25 دسامبر 2013 03:15 ب.ظ
با اشکال پیچیدهتر مانند بدن ویولن شما، من توصیه میکنم بافتهای تک چهره، بدنههای منفرد یا تک تک قطعات را بسته به محیطی که در آن کار میکنید، تنظیم کنید.
این به ویژه برای دانه های چوب و سایر بافت هایی که نوعی “جهت” دارند، صدق می کند.
-
مرحله 1:
بدنه گیتار (مانند آموزش اول) مثال خوبی است:
-
گام 2:
هنگام استفاده از بافت در وهله اول، مراقب باشید که چه چیزی را انتخاب می کنید! هنگام انتخاب در ویوپورت، به طور پیش فرض چهره ها را انتخاب می کنید. برای انتخاب یک قسمت یا بدنه کامل، بهتر است از مرورگر انتخاب کنید یا اولویت انتخاب را تغییر دهید. اولویت انتخاب را می توان با استفاده از منوی سمت چپ دکمه “مواد” در بالاترین بخش پنجره برنامه تغییر داد یا با لغو انتخاب همه چیز و Shift + کلیک راست در پنجره دید و انتخاب اولویت بدن.
-
مرحله 3:
-
مرحله 4:
همانطور که می بینید، بافت کناره های گیتار در جهت درست اجرا نمی شود. بنابراین عملکرد “Adjust” را همانطور که در تصویر نشان داده شده فعال کنید:
-
مرحله 5:
پس از فعال شدن، باید بافتی را که می خواهید تنظیم کنید انتخاب کنید. نکات مربوط به انتخاب چهره یا بدن مناسب از مرحله 2 ممکن است در اینجا مفید باشد.
-
مرحله 6:
سپس می توانید بافت را در صورت نیاز مقیاس بندی کرده و بچرخانید. توجه داشته باشید که برای هر اقدام “تنظیم” یک نسخه “تعدیل شده” از بافت پایه در “ظاهر سند” ذخیره می شود! اینها را میتوان بعداً استفاده کرد، بهعنوان مثال، لازم نیست مقیاس یا چرخش را روی صورتها/بدنهای دیگر با جهت دانههای مشابه بچرخانید.