفاده از کد آنها هستم، در صورت تغییر، من شخصا می خواستم این کد را خودم بنویسم.