30 سپتامبر 2022، 05:08 بعد از ظهر
![](https://d2t1xqejof9utc.cloudfront.net/pictures/files/239986/small.png?1664558677)
هدف از تمرین استفاده از قابلیت های نرم افزار برای ایجاد مدل های سه بعدی واقعی از شخصیت ها است.
مراحل اصلی به شرح زیر است:
1. انتخابی از “Interface Layouts”: از Window > Workspace > Layout > “Hollywood Blvd” را انتخاب کنید. “بلور هالیوود” شامل چندین فعالیت (“فعالیت ها”) است که در ابتدا با اولین شروع می شود – بازیگران، کمد لباس و وسایل. صفحه محتوای هوشمند باز می شود و سپس Files را انتخاب کنید.
2. یک کاراکتر را در صحنه قرار دهید: از Files > Figures > Creatures/People. پس از انتخاب کاراکتر مورد نظر، با کشیدن (با فشار دادن دکمه سمت چپ ماوس) یا دوبار کلیک در فضای کاری (Viewport) قرار می گیرد. در این مثال مدل انتخاب شده Genesis 8 Basic Male است.
3. مجموعه ای از لباس ها و لوازم جانبی: از Files > Wardrobe. اگر متعاقباً نیاز به تغییر باشد، باید آن قسمت از لباس را انتخاب کرد تا حذف شود. این کار با استفاده از Surface Selection Tool انجام می شود و سپس Delete را فشار دهید.
4. تناسب لباس: در صورت عدم پوشش مناسب لباس هنگام قرار گرفتن مستقیم روی مدل، اصلاح لازم است. این قسمت از لباس انتخاب شده و از پنل سمت راست Fit to را انتخاب کرده و دکمه None را فشار دهید. در پنجره ای که ظاهر می شود، Genesis 8 Male را از منوی کشویی انتخاب کرده و دکمه Accept را فشار دهید. اگر یک پنجره Auto-Fit:… ظاهر شد، باید مشخص کنید که لباس خاص در ابتدا برای کدام مدل در نظر گرفته شده است. گزینه ای برای انتخاب فقط یک تکه لباس و کلیک بر روی Parameters وجود دارد که از آنجا می توان اندازه و موقعیت مورد انتخاب شده را با استفاده از گزینه های Scale و Translate دقیقاً ویرایش کرد. زمانی که قسمتهایی از بدن شخصیت (مو، ویژگیهای صورت، ساختار بدن) نیاز به ویرایش داشته باشد، از روش مشابهی استفاده میشود.
5. تبدیل مدل پایه: لازم است کل مدل را با لباس با استفاده از ابزار منطقه ناوبر انتخاب کنید. مدل پایه را می توان با کمک Actor, Wardrobe & Props تغییر شکل داد.
برای این منظور، Editor و Shaping باید فعال باشند.
6. رندر صحنه: از ویرایشگر (Editor) که در پنل سمت راست قرار دارد استفاده کنید. اگر نرم افزار روی رایانه ای با نسخه 64 بیتی ویندوز نصب شده باشد، می تواند با Engine: NVIDIA Iray (در نسخه 32 بیتی پشتیبانی نمی شود) کار کند. Render > Editor: Render Mode > Photoreal/Interactive را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Render کلیک کنید و یک فرمت فایل گرافیکی را انتخاب کنید.
-
مرحله 1: انتخاب “طرح بندی رابط”
-
مرحله 2: یک شخصیت را در صحنه قرار دهید
-
مرحله 3: انتخاب لباس و لوازم جانبی
-
مرحله 4: چیدن لباس