10 سپتامبر 2018 11:55 ق.ظ
![](https://d2t1xqejof9utc.cloudfront.net/pictures/files/142925/small.jpg?1536580718)
ما قصد داریم مدلسازی کفش فوتبال آدیداس X18+ را با استفاده از تکنیکهای سطحبندی بیاموزیم.
اینها شلوارهایی هستند که در سال 2018 توسط لوئیس سوارز و محمد صلاح و غیره پوشیده شدند.
نرم افزار ترجیحی برای این آموزش Solidworks است اما هر برنامه ای با تکنیک های سطح بندی قابل مقایسه مانند CATIA، Rhinoceros و Alias کار خواهد کرد. این یک دوره متوسط است زیرا ما در حال دست زدن به تکنیک های پیشرفته سطح بندی هستیم اما فقط یک مدل پایه از کفش را توسعه می دهیم که می تواند بسیار بیشتر توسعه یابد.
-
مرحله 1: پیش بینی ها
ابتدا مطمئن شوید که حداقل یک طرح اولیه برای نمای بالا، پایین و کناری برای مدل سازی داشته باشید. اغلب می توانید این موارد را به سادگی از وب سایت سازنده تهیه کنید.
روش ترجیحی این است که آنها را روی شفافیت 50% تنظیم کنید و آنها را روی یک تصویر سیاه و سفید کم کنتراست بی صدا کنید. گاهی اوقات بهتر است این تصاویر اسکچ را روی هواپیماهایی قرار دهید که از صفحات پایه XYZ فاصله دارند تا برای دیدن نقشه ها مجبور نباشید مدل سه بعدی را شفاف کنید.
اکنون، کل رویه کفش اساساً از پشت به جلو با سطوح مجزا برای قسمت داخلی و خارجی بلند شده است. منشا XYZ جهان در مرکز سوراخ قرار دادن پا است تا به فرآیند مدلسازی کمک زیادی کند.
در پایین، این زیر شیروانی توسط طرح زیره و در بالا توسط سوراخ درج محدود می شود، بنابراین ابتدا آنها را مدل می کنیم.
توجه داشته باشید که سوراخ درج را روی یک افست صفحه از صفحه Top Plane به نام P1 Top Pro رسم میکنیم، که از آنجا نیز تمام منحنیها را برای برش و اضافه کردن جزئیات به قسمت بالایی طراحی میکنیم. منحنی سوراخ درج در چهار بخش چهارگانه ترسیم شده است که همگی به صفحه جلو و راست متصل و عمود بر آن هستند.