این دستورالعمل به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از littleBits یک بازی بسازید. بازی با یک ماشه صوتی شروع خواهد شد. هر بازیکن باید یک دکمه را مکررا فشار دهد. اولین کسی که دکمه خود را 25 بار فشار دهد برنده است. یک زنگ برای پایان مسابقه به صدا در می آید در حالی که ماشین برنده یک دور پیروزی انجام می دهد در حالی که ماشین بازنده ثابت می ماند.
شما به ماژول های littleBits زیر نیاز دارید:
- 1 توان (p1)
- 1 آردوینو در قلب (w6) با کابل میکرو USB
- 1 چنگال (w7)
- 1 زنگ (o6)
- 1 محرک صدا (i20)
- 6 سیم (w1)
- 2 دکمه (i3)
- 2 موتور DC (o5)
- 2 motorMate (a10)
مواد غیر LittleBits مورد نیاز:
- بسته های مداد رنگی 4 تایی
- نوار نصب
- چسب نواری
- تخته فوم
کد آردوینو استفاده شده در این دستورالعمل را می توانید در آدرس زیر پیدا کنید:
توجه: شما همچنین به دو دستگاه خودکار پارویی کاغذی نیاز دارید. ما از قایق میگو و خرگوش موج سوار از کیت، Gizmos: Paper Machines that Really Work by Rob Ives استفاده کردیم. همچنین میتوانید دستگاههای کاغذی مشابه را مستقیماً از robives.com برای دانلود برای چاپ روی کاغذ سنگین بیابید. دستورالعمل ها همراه دانلود شما گنجانده شده است.
مرحله 1: اتصال ورودی ها به ماژول آردوینو (w4)
ماژول های زیر را جمع آوری کنید:
- 4 سیم (w1)
- 1 چنگال (w7)
- 2 دکمه (i3)
- 1 محرک صدا (i20)
- 1 توان (p1)
- 1 آردوینو (w6)
در ماژول Fork، انتهای Wire Out را به شاخه اول و Wire In را به ماژول دکمه (i3) وصل کنید.
همین کار را روی شاخه دوم انجام دهید و سیم دوم را به دکمه باقی مانده وصل کنید.
در آخرین شاخه، ماژول Sound Trigger (i20) را وصل کنید. سپس، انتهای دیگر Sound Trigger را به اولین پایه ورودی (D0) در ماژول آردوینو (w6) وصل کنید.
یک ماژول Wire دیگر را بردارید و دکمه اولین شاخه چنگال را وصل کنید و آن را به پایه ورودی دوم (A0) در آردوینو وصل کنید. همین کار را با دکمه باقیمانده انجام دهید و به آخرین پایه ورودی (A1) وصل کنید.
سپس ماژول Power را در سمت چپ ماژول Fork (w7) وصل کنید تا بتواند برق تمام ماژول های ورودی را تامین کند.